Gå til innhold

Har menn med høyere utdannelse stort sett visse krav til en partners utdannelse og jobb eller er alle menn generelt åpen for alle typer jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror menn er mer fokusert på utseende enn yrke, i snitt. Selvsagt med unntak. Det er mer status å ha en sexy kjæreste som gjerne er utadvendt, enn en kjæreste som er advokat. 

Anonymkode: bf46d...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 6.5 års universitetsutdanning.

Er overhodet ikke opptatt av at partner skal ha det samme. Men noen ganger virker det som det er en sammenheng mellom evne til selvrefleksjon og lang utdannelse. Og manglende evne til refleksjon er turn off for meg...

M34

Anonymkode: 87f9b...792

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror menn er mer fokusert på utseende enn yrke, i snitt. Selvsagt med unntak. Det er mer status å ha en sexy kjæreste som gjerne er utadvendt, enn en kjæreste som er advokat. 

Anonymkode: bf46d...4c0

Det er mulig, men det er vel også slik at jurister ofte blir sammen med andre jurister. 

Anonymkode: 4e8a2...a75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I praksis så klaffer man vel mer med folk som man har mye til felles med. Men i utgangspunktet har det ikke noe å si.

Men, i motsetning til hva myten vil ha det til så er det jo damer som velger menn og ikke motsatt. Damer med høy utdanning velger ofte menn med høy utdanning. Og damer uten høyere utdanning vil helst ha en håndtverker. 

Anonymkode: 3a9e5...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen menn vil være litt firkanta og mener at jobb, inntekt og utdanning er viktig, men tror/håper at de fleste av oss skjønner at det ikke er det kjærlighet handler om. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I praksis så klaffer man vel mer med folk som man har mye til felles med. Men i utgangspunktet har det ikke noe å si.

Men, i motsetning til hva myten vil ha det til så er det jo damer som velger menn og ikke motsatt. Damer med høy utdanning velger ofte menn med høy utdanning. Og damer uten høyere utdanning vil helst ha en håndtverker. 

Anonymkode: 3a9e5...687

En mann med doktorgrad kan matche veldig bra med en dame som kun har gått grunnskolen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei rund spretten rumpe feier gulvet med en master i mange tilfeller. Sånn er prioriteringen...

Er mann . Det er ikke negativt, men får ingen tenning av høy utdannelse. Sannsynligvis hadde jeg skygget unna siden hun antagelig har et ufravikelig krav om master hos en potensiell kjæreste.

Anonymkode: 832ec...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ei rund spretten rumpe feier gulvet med en master i mange tilfeller. Sånn er prioriteringen...

Er mann . Det er ikke negativt, men får ingen tenning av høy utdannelse. Sannsynligvis hadde jeg skygget unna siden hun antagelig har et ufravikelig krav om master hos en potensiell kjæreste.

Anonymkode: 832ec...1b7

Samme her. Virker ganske overfladisk. Jeg har inntrykk av at de aller fleste damer med høy utdanning dropper menn som ikke har minst like høy utdanning som dem selv. Evt kan man kanskje slippe unna med litt lavere utdanning og en lederstilling. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

Kan ikke svar for andre enn meg selv.
Jeg tenker at det spiller liten rolle hvilken utdannelse eller jobb hun har så lenge hun selv er komfortabel, og ikke skjemmes eller føler seg underlegen.
Det er verre med noen som er høy på seg selv og sin teoretiske bakgrunn/jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utdannet barnehagelærer og kunne velge og vrake menn med «bra» status. De ønsket alle at jeg skulle jobbe mindre om vi fikk barn. Helst ikke jobbe. De jobbet innen finans eller en jobb med svært høy inntekt.

En annen venninne med doktorgrad hadde motsatt problem, enda hun er utrolig vakker. Hun ble tilslutt sammen med en snekker. 

 

 

Anonymkode: f950f...9d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Paramount skrev:

Kan ikke svar for andre enn meg selv.
Jeg tenker at det spiller liten rolle hvilken utdannelse eller jobb hun har så lenge hun selv er komfortabel, og ikke skjemmes eller føler seg underlegen.
Det er verre med noen som er høy på seg selv og sin teoretiske bakgrunn/jobb. 

Er det slik å forstå at du foretrekker lavere utdanning fremfor høyere? Føler du deg truet av selvsikre kvinner med master?

Anonymkode: 6e463...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne. De eneste kravene jeg har til en mann er kjemien og at vi klaffer, og at han har orden på sin økonomi og trives med seg selv. 

Jeg har 4 år på universitetet og holder på med to år til. 

Anonymkode: 325d5...9df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Paramount
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det slik å forstå at du foretrekker lavere utdanning fremfor høyere? Føler du deg truet av selvsikre kvinner med master?

Anonymkode: 6e463...a15

Ja, foretrekker kvinner med en lavere framfor en høy utdannelse, men truet av en masterkvinne? nei. Det er heller det at kvinner med høy utdannelse har en tendens til å ligne på menn. Det er jeg ikke særlig begeistret for.
Det gjelder selvsagt ikke alle, kanskje avhengig av hvilke fag de har bakgrunn fra.
Svarer på generelt grunnlag, unødvendig å nevne alle unntak for dere som føler dere trakassert og krenket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har høy utdanning og mitt krav er at dama ikke tjener mer enn meg. Utover det ingen betydning.

Anonymkode: 7e230...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at menn er betraktelig mindre opptatt av at en partner har tilsvarende høy status eller utdannelse enn det kvinner er, men jeg tror nok de fleste menn som har ambisjoner er opptatt av å bli sammen med en de oppfatter som "bra" og "seriøs". Det betyr ikke at hun trenger mastergrad eller prestisjejobb, men at hun må ha planer og noe hun driver med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 16.9.2019 den 11.51, AnonymBruker skrev:

I praksis så klaffer man vel mer med folk som man har mye til felles med. Men i utgangspunktet har det ikke noe å si.

Men, i motsetning til hva myten vil ha det til så er det jo damer som velger menn og ikke motsatt. Damer med høy utdanning velger ofte menn med høy utdanning. Og damer uten høyere utdanning vil helst ha en håndtverker. 

Anonymkode: 3a9e5...687

Så en håndverker er uten utdannelse? Vil det da si at du vil ha en akademiker til å reparere den dyre Bmw'n din eller bygge det nye tilbygget på huset ditt?

Anonymkode: 5737b...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så en håndverker er uten utdannelse? Vil det da si at du vil ha en akademiker til å reparere den dyre Bmw'n din eller bygge det nye tilbygget på huset ditt?

Anonymkode: 5737b...4cc

Det er vel snakk om høyere utdanning?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var student da jeg traff min mann som også var student. Så tok vi master begge to. Vi prioriterer begge mye tid på familie, trening og jobb. Det var viktig for oss begge at vi har høy utdannelse da det fører til at vi kan jobbe 8-15.30, tjene bra og ha tid til godt liv utenom jobb. 

Anonymkode: 7831e...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...