Gå til innhold

Velferdspermisjon.. hvordan kan man definere "nærstående person?"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en tante, som er på min alder og har vært av mine nærmeste i mange år. Hun skal nå dø av kreft (2 uker-2 mnd). Jeg hjelper henne mye med barna og støtter mannen. Jeg har barna mye og snakker med dem hver dag. Jeg jobber fullt, men kjenner meg fryktelig sliten, jeg påvirker også ganske sterk psykisk og klarer ikke fokusere på jobb. Kan jeg søke velferdspermisjon eller noe? Om jeg bare har et par dager i uka hvor jeg kan sove og hente meg inn igjen. Jeg har egne barn også, så til sammen er det for mye for meg nå. 

Anonymkode: da32f...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan søke velferdspermisjon uten lønn. Nærsteående pleier å være foreldre, barn, egen partner og i noen tilfeller søsken. En tante er ikke nærstående når det gjelder lønnet fri. 

Anonymkode: f9513...2bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så forferdelig for dere alle ❤️ 

Her må du nok nesten ta en telefon til NAV for å høre, eller å bestille time hos legen din. Kanskje er en sjukemelding mulig - rett å slett for å unngå at du blir sjuk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velferdspermisjon får du nok ikke på grunn av en tante. Jeg anbefaler deg å snakke med legen din. Kanskje en gradert sykemelding er aktuelt. 

Anonymkode: 89018...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

For at sykemelding skal være aktuelt må du faktisk være syk, dvs at belastningen er så stor at du blir syk av den. Sosiale/familiære årsaker er som hovedregel ikke grunnlag for sykemelding, med mindre det fører til egen sykdom... Høres ut som at velferdspermisjon er løsningen, eventuelt tilrettelegging på jobb? Har du noe avspasering du kan ta ut?

Anonymkode: 47564...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...