Gå til innhold

Svigermor mener jeg er kontrollfreak virker det som


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen og meg snakket lett om forskjellen på hvordan vennene uten barn planla turer fremfor de som har barn. Han venter på tilbakemelding om det blir tur til helgen , eller ikke . Og vi snakker lett om det , og sa høyt at vi med barn liker jo å planlegge litt mer. At man ikke kan få beskjed samme dag at det blir hyttetur f eks .

Hun brøt ut at jeg kan vel ikke ha planlagt alt vel!! 

Jeg fikk veldig følelsen av at hun følte jeg kontrollerte mannen, og det er sårende.

Mannen svarer at han liker jo også vite ting. Kanskje noen dager i forveien.

Jeg sa at jeg liker vite ting så jeg f eks slipper handle med begge barna uten bil, men hun svarte ikke mer.

Hvordan ville dere reagert på dette?

Anonymkode: 327d1...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt mindre hårsår kanskje...

Drit i det! Dette er slikt man kan lage årlange problemer av...dersom man skal ta seg nær av alle slike filleting...

Anonymkode: 64add...6ed

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Litt mindre hårsår kanskje...

Drit i det! Dette er slikt man kan lage årlange problemer av...dersom man skal ta seg nær av alle slike filleting...

Anonymkode: 64add...6ed

Ikke meningen det , men tenker jo litt om hvordan hun tenker når hun snakker slik til meg. Hadde aldri sagt slik til min fremtidig svigerdatter uten å mene noe med det, som ett stikk til at mannen skulle "løsrives" mer. Kanskje hun er bitter for hvordan ekteskap hun selv hadde.

Anonymkode: 327d1...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke reagert i det hele tatt. Dette blir litt for smått til at jeg hadde gidde å brukt tid på det.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du legger veldig mye mening bak en liten setning.

Anonymkode: cd164...6b4

Ja, men jeg ønsker forståelse fra hennes side , om hvordan vi ønsker leve vårt liv. Uten at det er pga. meg.

Anonymkode: 327d1...c42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ut i fra hva du skriver her er det ingenting å tenke på engang. Man bør ikke overtolke alt som blir sagt, da ser man problemer over alt.

Anonymkode: e3c9f...0cc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ut i fra hva du skriver her er det ingenting å tenke på engang. Man bør ikke overtolke alt som blir sagt, da ser man problemer over alt.

Anonymkode: e3c9f...0cc

Sant det , men hvordan hadde du selv svart ? Nei jeg får bare la han reise uansett , det er jo meg som må vite ting , ikke mannen. Det stemmer jo ikke.

Anonymkode: 327d1...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herregud og du overtenker.... Hårsår og bitchy?

Anonymkode: f8d22...933

Bitchy?!! Fordi svigermor sa dette , så er jeg bitchy?

Anonymkode: 327d1...c42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg, men synes også du problematiserer litt dersom dere ikke har verre logistikk enn handling å tilpasse. Den kan dere jo bare gjøre unna for sikkerhets skyld. Om helga er full av fotballcuper og barnebursdager med spedbarn på slep, blir det jo straks litt verre, men kanskje svigermor ikke mente annet enn det jeg skriver her? Klart, etter hvert som helgene tettes til med aktiviteter, må jo mannen bare si ifra til guttegjengen sin at han trenger lengre varsel, og ikke kan vente på værmeldingen eller hva de nå venter på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hactar skrev:

Jeg skjønner deg, men synes også du problematiserer litt dersom dere ikke har verre logistikk enn handling å tilpasse. Den kan dere jo bare gjøre unna for sikkerhets skyld. Om helga er full av fotballcuper og barnebursdager med spedbarn på slep, blir det jo straks litt verre, men kanskje svigermor ikke mente annet enn det jeg skriver her? Klart, etter hvert som helgene tettes til med aktiviteter, må jo mannen bare si ifra til guttegjengen sin at han trenger lengre varsel, og ikke kan vente på værmeldingen eller hva de nå venter på.

Det med handlingen sa jeg bare for å si noe. Vi har to små barn, ene er våken om natten , jeg ammer. Har hund , osv osv osv.  Og blir uten bil.

Anonymkode: 327d1...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan trakk du den konklusjonen egentlig? Det er jo ingenting i det du skriver som tyder på at du "kontrollerer" mannen? Det var vennene uten barn du siktet til, som ikke hadde gitt beskjed? 

Så da må det være noe annet du selv føler på, og derfor tok det som kritikk. Akkurat som om det var noe å bry seg om hvis det er som du fremlegger det. Og begynner å dra inn at hun ikke var fornøyd i ekteskapet sitt?? Wow. Snakk om å tolke vilt. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sant det , men hvordan hadde du selv svart ? Nei jeg får bare la han reise uansett , det er jo meg som må vite ting , ikke mannen. Det stemmer jo ikke.

Anonymkode: 327d1...c42

Mannen din må jo først og fremst fortelle gjengen han skal på hyttetur med når han behøver å vite om det blir tur eller ikke.

Hva jeg hadde svart svigermoren din? Hadde sagt noe sånt som «nei, selvsagt planlegger jeg ikke alt. Men for å kunne lage egne planer i helgen, og ikke måtte si nei til ting i tilfelle mannen skal på tur, er det jo klart det er en fordel å vite om det ikke blir tur».

 

Anonymkode: e3c9f...0cc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Hvordan trakk du den konklusjonen egentlig? Det er jo ingenting i det du skriver som tyder på at du "kontrollerer" mannen? Det var vennene uten barn du siktet til, som ikke hadde gitt beskjed? 

Så da må det være noe annet du selv føler på, og derfor tok det som kritikk. Akkurat som om det var noe å bry seg om hvis det er som du fremlegger det. Og begynner å dra inn at hun ikke var fornøyd i ekteskapet sitt?? Wow. Snakk om å tolke vilt. 

At hun snerret til meg at jeg ikke kunne kontrollere alt???

Anonymkode: 327d1...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

At hun snerret til meg at jeg ikke kunne kontrollere alt???

Anonymkode: 327d1...c42

Ja, hun syns vel at du stresset da vel. Det er en bagatell uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, SoWhat? skrev:

Ja, hun syns vel at du stresset da vel. Det er en bagatell uansett. 

Okei.

Anonymkode: 327d1...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun brøt ut at jeg kan vel ikke ha planlagt alt vel!!

Anonymkode: 327d1...c42

 

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At hun snerret til meg at jeg ikke kunne kontrollere alt???

Anonymkode: 327d1...c42

Du endrer jo på historien og hva som ble sagt og hvordan det ble sagt. Ikke rart vi ikke svarer deg "riktig" da

Anonymkode: cd164...6b4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RødeFare

Hvis du skal analysere alle sånne små kommentarer som faller i sosiale sammenhenger blir det kjipt å leve. Det er slett ikke sikkert hun mente at du er kontrollerende, for det var ikke det hun sa.

Og hvis hun skulle mene det, hvilken rolle spiller det? Det som betyr noe er vel at du og mannen har det fint sammen? Ikke bry deg så mye om hva andre tenker og mener. 

Endret av RødeFare
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...