Gå til innhold

Sier du i fra til andre når du må gå for å bæsje?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg var yngre sa jeg ifra hvis jeg måtte bæsje. Etter hvert sluttet jeg med det, og som har med avføring å gjøre er nå tabu.

På en annen side når jeg har reist med ei venninne på ferie, og hun eventuelt har vondt i magen og driter ned hele doen. Så stikker hun utfra doen med fullt av bremsespor. Er ikke det av ren høflighet å gjøre rent etter seg på do? 😖

Anonymkode: da248...83b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tempodriting ødelegger ræven på sikt.

Anonymkode: 6e1b2...5ba

Motsatt, å sitte lenge på do ødelegger, det kan forårsake hemoroider

Anonymkode: 5c1f2...015

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ifra imens jeg gjør det🤭

Storesøster passer på lillebror når jeg går på do...tisser jeg bare går jeg med åpen dør...må jeg mer plutselig så roper jeg: "kan du komme og lukke døra og ta deg av lillebror,jeg måtte visst bæsje!"

 

Anonymkode: 46a47...b7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett jeg har sluttet å bæsje hos andre og gjør det kun hjemme hos meg selv.  Så slipper si fra til andre hva jeg skal på do. 

Virkelig lei folk som skal kommentere «hvorfor bruker du så lang tid på do» «måtte du bæsje?» «nå har du ødelagt hele doen» 

Anonymkode: da248...83b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan meddele at jeg nettopp var på do og bæsja nå. Interessant? 

Anonymkode: 05912...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vil ikke at folk skal tro at jeg er en sånn person som bæsjer.

Anonymkode: 99a9b...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, SupaWoman skrev:

Hvis du bruker 30 min på det må du ta det i lunsjen. Uansett, kom deg til lege. Det er langt fra normalt. 

Det kan ta tid for de fleste. Stresser man så kommer det ikke noe. Og det er normalt. 

Anonymkode: 53024...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan ta tid for de fleste. Stresser man så kommer det ikke noe. Og det er normalt. 

Anonymkode: 53024...227

Men man går jo ikke for å bæsje med mindre man må bæsje?

Dere (sikkert mest menn) i tråden som sitter i evigheter på do og bæsjer på jobb, marinert i egen bæsjelukt...dere trenger ikke si ifra for vi kan lukte det når dere kommer tilbake. Hva med å bare gå på do når man må bæsje, gjøre det, tørke seg og ferdig? Synes det er frekt å anta at det er ok å ta så lang pause i arbeidstiden også, de fleste gjør ikke det..

Selv sier jeg ofte at jeg må på toalettet om de rundt meg trenger å vite at jeg går eller hvorfor jeg går min vei, men ellers ikke. Og jeg spesifiserer ALDRI om jeg må bæsje herregud. Kun i spesielle situasjoner der jeg feks er dårlig i magen og ikke vil at noen skal vente på meg feks kjæresten, så kan jeg si noe som at "det kan ta litt tid for jeg har vondt i magen, unnskyld".. 

Anonymkode: 27520...518

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bæsje på jobb tar ofte litt lenger tid, da det er mye lyder rundt som kan stresse lukkemuskelen. 

Jeg hadde ikke reagert om noen sa til meg at de måtte på do og bæsje. I mitt bardomshjem pleier vi alltid å bruke toalettet nede når vi skal bæsje, og da er det underforstått at vi trenger litt tid av og til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett jeg har sluttet å bæsje hos andre og gjør det kun hjemme hos meg selv.  Så slipper si fra til andre hva jeg skal på do. 

Virkelig lei folk som skal kommentere «hvorfor bruker du så lang tid på do» «måtte du bæsje?» «nå har du ødelagt hele doen» 

Anonymkode: da248...83b

Hvilke folk er det egentlig du omgir deg med??? 😅 Ødelegger doen??? 😅 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan ta tid for de fleste. Stresser man så kommer det ikke noe. Og det er normalt. 

Anonymkode: 53024...227

Nei, det er ikke normalt.  Hvis  alle i en bedrift skulle tatt 30 min pause for å sitte på do hadde det ikke gått rundt. I en bedrift med f.eks 10 ansatt er dette da 5 timers tapt fortjeneste pr. dag!     Man må bli ferdig på 2-5 min som de fleste gjør, bruke lunsjen sin på det eller holde seg til man kommer hjem. Du har ikke betalt for å drite i en halv time.   Skjønner ikke at du kommer unna med dette, høres ut som et merkelig arbeidsforhold. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ei venninne som annonserer at hun skal bæsje. Det er faktisk totalt unødvendig. 

Anonymkode: 6c33b...6fe

Enig! Har en kusine som snakker med meg i telefonen mens hun annonserer  at hun driter og jeg kan høre henne presse-til å bli kvalm av

Anonymkode: c5905...b08

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Har en kusine som snakker med meg i telefonen mens hun annonserer  at hun driter og jeg kan høre henne presse-til å bli kvalm av

Anonymkode: c5905...b08

Hahahahahahahaha 😂 takk for en god latter. Skjønner det ikke er en særlig ting 

Anonymkode: da248...83b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Snabeltann skrev:

Hvilke folk er det egentlig du omgir deg med??? 😅 Ødelegger doen??? 😅 

Hehe. Det er som regel familien min. Får kommentarer allerede før jeg går på doen, for å tisse liksom. 😞

Anonymkode: da248...83b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/15/2019 at 4:38 PM, AnonymBruker said:

Jeg sier alltid i fra til andre hvis jeg må bæsje. Sånn at de ikke lurer på hvorfor jeg plutselig blir så lenge.

Jeg mener det er ren høflighet. Men i det siste har flere og flere gitt uttrykk for at de ikke trenger å vite at jeg må bæsje. Skal jeg slutte å si fra?

Anonymkode: f0cc0...296

6 åringen min sier ifra når han må bæsje, har aldri opplevd voksne mennesker gjøre det, så du er unik!!

Anonymkode: 8e580...fb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 15.9.2019 den 16.49, AnonymBruker skrev:

Med en vanlig fungerende tarm behøver man ikke en halvtime for å gjøre fra seg.

Anonymkode: e8962...ccc

Enig! Vil anbefale litt mere fiber i kosten ! 

Anonymkode: 00714...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hvor få som blir meldt savnet, eller til og med forsvunnet sporløst, etter toalettbesøk ser jeg ingen grunn til å si fra hvor jeg går i slike tilfeller :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tror jeg ingen er interessert i å vite. På samme måte som jeg ikke er interessert i å vite om du skal tisse eller bæsje når de skal på do

Anonymkode: f54cf...e43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2019 den 16.47, AnonymBruker skrev:

Fordi det kan ta lang tid tid. Man blir ikke bare borte fra arbeidsplassen i 15-30 minutter uten at folk vet hvor du har tatt veien. Det kan skje ting. Som brannevakuering etc.

Anonymkode: a6666...1cb

Har du prøvd svisker? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...