Gå til innhold

Sier du i fra til andre når du må gå for å bæsje?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 Nei, det er privat føler jeg. Sier eventuelt at jeg må på toalettet. Liker ikke å bli opplyst om at andre må bæsje - æsj.

Anonymkode: 6d6bf...e00

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Selv bruker jeg ikke noe særlig mer tid på å bæsje enn på bare å tisse. Maks 10-20 sekunder ekstra. Virker som om OP har forstoppelse eller noe. 

Anonymkode: 93a9a...68b

Tempodriting ødelegger ræven på sikt.

Anonymkode: 6e1b2...5ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som annonserer at hun skal bæsje. Det er faktisk totalt unødvendig. 

Anonymkode: 6c33b...6fe

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei tuller ikke. Begynner ikke du å lure dersom du har en middagsgjest som plutselig blir borte uvanlig lenge? Da er det jo greit å vite på forhånd hvorfor vedkommende plutselig er borte så lenge.  Særlig hvis man bare er to, og den andre sitter og venter.

Anonymkode: f0cc0...296

 

Sier du fra når du har mensen, også? «Jeg må bytte tampong og vaske godt over, så det her kan ta tid!»? 

Anonymkode: 0e306...270

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg sier alltid i fra til andre hvis jeg må bæsje. Sånn at de ikke lurer på hvorfor jeg plutselig blir så lenge.

Jeg mener det er ren høflighet. Men i det siste har flere og flere gitt uttrykk for at de ikke trenger å vite at jeg må bæsje. Skal jeg slutte å si fra?

Anonymkode: f0cc0...296

Hva hvis du er kåt og må runke? Sier du fra da også? Hvis man er jævlig kåt går det jo gjerne fort mens hvis man er bare sånn halvkåt så må man jo jobbe litt mer med saken og det kan ta litt lenger tid.

Anonymkode: c6c68...5cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei tuller ikke. Begynner ikke du å lure dersom du har en middagsgjest som plutselig blir borte uvanlig lenge? Da er det jo greit å vite på forhånd hvorfor vedkommende plutselig er borte så lenge.  Særlig hvis man bare er to, og den andre sitter og venter.

Anonymkode: f0cc0...296

Nei, begynner ikke å lure. Ingen trenger å si fra til meg hva de gjør på do. 😄

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri forstått dem som setter seg ned når de er på jobb for å det jeg vil beskrive som «prøve» å drite. 

Må man så må man, men da MÅ man og det tar ikke noe særlig lengre tid enn å tisse. Så da er det ikke noe særlig poeng i å si hva man skal på toalettet for. 

Nei jeg sier aldri spesifikt hva jeg skal, men kan finne på å si i fra når jeg er på jobb at jeg skal på toalettet (ikke mer spesifikt, uavhengig av hva jeg skal der), om de i de minuttene jeg er borte, skulle lure på hvor jeg er, eller om det skulle skje noe. 

Anonymkode: cdbe2...ac1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei tuller ikke. Begynner ikke du å lure dersom du har en middagsgjest som plutselig blir borte uvanlig lenge? Da er det jo greit å vite på forhånd hvorfor vedkommende plutselig er borte så lenge.  Særlig hvis man bare er to, og den andre sitter og venter.

Anonymkode: f0cc0...296

Man ønsker ikke å vite noe som helst om avføring mens man spiser middag. Og folk blir jo ikke borte mer enn fem minutter uansett.

Anonymkode: ff28c...205

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normal folkeskikk å si ifra, da kan folk vite og bestemme om de vil vente med å gå på do til lukten forsvinner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det kan ta lang tid tid. Man blir ikke bare borte fra arbeidsplassen i 15-30 minutter uten at folk vet hvor du har tatt veien. Det kan skje ting. Som brannevakuering etc.

Anonymkode: a6666...1cb

Hvis du sier jeg må gå en tur på do? Så forstår de vel at du fortsatt er på do, om brannevakuering skjer 18 min senere og du er sporløst borte :ler:

Jeg hadde blitt helt satt ut om en kvinnelig voksen kollega sa "nei, men du, nå går jeg å bæsjer jeg" :ler: 

Også hvis en mann sa det da, men da hadde jeg følt det hadde vært lettere å si " :roll:   det holder med å si jeg går en tur på do".

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på kontoret, sier jeg til mannen, og tar ett ukeblad under armen, da vet han at jeg blir en stund. Men jeg pleier ikke å si det til Gud og enhver mann.

Anonymkode: 9f6f7...c8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier alltid i fra til andre hvis jeg må bæsje. Sånn at de ikke lurer på hvorfor jeg plutselig blir så lenge.

Jeg mener det er ren høflighet. Men i det siste har flere og flere gitt uttrykk for at de ikke trenger å vite at jeg må bæsje. Skal jeg slutte å si fra?

Anonymkode: f0cc0...296

Du kan heller si 

‘jeg skal på rommet som begynner på t og som slutter på oalett, psssttt, og der skal jeg løfte et lokk, inspisere at det ikke er noen tisseflekker før jeg setter meg på selve tronen. Ringenes trone. Mens jeg gjør dette setter jeg pris på litt ro og fred’ 

pent pakket inn, skikkelig trendy er det og med flott emballasje 

 

Anonymkode: 57d24...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei tuller ikke. Begynner ikke du å lure dersom du har en middagsgjest som plutselig blir borte uvanlig lenge? Da er det jo greit å vite på forhånd hvorfor vedkommende plutselig er borte så lenge.  Særlig hvis man bare er to, og den andre sitter og venter.

Anonymkode: f0cc0...296

Ikke meg du siterte, men hadde regnet med at gjesten brukte lang tid fordi hn er på do. Kanskje vondt i magen et eller annet. Hadde ikke begynt å lure nei. 

Anonymkode: 1e593...b08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det kan ta lang tid tid. Man blir ikke bare borte fra arbeidsplassen i 15-30 minutter uten at folk vet hvor du har tatt veien. Det kan skje ting. Som brannevakuering etc.

Anonymkode: a6666...1cb

Hvis jeg haddde en ansatt som regelmessig fortalte at han eller hun gikk for å bæsje, for så å bli borte i 15-30 minutter av arbeidstiden, hadde jeg blitt nødt til å reagere på et vis.Litt usikker på hvordan, hadde nok begynt med en samtale der jeg rådet til å gå til legen for å snakke om tarmfunksjon, også fikk man ta det derfra.

Hvis man har normal fysisk helse trenger man ikke 15-30 minutter på do. Det sier seg selv at en arbeidsgiver ikke er interessert i at en ansatt skal forsvinne i 15-30 minutter utenom i lunsjpausen. Dersom den ansatte har spesielle utfordringer med tarm må man selvsagt prøve å legge tilrette, men da må dette problemet kommuniseres til arbeidsgiver.

Anonymkode: 33f8b...86f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med å sitte på do i en halvtime og ha med seg ipad eller ukeblad?  Jeg sitter kanskje noen min ekstra hvis jeg er forstoppet men kan ikke huske at jeg noengang har sittet en halvtime på do. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sier bare jeg må på do. Om det tar tid skjønner nok folk at hev måtte litt mere en nr1

Anonymkode: 1edc0...63f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobb kan jeg virkelig ikke sitte og drite i tyve minutter, der må jeg løpe inn, gjøre mitt fornødne, og løpe ut igjen. Så ingen får vite at jeg har gjort verken det ene eller det andre.

Hjemme kommer gjerne nøden mens jeg sitter og har kaffe med mannen, og da sier jeg at jeg må baise. Blir gjerne noen minutter da, men prøver å være kjapp nok til å rekke resten av kaffen med ham. Om jeg har mye på gang, kan jeg godt rope inn til ham: "Dette tar litt tid, så bare drikk kaffen din, du"😆

K35

Anonymkode: 421ac...8fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier alltid i fra til andre hvis jeg må bæsje. Sånn at de ikke lurer på hvorfor jeg plutselig blir så lenge.

Jeg mener det er ren høflighet. Men i det siste har flere og flere gitt uttrykk for at de ikke trenger å vite at jeg må bæsje. Skal jeg slutte å si fra?

Anonymkode: f0cc0...296

Sier jeg bare skal på toalettet. Om jeg blir litt lenge borte skjønner jo folk hvorfor

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men pakker det litt bedre inn. Sier noe slikt som: "Jeg må bli der inne en stund", så andre får sjansen til å ta en svipptur først, så slipper jeg at noen går inn rett etter at jeg har "parfyrmert" badet. :P 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...