Gå til innhold

Sykepleiere som tjener 1600 i timen!


AnonymBruker

Sykepleier og lønn  

75 stemmer

  1. 1. Synes du at sykepleiere tjener for mye?

    • Ja
      12
    • Nei
      63


Anbefalte innlegg

Jeg er lei av alle sykepleiere som er misfornøyd med lønna. Kjenner en del som tjener utrolig mye mer, slik som NRK rapporter så tjener en sykepleier 1600 kroner i timen i Nord-Norge.

Sykepleieren jeg kjenner tjener 1600 kroner i timen (800 kroner er ordinærlønn). Dette blir 1600 på søndag, da hun jobber der det er gunstig.

Her er oversikten når det gjelder andre helseyrker:

  • Spesialsykepleier, jordmor, helsesøster tjener 850,- kroner timen
  • Sykepleier tjener 800,- kroner timen
  • Helsefagarbeider tjener 700,- kroner timen
  • Pleiemedarbeider tjener 600,- kroner timen

Dette er mer enn hva gjennomsnittlønnen for ingeniører er.

Er du sykepleier og misfornøyd med lønnen? Flytt til disse kommunene og få 6-7 ganger bedre betalt!

Anonymkode: 94426...b59

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Sosialt skrev:

Det skulle bare mangle at sykepleiere fikk den lønnen de fortjente!

Se på tallene på nytt. Dette er helt hårreisende. 

Anonymkode: 87576...64b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de arbeidsvilkårene skulle det bare mange.. 

Dårlig turnus, natt, røde dager, ettermiddager og dag om hverandre.. 

Nei takk. 

Anonymkode: 39cef...1c4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kun en ordning for å gjøre det mer attraktivt å jobbe der og for å skaffe nok folk til å få en trygg tjeneste.  Jeg tjener 260 å noe i nattstillingen min, og 230 å noe ved vanlig tilkallingsvakter.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Se på tallene på nytt. Dette er helt hårreisende. 

Anonymkode: 87576...64b

Men dette var altså bare én sommer.. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Se på tallene på nytt. Dette er helt hårreisende. 

Anonymkode: 87576...64b

Hvorfor det? Det var stor mangel på sykepleiere i sommer, derav lønna i den perioden. Legg merke til at det var i en tidsbegrenset periode. 

Mener du at det hadde vært bedre å ikke ha sykepleiere på jobb selv om det hadde kostet menneskeliv? 

Anonymkode: 18290...c12

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tjent så mye. Har en timelønn på 250 kr og det er med tilleggene, et gjennomsnitt. 

Anonymkode: 8499e...95c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri tjent så mye. Har en timelønn på 250 kr og det er med tilleggene, et gjennomsnitt. 

Anonymkode: 8499e...95c

250 kroner er lite i forhold til lønna 1600. Har du vurdert å flytte til denne kommunen hvor de tjener såpass mye??

Anonymkode: 94426...b59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

250 kroner er lite i forhold til lønna 1600. Har du vurdert å flytte til denne kommunen hvor de tjener såpass mye??

Anonymkode: 94426...b59

Men i all verden da menneske.. Hvordan evner du ikke å forstå at de IKKE egentlig tjener så mye i denne kommunen, men tilbyr det for å få nok sykepleieren om sommeren?!? Ikke hele året, bare sommermånedene. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener ca 250 kr timen med 15 års ansiennitet. I fjor sommer fikk vi en avtale som det du beskriver, vi fikk den lønnen på de vaktene vi tok på oss ekstra utenom normal turnus. Kritiske vakter er som regel på helg og midt juli mnd da flest har ferie. De måtte gi oss det tilbudet da jeg jobber et sted det er pålagt å ha sykepleiere, de kan ikke erstattes med vikarer. For å bruke fritiden min på jobb må det faktisk til gode penger, hvis ikke velger jeg familie og venner, turer og festligheter. 

Anonymkode: fb06a...caa

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tjener ca 250 kr timen med 15 års ansiennitet. I fjor sommer fikk vi en avtale som det du beskriver, vi fikk den lønnen på de vaktene vi tok på oss ekstra utenom normal turnus. Kritiske vakter er som regel på helg og midt juli mnd da flest har ferie. De måtte gi oss det tilbudet da jeg jobber et sted det er pålagt å ha sykepleiere, de kan ikke erstattes med vikarer. For å bruke fritiden min på jobb må det faktisk til gode penger, hvis ikke velger jeg familie og venner, turer og festligheter. 

Anonymkode: fb06a...caa

Vi fikk btw 680,- timen og ikke 1600 kr i den avtalen.

Anonymkode: fb06a...caa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er lei av alle sykepleiere som er misfornøyd med lønna. Kjenner en del som tjener utrolig mye mer, slik som NRK rapporter så tjener en sykepleier 1600 kroner i timen i Nord-Norge.

Sykepleieren jeg kjenner tjener 1600 kroner i timen (800 kroner er ordinærlønn). Dette blir 1600 på søndag, da hun jobber der det er gunstig.

Her er oversikten når det gjelder andre helseyrker:

  • Spesialsykepleier, jordmor, helsesøster tjener 850,- kroner timen
  • Sykepleier tjener 800,- kroner timen
  • Helsefagarbeider tjener 700,- kroner timen
  • Pleiemedarbeider tjener 600,- kroner timen

Dette er mer enn hva gjennomsnittlønnen for ingeniører er.

Er du sykepleier og misfornøyd med lønnen? Flytt til disse kommunene og få 6-7 ganger bedre betalt!

Anonymkode: 94426...b59

Tallene er grunnleggende feil. Årslønn finner du ved å gange timelønnen med 1900. Ingen sykepleiere tjener 1 500 000,- PR år i vanlig jobb.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Brunello skrev:

Tallene er grunnleggende feil. Årslønn finner du ved å gange timelønnen med 1900. Ingen sykepleiere tjener 1 500 000,- PR år i vanlig jobb.

Nei, men så er det ikke langt unna heller 

https://sykepleien.no/2019/05/her-jobber-sykepleiere-som-har-millionlonn

Anonymkode: 897ef...453

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men så er det ikke langt unna heller 

https://sykepleien.no/2019/05/her-jobber-sykepleiere-som-har-millionlonn

Anonymkode: 897ef...453

Dette er de som har vært ledere etc, en uting at de beholder all lønn når de går tilbake til vanlig turnus jobbing igjen. Men sånn er det jo ellers i samfunnet også i ledersjikter, fallskjerm, eller beholde lønn. De forhandler seg til å beholde lederlønn i en jobb på gulvet. Usmakelig. 

Anonymkode: fb06a...caa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men så er det ikke langt unna heller 

https://sykepleien.no/2019/05/her-jobber-sykepleiere-som-har-millionlonn

Anonymkode: 897ef...453

Dette gjelder et veldig lite mindretall. Noen få som omtrent bare jobber kveld, natt og ubekvem arbeidstid kan selvsagt tjene mer enn andre, men de aller fleste sykepleiere har ikke så høy lønn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får kompensasjonshelg på sommeren, jobbe en helg og få 3000kr for den helgen, men da Jobber man ekstra helg! Det er ikke fast og bare på sommeren. Tjener ellers 250kr timen. 

Anonymkode: bbeba...eaf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er lei av alle sykepleiere som er misfornøyd med lønna. Kjenner en del som tjener utrolig mye mer, slik som NRK rapporter så tjener en sykepleier 1600 kroner i timen i Nord-Norge.

Sykepleieren jeg kjenner tjener 1600 kroner i timen (800 kroner er ordinærlønn). Dette blir 1600 på søndag, da hun jobber der det er gunstig.

Her er oversikten når det gjelder andre helseyrker:

  • Spesialsykepleier, jordmor, helsesøster tjener 850,- kroner timen
  • Sykepleier tjener 800,- kroner timen
  • Helsefagarbeider tjener 700,- kroner timen
  • Pleiemedarbeider tjener 600,- kroner timen

Dette er mer enn hva gjennomsnittlønnen for ingeniører er.

Er du sykepleier og misfornøyd med lønnen? Flytt til disse kommunene og få 6-7 ganger bedre betalt!

Anonymkode: 94426...b59

Det står ingenting i artikkelen om timelønn på 1600 kr, at "du kjenner en" er for dårlig dokumentasjon av påstander til at du kan slenge den i bordet. Jeg har for øvrig jobbet som sykepleier i snart 20 år, og tjener som det nevnes i artikkelen rundt 270 kr/t. Jeg har fått sommervakter som er ekstra godt betalt, men det dreier seg om kanskje 6-7 vakter fordelt på 3 år (og det har vært 600 kr/t). Da er det de vaktene som bemannes med nesten bare ukjente sommervikarer, der de erfarne som skulle vært på har sluttet, gått i permisjon eller er syk. Ikke mye gøy å gå på vakt med bare ukjente, men det gjør kanskje ikke så mye for deg at de som er på jobb ikke helt er inni ting? Selv om det er du eller dine nærmeste som innlegges? 

Anonymkode: 351c2...eea

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...