Gå til innhold

Sykepleiere som tjener 1600 i timen!


AnonymBruker

Sykepleier og lønn  

75 stemmer

  1. 1. Synes du at sykepleiere tjener for mye?

    • Ja
      12
    • Nei
      63


Anbefalte innlegg

Jeg er lei av alle sykepleiere som er misfornøyd med lønna. Kjenner en del som tjener utrolig mye mer, slik som NRK rapporter så tjener en sykepleier 1600 kroner i timen i Nord-Norge.

Sykepleieren jeg kjenner tjener 1600 kroner i timen (800 kroner er ordinærlønn). Dette blir 1600 på søndag, da hun jobber der det er gunstig.

Her er oversikten når det gjelder andre helseyrker:

  • Spesialsykepleier, jordmor, helsesøster tjener 850,- kroner timen
  • Sykepleier tjener 800,- kroner timen
  • Helsefagarbeider tjener 700,- kroner timen
  • Pleiemedarbeider tjener 600,- kroner timen

Dette er mer enn hva gjennomsnittlønnen for ingeniører er.

Er du sykepleier og misfornøyd med lønnen? Flytt til disse kommunene og få 6-7 ganger bedre betalt!

Anonymkode: 94426...b59

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Sosialt skrev:

Det skulle bare mangle at sykepleiere fikk den lønnen de fortjente!

Se på tallene på nytt. Dette er helt hårreisende. 

Anonymkode: 87576...64b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de arbeidsvilkårene skulle det bare mange.. 

Dårlig turnus, natt, røde dager, ettermiddager og dag om hverandre.. 

Nei takk. 

Anonymkode: 39cef...1c4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kun en ordning for å gjøre det mer attraktivt å jobbe der og for å skaffe nok folk til å få en trygg tjeneste.  Jeg tjener 260 å noe i nattstillingen min, og 230 å noe ved vanlig tilkallingsvakter.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Se på tallene på nytt. Dette er helt hårreisende. 

Anonymkode: 87576...64b

Men dette var altså bare én sommer.. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider