Yann Skrevet 15. juli 2020 #421 Del Skrevet 15. juli 2020 På 6.7.2020 den 8.54, Finlay skrev: Ja, jeg har sett at han liker å kalle seg en helt vanlig mann. Han framhever det titt og ofte. Men det er feil. En helt vanlig mann utleverer ikke seg selv, samboer, levende og døde barn, søskens reaksjoner på tragedier, spontanaborter, ultralydbilder, ufødt barns kjønnsorgan, smerter, operasjoner, og mer smerter. Han deler mer enn jeg har sett noen annen blogger gjøre, noen gang! Og hele Norge er invitert til å kommentere alt dette, både på bloggen og på Facebook. Der ligger det, åpent for alle å lese, for all framtid. Kritikk tåler han åpenbart ikke. Man kan mer enn ane temperamentet når han hamrer rasende løs på en annen blogger som kommenterer bloggen hans. Og som seg hør og bør kommer offerinnlegg, der han forteller at han har måttet tåle hets og hånord fortrinnsvis fra kvinner, for å ha delt tragiske hendelser i livet for å tjene penger. At de som stiller spørsmål rundt eksponeringen (Kokken kaller det åpenhet) er hjerteløse. Historien med vipps og spleis går vel lenger tilbake enn bloggen. At en av damene hans oppretter spleis er vel ikke så rart, da han først går ut med innlegg etter innlegg om at han kanskje må stenge butikken. Miste sitt levebrød. Det er like fullt tigging - han har bare overlatt det til følgerne. Siste spleis kom vel ikke helt i mål, kanskje fordi han midt under spleisen la ut at han fikk tilbake 60 000 på skatten? En god slump ble det vel likevel. Mer hummer og kanari har jeg aldri sett på en blogg, men det faller tydeligvis i smak. Han må gjerne blogge om alt mellom himmel og jord for min del, bare han lar være å eksponere barn. Både de som lever, de som ikke gjør det, og de som enda ikke er født. Og han kan slutte å kalle seg en helt vanlig mann, for en helt vanlig mann utleverer ikke familien sin til 30-40 000 fremmede hver dag. En helt vanlig mann beskytter sine nærmeste. Veldig bra refleksjon, spesiellt dette med barn som han kaller åpenhet, som de fleste vil kalle rå og kynisk eksponering for klikk. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bullen1 Skrevet 15. juli 2020 #422 Del Skrevet 15. juli 2020 På 14.7.2020 den 23.24, Oppland skrev: Forstår godt at han ikke syter hjemme og til sine nærmeste, det tjener han ikke noe på. På bloggen derimot gjør han det så det er nok mer lønnsomt å legge ut i tekst og bilder om all elendighet der. 🙄 Nåkka større offentlig sytpeis som han har æ ikke sett maken til i mitt liv og sånt faller middelaldrende damer for, tro om de setter like stor pris på de i eget hus og gir like mye omtanke og hjerter som den oppmerksomheten de gir til kokkesytjævelen og hans nærmeste blir bare kvalm av hele fyren toppblogger mæ i rævva 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yann Skrevet 15. juli 2020 #423 Del Skrevet 15. juli 2020 Av mange gode råd kokkejævel får for sine lidelser i kommentarfeltet fra sine beundrerinner, er kanskje dette dagens beste hittil « Tape en muskatnøtt fast på armen» 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orios Skrevet 16. juli 2020 #424 Del Skrevet 16. juli 2020 Scrollet litt tilbake, men det var så mange innlegg om smertene at jeg gav opp. Hva har skjedd egentlig? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 16. juli 2020 #425 Del Skrevet 16. juli 2020 47 minutter siden, orios skrev: Scrollet litt tilbake, men det var så mange innlegg om smertene at jeg gav opp. Hva har skjedd egentlig? Det er vel skulderoperasjon og en prolaps i ryggen som er utgangspunktet. Begynner å tro at sutrejævel bruker bloggen som terapi, for hvor finner man ellers folk som gidder å høre på sykdomsprat hver dag, 7 dager i uka, GRATIS? Det er vel i utgangspunktet noe av det kjedeligste som finnes. men her får han trøst og kan jamre så mye han vil. Nå er han vel sykemeldt i tillegg, og det skjer vel ikke mye spennende i livet hans. Blir litt som enkelte gamle mennesker, de går helt opp i egen sykdom, og ikke klarer å snakke om noe annet. På den annen side får sikkert leserne terapi ved å dele om sine smerter og operasjoner i kommentarfeltet, så de klør på en måte ryggen til hverandre 🤣Men ja, det er snåle greier. Han hadde kanskje sett at media laget et par oppslag om elendigheten hans, men det ser ut som de gikk fort lei av Kokkejævel gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taaniitaa Skrevet 16. juli 2020 #426 Del Skrevet 16. juli 2020 7 timer siden, Finlay skrev: Det er vel skulderoperasjon og en prolaps i ryggen som er utgangspunktet. Begynner å tro at sutrejævel bruker bloggen som terapi, for hvor finner man ellers folk som gidder å høre på sykdomsprat hver dag, 7 dager i uka, GRATIS? Det er vel i utgangspunktet noe av det kjedeligste som finnes. men her får han trøst og kan jamre så mye han vil. Nå er han vel sykemeldt i tillegg, og det skjer vel ikke mye spennende i livet hans. Blir litt som enkelte gamle mennesker, de går helt opp i egen sykdom, og ikke klarer å snakke om noe annet. På den annen side får sikkert leserne terapi ved å dele om sine smerter og operasjoner i kommentarfeltet, så de klør på en måte ryggen til hverandre 🤣Men ja, det er snåle greier. Han hadde kanskje sett at media laget et par oppslag om elendigheten hans, men det ser ut som de gikk fort lei av Kokkejævel gitt. Jeg tenker at kokkejævelen ville synest det var artig, at kjerringer innpå her er så opphengt i han. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 16. juli 2020 #427 Del Skrevet 16. juli 2020 10 minutter siden, Taaniitaa skrev: Jeg tenker at kokkejævelen ville synest det var artig, at kjerringer innpå her er så opphengt i han. Er helt sikker på at han er klar over det, og følger med her inne!😂 Om han synes det er artig er jeg derimot ikke så sikker på😏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taaniitaa Skrevet 16. juli 2020 #428 Del Skrevet 16. juli 2020 7 minutter siden, Finlay skrev: Er helt sikker på at han er klar over det, og følger med her inne!😂 Om han synes det er artig er jeg derimot ikke så sikker på😏 Fyren har jo humor så det tenker jeg at han synes. Man kan jo ikke ta noe av det som skrives her seriøst. Man ser jo at det er folk som elsker å rakke ned på andre mennesker. Da blir det fort for dumt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppland Skrevet 16. juli 2020 #429 Del Skrevet 16. juli 2020 Det som er underholdende med den bloggen er ikke hva han skriver, men å lese kommentarene fra fansen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taaniitaa Skrevet 16. juli 2020 #430 Del Skrevet 16. juli 2020 1 minutt siden, Oppland skrev: Det som er underholdende med den bloggen er ikke hva han skriver, men å lese kommentarene fra fansen. Han klarte å bli en toppblogger i full fart. All kredit til han for det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 16. juli 2020 #431 Del Skrevet 16. juli 2020 28 minutter siden, Oppland skrev: Det som er underholdende med den bloggen er ikke hva han skriver, men å lese kommentarene fra fansen. Enig. Forholder meg til FB-siden hans og kommentarene der. Både underholdende, og litt skremmende å se hvordan følgerne utleverer seg og livet sitt. Det er så man ikke tror sine egne øyne😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppland Skrevet 16. juli 2020 #432 Del Skrevet 16. juli 2020 3 minutter siden, Finlay skrev: Enig. Forholder meg til FB-siden hans og kommentarene der. Både underholdende, og litt skremmende å se hvordan følgerne utleverer seg og livet sitt. Det er så man ikke tror sine egne øyne😆 Ja, de lever seg inn idet og blir bekymret hvis han ikke legger ut innlegg på formiddagen. Kommer med all verdens gode råd for plagene hans, forstår de mener godt med det, men uforståelig for meg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taaniitaa Skrevet 16. juli 2020 #433 Del Skrevet 16. juli 2020 3 minutter siden, Oppland skrev: Ja, de lever seg inn idet og blir bekymret hvis han ikke legger ut innlegg på formiddagen. Kommer med all verdens gode råd for plagene hans, forstår de mener godt med det, men uforståelig for meg. Herlige mennesker som bryr seg om andre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mykemule Skrevet 16. juli 2020 #434 Del Skrevet 16. juli 2020 2 minutter siden, Oppland skrev: Ja, de lever seg inn idet og blir bekymret hvis han ikke legger ut innlegg på formiddagen. Kommer med all verdens gode råd for plagene hans, forstår de mener godt med det, men uforståelig for meg. Merkelige greier. Enten er det morsfølelsen som vekkes i dem, antar jeg, eller så synes de at kokken er både ung, søt og sjarmerende. De fleste ser ut til å tilhøre generasjonen som vokste opp med brevpapir og telefonsentral fremfor sosiale medier. De har sannsynligvis liten erfaring med blogger som fenomen, og tenker neppe på at det er om å gjøre å tjene penger på skriveriene. Kan tenke meg at noen derfor føler at de KJENNER den uheldige og åpenhjertige kokken - nettopp fordi han deler så i overkant raust om hverdagen sin - og derfor oppfører seg som om de skriver (privat) til en kjær venn. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 16. juli 2020 #435 Del Skrevet 16. juli 2020 Skjønner ingenting av bloggverden lenger merker jeg. Kokkejævel minner om en helt vanlig dagbok, kommentarfeltet på Facebook er helt merkelig, ser at tanta mi liker han og dessverre også kommenterer MØL der. Herregud. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lama_Drama Skrevet 17. juli 2020 #436 Del Skrevet 17. juli 2020 Han er det gamle damer har savnet, en blogg med sykdom, syt og mat. Akkurat det samme som de elsker å snakke om. Kanke bli nok vondter for tante Olga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 17. juli 2020 #437 Del Skrevet 17. juli 2020 1 time siden, Lama_Drama skrev: Han er det gamle damer har savnet, en blogg med sykdom, syt og mat. Akkurat det samme som de elsker å snakke om. Kanke bli nok vondter for tante Olga. Blir litt som en syklubb, det det sys lite og skravles desto mer 😛 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 17. juli 2020 #438 Del Skrevet 17. juli 2020 3 timer siden, Lama_Drama skrev: Han er det gamle damer har savnet, en blogg med sykdom, syt og mat. Akkurat det samme som de elsker å snakke om. Kanke bli nok vondter for tante Olga. Tror du er inne på noe vesentlig. Ser for meg at bloggen erstatter ukebladene som tante Olga har kjøpt i alle år. De som fortsatt eksisterer, synger på siste verset. Her får hun samme innholdet. Dramatiske historier fra virkeligheten, legespalten og matoppskriftene samlet på ett brett. Og det beste av alt - hun får komme med egne innspill og erfaringer. Eneste som mangler er håndarbeidssidene, men hey! Her kommer samboerens strikkeoppskrifter inn😄 Litt av et konsept! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coronaviruset Skrevet 18. juli 2020 #439 Del Skrevet 18. juli 2020 På 6.7.2020 den 9.48, Nicoretta skrev: Haha, her gikk du nok rett på en aprilspøk 😂 Aprilspøk eller ei. Han la ut nummeret ditt og folk vippsa han. Mulig han vippsa tilbake da, det vet jeg ingenting om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 18. juli 2020 #440 Del Skrevet 18. juli 2020 8 timer siden, Gjest Coronaviruset skrev: Aprilspøk eller ei. Han la ut nummeret ditt og folk vippsa han. Mulig han vippsa tilbake da, det vet jeg ingenting om. Nettopp fordi tigging og spleis har vært en del av Kokkejævels historie, var det nok mange som - forståelig nok - ikke reagerte på at det var 1 april. Hvorfor skulle det være en spøk akkurat denne gangen? Så det var nok mange som vippset. Ja, han vippset sikkert tilbake!😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå