Gå til innhold

Prøver å legge på meg, blir varm


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det siste halvåret har jeg prøvd å legge på meg(har BMI på ca. 18,6). Logger alt jeg spiser, og spiser mer de dagene jeg er i bevegelse. Ligger i pluss på kalorifronten hver dag. Det virker imidlertid som om kroppen motarbeider meg, for jeg har bare gått opp en kilo... Det som HAR skjedd, er at jeg har blitt sinnsykt varm. Går rundt i t-skjorte mens andre sitter i tre lag ull. Har vært hos lege og sjekket at det ikke er noe feil fysisk. Er det noen andre som sliter med det samme? 

Anonymkode: df843...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan går du opp i velt da, Ts? Altså; hva spiser du for å øke kaloritilførselen? 

Unormal varme kombinert med manglende vektøkning peker retning fordøyelsesbesvær.

Anonymkode: cbb1d...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som deg. Spiser jeg en stor middag blir jeg kokvarm. Jeg har alltid vært tynn, selv om BMIen nå er litt høyere enn din.

Jeg tror det er genetisk betinget. Du er programmert til å være slank. 

Anonymkode: 32361...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her: spiser sunt og ofte, mye fett og proteiner. Prøver å holde meg unna mye sukker og raske karbohydrater, siden de blir "brent opp " fryktelig fort. Jeg begynner faktisk fysisk å svette av mer sukker enn en liten sjokolade. Blir litt som å kaste bensin på bålet. 

Jeg var litt tyngre da jeg var yngre. Gikk aldri opp i vekt da heller(spiste det jeg ville). Nå ser det ut som kroppen har landet på denne vekten? 

Anonymkode: df843...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang spiste jeg så mange pannekaker at jeg føyk som en rakett ned i kjelleren under restauranten. Deretter føyk jeg ned i et hulrom under kjelleren. Beklager, dette var en isolert historie og vil trolig ikke skje andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er varm fordi kroppen setter opp forbrenningen for å prøve å forbrenne det ekstra du spiser. Er du sikker på at du trenger å gå opp i vekt, kroppen din jobber mot deg, kanskje din kropp sin trivselsvekt er der du ligger nå?

Anonymkode: 6bd8d...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er varm fordi kroppen setter opp forbrenningen for å prøve å forbrenne det ekstra du spiser. Er du sikker på at du trenger å gå opp i vekt, kroppen din jobber mot deg, kanskje din kropp sin trivselsvekt er der du ligger nå?

Anonymkode: 6bd8d...77b

Så dette er faktisk normalt? Folk ser bare dumt på meg når jeg står der utsvetta og prøver å forklare at jeg bare har spist litt mye mat...

Jeg har ikke tenkt å gå så mye opp, bare komme meg et par kilo over undervektig. Vil ha et par kilo å gå på...dessuten ser jeg litt skrapa ut. 

Anonymkode: df843...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så dette er faktisk normalt? Folk ser bare dumt på meg når jeg står der utsvetta og prøver å forklare at jeg bare har spist litt mye mat...

Jeg har ikke tenkt å gå så mye opp, bare komme meg et par kilo over undervektig. Vil ha et par kilo å gå på...dessuten ser jeg litt skrapa ut. 

Anonymkode: df843...816

Ja, helt normalt :)

Anonymkode: 6bd8d...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...