Gå til innhold

Hvordan er din hverdag alene med 2 til 3 barn i alder 10 til 13?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når står dere opp? Vekker du eller har de vekkeklokke? Frokost?

Etter skole/jobb når gjøres lekser? Må du sitte med De? Middag hjelper de Til?

Aktiviteter?

Skjermtid hvor mye? Oppgaver i hjemmet?

Leggerutiner? 

Anonymkode: f73e9...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vekker de 7.30 (øver på å bruke vekkerklokke, men eldste slår den av og sover videre 🙈

Prøver å starte dagen med felles frokost, men jeg må ofte på jobb tidlig, og da finner de mat selv. 

De gjør lekser på leksehjelp eller litt når de kommer hjem og kanskje resten etter middag/fritidsaktiviteter. Jeg hjelper til ved behov.

En hjelper ofte med middag, en hjelper å vaske opp, de må bidra ellers i hjemmet også. 

To av de har aktiviteter på fritida, en har jobb.

Etter skole, lekser, fritidsaktiviter/jobb, husarbeid og diverse er det ikke mange timer igjen av dagen, så det er ganske fritt frem med skjerm så lenge de gjør det de skal. 

De yngste legger seg rundt 21-22, eldste legger seg rundt 23. 

Anonymkode: 4fff5...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene med en på 11 og en på 13. Jeg vekker de 06:30. Da fikser de seg og kommer ned til frokost. De spiser sammen, ikke jeg da jeg drar 06:50. De kommer seg avgårde til skolen selv.

Vi spiser middag sammen mandag, onsdag, fredag og i helgen. Tirsdag og torsdag har eldste aktivitet så tidlig at han fikser seg mat selv og drar på trening. 

De dagene vi ikke spiser middag sammen spiser vi alltid kvelds sammen. Det er viktig at vi spiser sammen minimum en gang om dagen.

Begge gjør lekser på leksehjelp/skolen og kommer seg til og fra aktiviteter selv.

Jeg følger opp kamper osv. Trenger de hjelp til lekser utenom får de det. Jeg følger med på begges lekseplaner og eldstes prøveplan og sjekker at de har kontroll og er i rute.

De har ansvar for å rydde etter seg selv, rydde klær osv og holde generell orden. Jeg liker et ryddig hjem og derfor har alt sin plass og dette vet og kan de.

Vi har en strukturert hverdag som også gir tid til kos og gode samtaler.

De tilpasser skjermtid selv. Begge er aktive og sosiale, så jeg har ingen regler rundt det. 

Yngste legger seg 20:45 og eldste 21:30 i hverdagen. I helgene sklir det gjerne litt ut.

Anonymkode: d97d1...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...