Gå til innhold

17-åringen min var ute og drakk i kveld


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det siste i verden du bør gjøre er å kjefte. Da jeg var i den alderen så hadde jeg venninner på 15-16 år som hadde foreldre som tilta, kjeftet og ila masse husarrest osv om de drakk. Det førte ikke til at de sluttet å dra på fest, men at de ikke lenger turde å komme hjem - DET er skummelt, men 16 år gamle fulle jenter som ikke tør reise hjem!

Min mor sa alltid til oss - uansett hva som skjer, kom hjem! Det var alltid trygt å komme hjem. Mistenkte hun at noen av oss hadde drukket så fikk vi et strengt blikk (ispedd noe humor) og streng beskjed om å ikke å komme å klage til oss om vi følte oss dårlige dagen derpå, for det gadd hun ikke høre på når det var vår egen feil. :P Og selvsagt generell prat om øl/vin vs sprit osv. 

Mine foreldres rolige holdning rundt dette gjorde det trygt og avslappet og ikke noe vi ble redde for eller gjorde om til en stor sak. Det tror jeg er viktig.

Anonymkode: 10cea...a0f

Det anonym sa!👆

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er selv 18 år, og jeg var 16 år begynte jeg å drikke. Har holdt det hemmelig og skjult det ganske godt for foreldrene mine da jeg vet hvordan de hadde reagert (har eldre søsken som har blitt tatt på fersken). Tenker at det å ha et åpent forhold og ikke være så veldig streng er lurt i en slik situasjon. Om ikke kan det fort bli slik at 17-åringen kan drikke uten å gi beskjed, og bli veldig full, men har ikke tryggheten til å ringe deg for å bli hentet. Så det er nesten bedre at ungen din vet at du henter og at h*n må alltid gi beskjed før fest. 

Anonymkode: 2c34c...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...