Gå til innhold

Time outs ikke skadelig i følge ny studie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror mange blander «timeout» med å la ungen sitte i et hjørne på en stol med ryggen til og ikke anerkjenne barnets følelser og det å sette barnet i kontrollerte omgivelser der det kan skrike fra seg og regulere seg ned slik at barnet blir mer rasjonelt igjen og man kan prate normalt igjen.

Det nytter ikke å kommunisere med noen, verken barn eller voksne, om de er oppjaget og ikke klarer å tenke klart.

Da er det bedre at vedkommende tas bort fra situasjonen frem til de har pustet litt og sortert hodet. Så kan man snakke rolig om det når en ikke er frustrert og full av adrenalin.

Endret av WhisperingWind
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte time out av nanny jo frost. Funker som fy!

Ikke hopp over ett eneste skritt i selve prosessen -og skal du se resultater tvert. Uten bismak for noen. 

Endret av GjestSiden2006
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Albbas said:

Ikke skadelig effekt - men har det positiv effekt (i følge forskning - jeg er ikke interessert i anekdoter)? 

Veldig interessant, siden det er endel metoder som jo gir POSITIV effekt på oppførsel og samarbeidsvilje hos barn, så er det nå en ting at barnet ikke tar direkte skade av det. Men er man først der at man tyr til time-out så kan jo andre metoder og annen tankegang være vel så fornuftig.

Hvis du leverer for sent på jobben og sjefen setter deg i time out, blir man innmari inspirert til å gjøre en bedre jobb neste gang? Eller tenker man at den sjefen den kan dra dit peppern gror?
Jeg vet at det iaf ikke ville gitt meg masse samarbeidsvilje...

Anonymkode: 1f779...947

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvor gunstig det er for barna. Å sette et barn bort, vil jo avvise barnet, fortelle barnet at det ikke er viktig. 

Altså, gjør barnet noe uakseptabelt, så kan man ikke sette seg ned på huk og ha en rolig samtale om følelser. Man fjerner barnet fra situasjonen, lar det få følt fra seg under sikre rammer.,også snakker man om det på en alderstilpassa måte. Det er viktig at man ser barnet hele tiden, selvom man ikke alltid gir den oppmerksomheten barnet ønsker. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...