Gå til innhold

Lov å flørte med min tidligere fastlege?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 14.9.2019 den 23.45, AnonymBruker skrev:

Må være slitsomt å være fastlege for 1000 pasienter. Spesielt om halvparten av de er kvinner med legefetish

Anonymkode: 8984d...59e

Haha, så turn off... 

Anonymkode: 7454d...e6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Alterego666
På 14.9.2019 den 23.15, AnonymBruker skrev:

Er det lov om jeg tilfeldigvis møter han? Og er det mulighet for at han kunne tenkt seg det samme? 

Anonymkode: 03320...823

Det er ingenting i veien for det etter at behandler/pasient-relasjonen er over. Mange vil mene det er unaturlig, men det er ikke uetisk eller ulovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 17.12.2019 den 22.37, Alterego666 skrev:

Det er ingenting i veien for det etter at behandler/pasient-relasjonen er over. Mange vil mene det er unaturlig, men det er ikke uetisk eller ulovlig.

Er du sikker på det altså? Nytter jo nesten ikke å ta opp dette temaet på KG, er jo drøssevis av hissige damer som hater nettopp dette😅 Men takk for svar @Alterego

Han var legen min for ei god stund tilbake  han var helt fantastisk kjekk og fin på alle mulige måter. Nå har han ingenting med meg å gjøre, å håper fortsatt på at jeg treffer han tilfeldig. Han husker meg kanskje ikke heller, men ønsket er stoort for å se han.☺ 

Anonymkode: 03320...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på det altså? Nytter jo nesten ikke å ta opp dette temaet på KG, er jo drøssevis av hissige damer som hater nettopp dette😅 Men takk for svar @Alterego

Han var legen min for ei god stund tilbake  han var helt fantastisk kjekk og fin på alle mulige måter. Nå har han ingenting med meg å gjøre, å håper fortsatt på at jeg treffer han tilfeldig. Han husker meg kanskje ikke heller, men ønsket er stoort for å se han.☺ 

Anonymkode: 03320...823

Jeg googlet faktisk litt etter at jeg skrev dette, og det er noen gråsoner her. Det ble gitt noen eksempler:

1: En kirurg som fikset benet ditt etter en skade for fem år siden og du neppe vil komme i pasientrelasjon til, vil være OK.

2: En psykolog som har behandlet deg og som har dybdekjennskap til dine traumer VIL kunne ha mulighet til å bruke dette i en kjærlighetsrelasjon, og dette blir fremholdt som å være en relasjon den profesjonelle ikke bør gå inn i.

Jeg tenker at en tidligere fastlege for en god tid siden er OK dersom du ikke har hatt et veldig spesielt sykdomsbilde. Dette er litt min tolkning, og jeg vet ingenting om hvordan dette diskuteres på innsiden av profesjonen.

Lykke til med kjærligheten!😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Alterego666 skrev:

Jeg googlet faktisk litt etter at jeg skrev dette, og det er noen gråsoner her. Det ble gitt noen eksempler:

1: En kirurg som fikset benet ditt etter en skade for fem år siden og du neppe vil komme i pasientrelasjon til, vil være OK.

2: En psykolog som har behandlet deg og som har dybdekjennskap til dine traumer VIL kunne ha mulighet til å bruke dette i en kjærlighetsrelasjon, og dette blir fremholdt som å være en relasjon den profesjonelle ikke bør gå inn i.

Jeg tenker at en tidligere fastlege for en god tid siden er OK dersom du ikke har hatt et veldig spesielt sykdomsbilde. Dette er litt min tolkning, og jeg vet ingenting om hvordan dette diskuteres på innsiden av profesjonen.

Lykke til med kjærligheten!😉

Det er jo virkelig to ytterpunkter.;)

Skal ikke røpe meg for mye her inne, itilfelle han ser dette😆 Men jeg var gravid enkelt og greit. Det er helt normale prøver som ikke har noe med psykisk relatert ting å gjøre. Snakket aldri om problemer, så han vet fint om meg. Men han merket nok at jeg likte han. Jeg ble ufrivillig rar og klumsete, rødmet osv. 🙄

Anonymkode: 03320...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo virkelig to ytterpunkter.;)

Skal ikke røpe meg for mye her inne, itilfelle han ser dette😆 Men jeg var gravid enkelt og greit. Det er helt normale prøver som ikke har noe med psykisk relatert ting å gjøre. Snakket aldri om problemer, så han vet fint om meg. Men han merket nok at jeg likte han. Jeg ble ufrivillig rar og klumsete, rødmet osv. 🙄

Anonymkode: 03320...823

Pft, du har ikke vært syk en gang bare helt vanlig sunn og frisk gravid. Og litt betatt.😉

Kjør på, er mitt råd!🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, Alterego666 skrev:

Pft, du har ikke vært syk en gang bare helt vanlig sunn og frisk gravid. Og litt betatt.😉

Kjør på, er mitt råd!🤩

😄🤗

Men hva tror du han hadde tenkt om denne situasjonen ? Han er fortsatt lege, bare et annet sted. 😊

Anonymkode: 03320...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😄🤗

Men hva tror du han hadde tenkt om denne situasjonen ? Han er fortsatt lege, bare et annet sted. 😊

Anonymkode: 03320...823

Helt umulig for meg å gjette. Det er bare du og han som har sett deres dynamikk. Det får bli din vurdering.😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Alterego666 skrev:

Helt umulig for meg å gjette. Det er bare du og han som har sett deres dynamikk. Det får bli din vurdering.😉

Takk for gode råd, håper jeg treffer han. 

😇😇

Anonymkode: 03320...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2020 den 23.32, AnonymBruker skrev:

Takk for gode råd, håper jeg treffer han. 

😇😇

Anonymkode: 03320...823

Tror du hadde stoppet litt opp, hvis han plutselig dukket opp... 😉

Anonymkode: 7454d...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du hadde stoppet litt opp, hvis han plutselig dukket opp... 😉

Anonymkode: 7454d...e6a

Det hadde jeg så absolutt😉

Ser ikke for meg at det kommer til å skje, men om det i en tilfeldighet hadde skjedd så..🤞

Anonymkode: 03320...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde jeg så absolutt😉

Ser ikke for meg at det kommer til å skje, men om det i en tilfeldighet hadde skjedd så..🤞

Anonymkode: 03320...823

Det vil skje. 

Anonymkode: 7454d...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke helt det her, fordi at til min fastlege så sitter jeg nå å forteller om underlivssopp og menstruasjon, og føflekker og han stirrer meg opp i musa og hva enn. Jeg klarer ikke helt å se at samtaleemene våre skal kunne tenne noen interesse hos noen av oss annet enn at han må holde meg frisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, CabinCruiser skrev:

Jeg fatter ikke helt det her, fordi at til min fastlege så sitter jeg nå å forteller om underlivssopp og menstruasjon, og føflekker og han stirrer meg opp i musa og hva enn. Jeg klarer ikke helt å se at samtaleemene våre skal kunne tenne noen interesse hos noen av oss annet enn at han må holde meg frisk.

Ikke alle som er på samme frekvens.🥳

Anonymkode: 7454d...e6a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det vil skje. 

Anonymkode: 7454d...e6a

Stoler på deg da;) 

Anonymkode: 03320...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, CabinCruiser skrev:

Jeg fatter ikke helt det her, fordi at til min fastlege så sitter jeg nå å forteller om underlivssopp og menstruasjon, og føflekker og han stirrer meg opp i musa og hva enn. Jeg klarer ikke helt å se at samtaleemene våre skal kunne tenne noen interesse hos noen av oss annet enn at han må holde meg frisk.

Det (du også) må forstå her er at for en lege er det helt normalt å høre om kropp/mens/vorter/undelivssopp og hva det måtte være. Flere av de har nok ei dame hjemme de også sjekker alt mulig på. Skal de da miste lysten på henne pga alt dette? 

Hvorfor skulle ikke en lege se på en pasient som attraktiv, selv etter en behandling for hemoroider for eks? Noe som er normalt for en lege - ekkelt for deg. Jeg jobber i hjemmesykepleien og ser mye naken kropp dagen lang. Behandler også fokk for hemoroider. Det er egentlig ikke annet enn en normal ting for meg å gjøre. 

Selvom det er et forbudt med en relasjon mellom lege og pasient , så kan en interesse være der. Vil også få med at det er mange flotte leger utseendemessig, men få er som han. Det er noe med han, lege eller ei..!

Ts

Anonymkode: 03320...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest theTitanic

Man kan flørte med hvem man vil, så er det opp til den som har et etisk ansvar å forsvare dette og å sette grenser for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan flørte med hvem som helst, uansett om det er lensmann eller prest. De fleste reagerer med et vennelig smil, det er bare så ærlig og voksent å flørte med noen man har et godt øye til. Ikke lenge til Valentines vettu😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bamseklemmer skrev:

Ja, du kan flørte med hvem som helst, uansett om det er lensmann eller prest. De fleste reagerer med et vennelig smil, det er bare så ærlig og voksent å flørte med noen man har et godt øye til. Ikke lenge til Valentines vettu😉

Jaa, bør jo hvertfall være så enkelt😆😍  

Selv om han fortsatt er lege - et annet sted, så har han lov å innlede noe med en pasient fra år tilbake altså? 

Anonymkode: 03320...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...