Gå til innhold

Lov å flørte med min tidligere fastlege?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. 

Anonymkode: 7454d...e6a

?

Anonymkode: 03320...823

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg laget en tråd her inne for å spørre om noe liknende og folk gikk helt bananas, var ikke måte på hva behandleren min risikerte ved at vi flørtet under timene. Skjønte at jeg fikk null og nada ut av tråden og fortsatte å leve mitt virkelige liv med virkelig magefølelsen og virkelige sosiale antenner. Neste time hos henne innledet hun med å foreslå at jeg skiftet behandler, resten av timen klinte vi ++ og nå en stund senere møtes vi fremdeles for sex.

Poenget mitt er at du kommer mye lengre med magefølelse og ved å la deg og legen selv finne ut hvor grensene deres går. Lover er lover og normer er normer, men menneskene i situasjonen er mer eller mindre villig til å risikere å bryte dem.

Anonymkode: d920d...12e

Egentlig ganske mye sant i dette. Dessuten er det opp til legen selv å vurdere hvordan lege/pasient forholdet var. I mitt tilfelle var jeg kun for noen sjekk, ikke annet. Om jeg skulle møtt denne fine legen ei gang, er det nok ikke det det skal stå på. 

Anonymkode: 03320...823

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det samme som stadig spør om dette, eller er det mange som har samme spørsmålet? TS: Er denne mannen gift, men du har et håp om at han en gang blir singel og klar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kritt skrev:

Er det samme som stadig spør om dette, eller er det mange som har samme spørsmålet? TS: Er denne mannen gift, men du har et håp om at han en gang blir singel og klar?

Har ikke lagt ut om dette før nei. Såvidt jeg vet er han single. Jeg hadde aldri vært intr om han hadde hatt dame/kone. Noen solskinnshistorier er det jo om disse "man aldri kan få", det er bra. 

Anonymkode: 03320...823

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kritt Det er vel et ganske vanlig tematabu, det å være forelsket i behandleren sin. Nettopp pga det så skal jeg aldri ha en ung manne-lege. ;) nyttesløst altså

Anonymkode: 03320...823

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen:

La denne stakkars legen være i fred!

Anonymkode: a7413...546

Er du den samme dama som alltid har dette i hver legetråd? Har sett tidligere innlegg om folk som har vært interessert i behandleren sin hvor noen alltid har kommentert dette. 😅

Når det er sagt, så er han ikke lege i min kommune lengre. 

Anonymkode: 03320...823

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2019 den 10.36, AnonymBruker skrev:

Jeg laget en tråd her inne for å spørre om noe liknende og folk gikk helt bananas, var ikke måte på hva behandleren min risikerte ved at vi flørtet under timene. Skjønte at jeg fikk null og nada ut av tråden og fortsatte å leve mitt virkelige liv med virkelig magefølelsen og virkelige sosiale antenner. Neste time hos henne innledet hun med å foreslå at jeg skiftet behandler, resten av timen klinte vi ++ og nå en stund senere møtes vi fremdeles for sex.

Poenget mitt er at du kommer mye lengre med magefølelse og ved å la deg og legen selv finne ut hvor grensene deres går. Lover er lover og normer er normer, men menneskene i situasjonen er mer eller mindre villig til å risikere å bryte dem.

Anonymkode: d920d...12e

😄🙏🙏🙏 Leger er bare normale mennesker de også. 

Anonymkode: 03320...823

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Er du den samme dama som alltid har dette i hver legetråd? Har sett tidligere innlegg om folk som har vært interessert i behandleren sin hvor noen alltid har kommentert dette. 😅

Når det er sagt, så er han ikke lege i min kommune lengre. 

Anonymkode: 03320...823

Ikke meg du siterer, men: Siden du har lest alle legetrådene, så bør du jo vite hvorfor folk svarer som de gjør. Og om det er lov å flørte med en tidligere fastlege eller ei.

Anonymkode: 1dad6...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.9.2019 den 23.30, AnonymBruker skrev:

Aldri hørt før😄😄 Var han fastlegen din lenge? 

Anonymkode: 03320...823

Ja, han var det et par år. Jeg går jeg svært sjeldent til lege, så jeg visste ikke en gang at han var fastlegen min da jeg møtte han første gang på privaten. 

Anonymkode: 58e40...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2019 den 0.09, AnonymBruker skrev:

Ja, han var det et par år. Jeg går jeg svært sjeldent til lege, så jeg visste ikke en gang at han var fastlegen min da jeg møtte han første gang på privaten. 

Anonymkode: 58e40...588

Okei, da forstår jeg;) Spennende å høre. Min lege gikk jeg kun til i graviditeten, så vil det være galt da å innlede noe til han da? Om jeg skulle vært så heldig🙈🙊

Anonymkode: 03320...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Augustotejerina skrev:

Hva skjer med mennesker som elsker leger? Jeg er morsom at dine kåte pasienter ikke vil la deg være i fred🤣

Det er ikke det at de er leger som gjør at man blir betatt. Det er vel mer at man blir kjent og deler sine helt private ting til en lyttende og forståelsfull person. Her var det utseendet som spillte mest rolle for eks. Smashing!

Anonymkode: 03320...823

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flørt i vei. Han er ikke legen din pr i dag. Da er det ingen problem! 👍😊💚

Anonymkode: ad43b...e78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Flørt i vei. Han er ikke legen din pr i dag. Da er det ingen problem! 👍😊💚

Anonymkode: ad43b...e78

Hvorfor svarer du på ting du ikke har peiling på? Det kan faktisk være et problem for legen, selv om de ikke har et lege-pasientforhold i dag. Det samme gjelder annet helsepersonell. Det avhenger av hva helsekontaktene har bestått av. Kun sying av et sår og stingfjerning? Ikke noe problem. Psykoterapi? Langvarig, kanskje livslang karantene. Bare å google. 

Anonymkode: 6f266...d92

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det at de er leger som gjør at man blir betatt. Det er vel mer at man blir kjent og deler sine helt private ting til en lyttende og forståelsfull person. Her var det utseendet som spillte mest rolle for eks. Smashing!

Anonymkode: 03320...823

Ja, det er jobben deres. Hvorfor du tror ikke det er hva de gjor alltid med alle og du er ikke spesielt for h*n?

Anonymkode: cfcd2...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan, men det er svært liten sjanse for at legen går med på noe.

For det første er det sjeldent at legen tenner på pasientene sine. Det er jobben hans, og det finnes sjelden personlige relasjoner. For det andre er det så strengt mht. autorisasjon, og så mange gråsoner og muligheter for å trå feil at de fleste trolig vil styre langt unna en slik relasjon. Jeg har hørt slike historier få meget dramatiske konsekvenser (tap av autorisasjon). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor svarer du på ting du ikke har peiling på? Det kan faktisk være et problem for legen, selv om de ikke har et lege-pasientforhold i dag. Det samme gjelder annet helsepersonell. Det avhenger av hva helsekontaktene har bestått av. Kun sying av et sår og stingfjerning? Ikke noe problem. Psykoterapi? Langvarig, kanskje livslang karantene. Bare å google. 

Anonymkode: 6f266...d92

Igjen så kommer det to vidt forskjellige ytterpunkter. Jeg hadde verken en brukken tå, eller psykose inn i bildet. Jeg var til legen som kun gjaldt min graviditet. Jeg tok blodtrykk, tok blodprøver etc. Jeg har selv tatt dette opp med en annen lege hvordan min situasjon var med min lege (for alle har jo sin relasjon), men i mitt tilfelle gikk det greit. Jeg gikk til legen med fysiske ting. Det var opp til legen selv å avgjøre, men ville ikke få straff for brudd på de etiske retningslinjene. 

Så nei, det er ikke bare å google. Du må gå ut ifra din situasjon hos legen. Jeg pratet aldri om psykiske lidelser, eller sterkt taushetspliktende temaer. Det har også gått flere år siden legeoppholdet opphørte. 

Ts :)

Anonymkode: 03320...823

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen så kommer det to vidt forskjellige ytterpunkter. Jeg hadde verken en brukken tå, eller psykose inn i bildet. Jeg var til legen som kun gjaldt min graviditet. Jeg tok blodtrykk, tok blodprøver etc. Jeg har selv tatt dette opp med en annen lege hvordan min situasjon var med min lege (for alle har jo sin relasjon), men i mitt tilfelle gikk det greit. Jeg gikk til legen med fysiske ting. Det var opp til legen selv å avgjøre, men ville ikke få straff for brudd på de etiske retningslinjene. 

Så nei, det er ikke bare å google. Du må gå ut ifra din situasjon hos legen. Jeg pratet aldri om psykiske lidelser, eller sterkt taushetspliktende temaer. Det har også gått flere år siden legeoppholdet opphørte. 

Ts :)

Anonymkode: 03320...823

Jeg svarte på en kort kommentar som ga inntrykk av at "hvis hn ikke er legen din lenger er alt greit". Det stemmer ikke, og all litteratur understreker dette. Nettopp at dette er situasjonsbetinget var mitt poeng. 

Anonymkode: 6f266...d92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg svarte på en kort kommentar som ga inntrykk av at "hvis hn ikke er legen din lenger er alt greit". Det stemmer ikke, og all litteratur understreker dette. Nettopp at dette er situasjonsbetinget var mitt poeng. 

Anonymkode: 6f266...d92

Jepp. Sier ikke at det er normalt likevel. Det var faktisk en lege som av eget initiativ tok avgjørelsen om å slutte som lege på et legesenter. Et halvt år etter tok han kontakt med sin tidligere pasient og de ble et par. Husk på at jo lengre tiden har gått, desto mindre sjangs er det for at det er ulovlig. 

Man kan jo ved en tilfeldighet møte på sin tidligere lege på byen, restaurant, møter osv. Da kan det jo oppstå kjærlighet, hvem vet. :)

Anonymkode: 03320...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...