Gå til innhold

Hva hadde vært viktigst for deg? Er ufør å alene med barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er nødt til å flytte av økonomiske grunner. Her barnet går på skole er bolig prisene ganske høy.  Har bare råd til en blokk leilighet. Eller jeg kan flytte til minutter unna å få ett rekkehus for samme prisen som leilighet her jeg bor nå. Jeg ønsker å ha hage. Trives best med det. Men da må barnet på 11år bytte skole. Hva burde jeg gjøre?

Anonymkode: cf5ea...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Planlagt flytting slik at dere flytter fin med skolestart, slik at det begynner på ny skole til skolestart i 7.kl (eller 8.kl)

Ville ikke latt være å flytte når det betyr reell mulighet for øke bostander så betraktelig som fra blokk til rekkehus.

 

Anonymkode: e9092...abb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville flyttet i leiligheten og latt barnet få fortsette på skolen med vennene sine. Det kan være tøft å bytte skole, særlig når barnet er så gammelt. Går jo an å flytte i rekkehus når barnet går på videregående om noen år eller flytter hjemmefra.

Anonymkode: 31c2d...4de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke spørre hva barnet ditt ønsker? Er selv 17år og jeg hadde satt pris på om moren min hadde spurt meg...

Lykke til<3

Anonymkode: 26962...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flyttet flere ganger mens jeg vokste opp. Vi ungene ble informert i sånn rimelig tid, men selvfølgelig etter at vår far hadde fått den nye jobben som gjorde at vi skulle flytte. Det gikk helt greit hver gang. Jeg tror faktisk jeg heller hadde tatt et skolebytte og hatt et bra hjem med plass til å ha med kamerater hjem. Det er litt viktig når ungene blir såpass store at du vil sette pris på at de er hjemme hos deg istedet for å reke ute.

Anonymkode: af7fc...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer helt an på barnet og netverket ditt. Er barnet ellers robust, lett for å få seg nye venner? Sterkt og trygt sosialt netverk? Hva med ungdomsskole om kort tid, er det da ny ungdomsskole, eller kan barnet da gå med gamle venner? Barnet er jo på vei inn i en sårbar og identitetsformende alder, som bygger mye på stabilitet, trygghet og vennskap. 

Anonymkode: 38e54...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet er ett trygt barn. Med mange venner å godt likt i klassen.  Har lett for å få venner. Hvis jeg ikke flytter i rekkehus nå så er jeg redd jeg ikke vil ha råd til det siden.Fordi jeg mister mye inntekt når barnet er 18 år. Vanskelig dette.  Vil gjerne finne ett sted jeg trives.  Vi har forresten aldri byttet skole før.  Flytter vi så blir det nye barneskole å ny ungdomskole.

Anonymkode: cf5ea...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi flyttet da jeg skulle begynne på skolen. Storebror slapp å bytte skole, for vi flyttet ikke langt bare byttet skolekrets. Har du spurt kommunen/skolen om dette er en mulighet for dere også? 

Anonymkode: cbaff...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...