Gå til innhold

Underlig opplevelse... Våknet av musikk midt på natten men ingen spilte...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I denne tunge tiden står en nær meg midt i dødsleie. Jeg har opplevd å ha klarsynte drømmer før osv. Men i natt våknet jeg etter en drøm om henne. Av at jeg hørte en slags underlig musikk. Tenkte det var naboen men sjekket. Trodde en radio kunne stå på. I halvsøvne la jeg meg igjen og lå der og hørte på musikken. Det ble klarere at det låt som mange hundre personer sang samtidig, det var en dyster stemning men også kjærlighetsfull stemning også. Jeg ble litt redd og håpte virkelig på det kom fra naboen men nei.. det varte en stund og det var så vakkert samtidig så trist og helt umulig å beskrive selve «melodien» som klang så fint og rolig... jeg sovnet igjen og besøkte personen neste morgen. Samme natten hadde jeg drømt at jeg besøkte hun som holder på å dø og at hun plutselig våknet og sa «du skremte meg..jeg ville bare hvile litt» ...  hva skjedde når jeg besøkte hun.. hun har ikke åpnet øynene på 24 timer... når jeg snakket til henne våknet hun helt opp i noen minutter og mumlet noe som jeg er glad i deg. Dette er min kjæreste mormor og jeg ble helt satt ut.....  hun er veldig kristen og jeg får ikke forståelse for denne musikken jeg hørte i natt.. sitter her med gåsehud og lurer på om jeg holder på å bli gal eller noe...

Anonymkode: c420f...c7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søvnhallusinasjoner? Er ganske normalt, spesielt når man er emosjonelt under press. 

Anonymkode: 260d0...a20

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær bekymret, du er ikke gal ihvertfall. Opplevde noe lignende en gang for mange år siden. Var alene hjemme og hørte en nydelig pianomusikk inne i huset.  Gikk igjennom alle rom men det var jo selvfølgelig ingen der. Lyttet inntil naboens vegg for å sjekke om det han spilte musikk og akkurat da forflyttet lyden seg til helt andre enden av huset. Det er ingen naboer som bor på den siden.. Vinduene var igjen og det var helt tydelig å høre at musikken kom inne fra huset. Da begynte jeg å bli nervøs. Jeg hadde et eldgammelt piano i stua og fantasien begynte å løpe.. Samtidig syntes jeg det var litt spennende, spøker det her? Jeg sto og hørte lenge og plutselig gikk pianomusikken over til sang. Det var tydelig å høre at det var en eldre mann som sang og et lite barn. På et tidspunkt hørte jeg sangen nede fra stuen, før den flyttes seg til en annen del av huset. Nysgjerrigheten gikk over til frykt og jeg løp ut. 

Aldri hatt hørselshallusinasjoner men kan jo ikke utelate det. Men det huset var stappfullt av antikviteter og hadde en ganske tung atmosfære, så tenker jo mitt.  

Anonymkode: 4d6ba...aa0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte en gang en høy sirene/bilalarm som ingen av de andre rundt meg hørte. Skal sies at jeg var veldig sliten og sleit endel med angst akkurat da. Men det var en skikkelig ekkel og skremmende opplevelse. 

Anonymkode: f943d...5ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I denne tunge tiden står en nær meg midt i dødsleie. Jeg har opplevd å ha klarsynte drømmer før osv. Men i natt våknet jeg etter en drøm om henne. Av at jeg hørte en slags underlig musikk. Tenkte det var naboen men sjekket. Trodde en radio kunne stå på. I halvsøvne la jeg meg igjen og lå der og hørte på musikken. Det ble klarere at det låt som mange hundre personer sang samtidig, det var en dyster stemning men også kjærlighetsfull stemning også. Jeg ble litt redd og håpte virkelig på det kom fra naboen men nei.. det varte en stund og det var så vakkert samtidig så trist og helt umulig å beskrive selve «melodien» som klang så fint og rolig... jeg sovnet igjen og besøkte personen neste morgen. Samme natten hadde jeg drømt at jeg besøkte hun som holder på å dø og at hun plutselig våknet og sa «du skremte meg..jeg ville bare hvile litt» ...  hva skjedde når jeg besøkte hun.. hun har ikke åpnet øynene på 24 timer... når jeg snakket til henne våknet hun helt opp i noen minutter og mumlet noe som jeg er glad i deg. Dette er min kjæreste mormor og jeg ble helt satt ut.....  hun er veldig kristen og jeg får ikke forståelse for denne musikken jeg hørte i natt.. sitter her med gåsehud og lurer på om jeg holder på å bli gal eller noe...

Anonymkode: c420f...c7f

Det skal sies at musikk kommer fra "himmelen" så kansje du opplevde en liten brikke fra den andre siden da. Om du tror på dette, så vil jeg si at du må tolke det så positivt du kan.

Anonymkode: 04aeb...29b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:redd:

Jeg har opplevd noe lignende, eller ikke helt, men .. jeg var ute og gikk på tur om kvelden sent på høsten og da jeg nærmet meg huset så jeg at det var lys i loftvinduet og jeg hørte musikk. Blodet frøs jo til is med en gang for det var jo ingen der, og jeg hadde ikke vært på loftet, men jeg tenkte det måtte ha en logisk forklaring. Da jeg kom opp til huset var det helt mørkt og låst, ikke en lyd :unsure:

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AthenaRavenLuna

Opplevd noe lignende, bare at det var folk som pratet, som ikke var der, skikkelig ekkelt. Klarte ikke bevege meg eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Luna Llena skrev:

Opplevd noe lignende, bare at det var folk som pratet, som ikke var der, skikkelig ekkelt. Klarte ikke bevege meg eller noe.

Høres ut som søvnparalyse. Typisk det der at man ikke klarer å bevege seg.

Kan det ha vært noe lignende du har opplevd også ts?

Anonymkode: 31892...a4d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan av og til høre lyder og musikk i drømmer. Det tror i hvert fall jeg går an.

Anonymkode: 21b62...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det høres ut som søvnparalyse?? 

Har hørt klar TYDELIG musikk før, som oftest er man ikke helt bevisst da. Hjernen din kan våkne, mens kroppen fortsatt sover. Veldig ekkelt, føles oftet ut som en "evil presence" (dramatisk iknow) men det føles helt ekte. Ikke noe å være redd for. Prøv å bruk det neste gang istedefor å bli redd. (Hvis det var dette da) 

Anonymkode: ac657...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan av og til høre lyder og musikk i drømmer. Det tror i hvert fall jeg går an.

Anonymkode: 21b62...ed4

Jeg hører alltid lyd når jeg drømmer. Er det uvanlig?

Anonymkode: de56b...6bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...