Gå til innhold

Klarer ikke å la være å spise junk food


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet det ikke er bra for helsa, jeg blir tjukk og det er i tillegg dyrere enn sunn mat. Men jeg klarer ikke å la være. Det er så godt, og jeg gleder meg til måltidene.

De gangene jeg bestemmer meg for å spise sunt gruer jeg meg til måltidet. Jeg tvinger i meg fisken og brokkolien, mens jeg gleder meg til neste gang jeg skal på mcdonalds.

Jeg kan jo ikke leve sånn, men klarer heller ikke tanken på at måltidene resten av livet skal være noe jeg tvinger meg gjennom heller. Aner ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: 7a5d5...4fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det ikke er bra for helsa, jeg blir tjukk og det er i tillegg dyrere enn sunn mat. Men jeg klarer ikke å la være. Det er så godt, og jeg gleder meg til måltidene.

De gangene jeg bestemmer meg for å spise sunt gruer jeg meg til måltidet. Jeg tvinger i meg fisken og brokkolien, mens jeg gleder meg til neste gang jeg skal på mcdonalds.

Jeg kan jo ikke leve sånn, men klarer heller ikke tanken på at måltidene resten av livet skal være noe jeg tvinger meg gjennom heller. Aner ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: 7a5d5...4fb

Har du prøvd å lage fristende sunn mat? Taco, fiskeburger, laksewraps, soljanka osv? Torsk med brokkoli høres kjedelig ut, om du ikke har noe spennende tilbehør til. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste synes også junkfood er digg, og gjerne skulle spist det oftere, så du er ikke unik der. Men, uansett, jeg synes det høres ut som at ditt problem kan være at du er veldig enten eller. Enten er det maccern eller så er det torsk og brokkoli. Det vil ikke fungere.

 

Spiser selv burger hver eneste dag, men innenfor mitt kaloribudsjett. Har burgermiddag hjemme med to burgere - totalt ca 700kcsl. Det er fullt mulig om du er litt smart mtp ingredienser. Ikke lager jeg mine egne burgerbrød heller - kjøper sånne digge på butikken 😉

En annen ting er jo at «vanlig» mat vil smake utrolig mye kjipere når du hele tiden med jevne mellomrom spiser junk som er fullt av fett og salt (les. mye smak). Dette er en vanesak, og har du først spist sunt en periode vil det ikke føles sånn. 

En annen ting jeg ser er at du tenker at du ikke orker tanken på å aldri mer spise junk. Den tankegangen vil få deg til å sprekke for du vil bli desperat. Det er klart man kan spise junk innimellom. 

Anonymkode: 41d30...a79

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan lage sunnere junk food hjemme? Det er jo utrolig mye god, sunn mat man kan lage. Torsk og brokkoli uten saus høres ikke fristende ut. 

Anonymkode: fce73...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag tex mex middager med rent kjøtt(gjerne kylling) og masse grønnsaker. Mye smak og ikke så ille usunt heller 😊

Anonymkode: 2454c...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du tenåring? Jeg tenkte sånn når jeg var ung, men i voksen alder har jeg oppdaget at næringsrik, sunn mat som man lager fra bunnen av selv smaker så mye bedre enn mye av det prosesserte junk"maten" man kjøper på fastfood kjeder. Første skritt er å forkaste tanken om at sunn mat er kjedelig. Eksperimenter med rene råvarer, gode krydre og urter. Spis den maten du liker - om det er burger eller pizza - lag den selv!

Anonymkode: b8ee0...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spis junk på onsdager og lørdager. Du trenger ikke kutte ut noe, det må bare balanseres. 

Anonymkode: aaf67...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...