Gå til innhold

Kaloritelling. Går man fortete ned jo mindre kalorier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg prøver å gå ned et par tre kg, og jeg er ikke en person som greier dietter og slik, for jeg har dårlig apetitt og spiser det jeg har lyst på. Eneste jeg greier å begrense på er mengde. Så kaloritelling er tingen for meg:) 

Men det jeg lurer på er, går man fortere ned i vekt jo mindre kalorier man får i seg? 

La oss si at (dette er kun et eksempel) jeg er ment å få i meg 1500 kcal i løpet av en dag, men kun klarer 300 kcal denne dagen. Neste dag klarer jeg f. Eks. 700 kcal. Vil jeg gå fortere ned på et nivå av 300 kcal fremfor f. Eks. 900 kcal..? 

 

Anonymkode: 4f71c...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I teorien ja, men det å spise så lite er svært usunt for kroppen. Det vil også mest sannsynlig føre til at du ikke klarer å holde deg til dietten over tid, noe som vil føre til at resultatene uteblir.

Anonymkode: 9aad6...af6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I teorien ja, men det å spise så lite er svært usunt for kroppen. Det vil også mest sannsynlig føre til at du ikke klarer å holde deg til dietten over tid, noe som vil føre til at resultatene uteblir.

Anonymkode: 9aad6...af6

Målet er egentlig å gå ned ca 10 kg, og med et slingringsmonn på 3-4 kg. Jeg gjorde det før og holdt meg der i mange år til jeg ble gravid, uten særlig effort. Men nå har jeg altså lagt på meg unødvendig og må bare ned til det tallet igjen. Nå ser jeg litt lubben ut. :)

Anonymkode: 4f71c...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haster det såå mye da? 300 om dagen er veldig lite og du vil føle deg slapp og svimmel.

Anonymkode: 5f732...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haster det såå mye da? 300 om dagen er veldig lite og du vil føle deg slapp og svimmel.

Anonymkode: 5f732...987

Ok, men det var et eksempel :)

Anonymkode: 4f71c...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden stenges da vi ikke tillater diskusjon om daglig matinntak under 1500 Kcal

Minner om Retningslinjene for Kosthold og livsstil.

Sitat

Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt.
Etter en lengre diskusjon og gjennomgang av informasjon, har vi nå kommet frem til at vi vil endre minstegrensen til 1500 kalorier, i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger her

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...