AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #1 Skrevet 13. september 2019 Jeg er en jente på 19 (snart 20) år. Jeg har gått mine 3 år på videregående. Ble uteksaminert våren 2018. Manglet da karakter i tre fag, som jeg tok opp som privatist høsten 2018 og våren 2019. Nå i sommer fikk jeg mitt endelige vitnemål. Da fikk jeg regnet ut karaktersnittet mitt, som i mine øyne er alt for dårlig, og jeg må uansett ta opp flere fag om jeg skal få det snittet jeg ønsker. Jeg ønsker ikke å ta flere fag som privatist på egenhånd, da jeg rett og slett ikke tror jeg klarer det uten undervisning, og jeg vil ikke ta privatist undervisning, da det er ekstremt dyrt. Så det jeg da lurer på, er om det er mulig å bare gå siste året på VGs om igjen? Og hvordan jeg eventuelt gjør det nå i min situasjon. Er det mulig å begynne midt i semesteret nå, om en skole skulle ha noe ledige plasser? Hvem henvender jeg meg til; inntakskontoret/rådgivere, eller direkte til skolene? Kan jeg begynne til våren igjen, og eventuelt fullføre vg3 på kun et halvt semester? Eller skal jeg bare søke sammen med alle andre neste år? Jeg vet at på skolen jeg gikk på i vg1 og vg2 (det var en privatskole) der var det flere som gikk vg3 om igjen, og gjerne over to eller flere år. Så jeg tror muligheten er der, men jeg vet ikke hvordan det er nå i forhold til alderen min og at det allerede har gått 1 år siden jeg sluttet, og det nå begynner på andre året. Anonymkode: 5271b...0b1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #2 Skrevet 13. september 2019 Ville tatt kontakt med en you-rådgiver på skolen du vil gå på. Mange kan ha gode muligheter til å få innvilget et nytt år så lenge det ikke er venteliste med søkere som har ungdomsrett ☺️ Anonymkode: 9f511...764 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå