Gå til innhold

Pengeproblemer... Kredittgjeld på ca 50 000


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sier som de andre, forsikringene er hinsides. Jeg betaler kr 1167 i måneden og det inkluderer bil (delkasko Volvo 07-mod), husforsikring, båt m/påhengs og reise. Innbo via jobb, tror det trekkes rundt 100 kr fra lønna. Lo-favør sine forsikringer. 

Prøv å få en bedre oversikt, be om tilbud fra ulike aktører. 

Anonymkode: 7daa4...406

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har to biler (en fra 2011 og en fra 2013, begge med kasko) og vi betaler 500 til sammen i mnd for begge! Skal sies at det ikke er ungdomsbiler vi kjører (to medium store biler fra hhv Ford og Peugeot) Altså betaler dere nesten 15x så mye som oss. Det du sier er jo helt villt. Husforsikringa vår er på 800,- i mnd. Det er den beste husforsikringa til dnb pluss innbo.. 

Anonymkode: 8a180...65f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at han har vist deg månedsprisen på forsikringen? At det ikke er årsprisen?  Det står på regningen.

Om det er månedsprisen, må dere få pristilbud fra andre selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her betaler vi 25000 i året Ca 2000 i mnd) i forsikringer på 2 biler, et hus med aneks og dobbelt garasje. På samme forsikring har vi to buander og reiseforsikring.

Det er sinnsyke priser dere operer med i forsikring.

Jeg antar dere er unge og ikke har opparbeidet dere prosenter, men likevel.

Dere har faktisk ikke råd til bil med lån slike økonomien deres er nå.

 

Anonymkode: 2146c...96c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok matposten er feil. Dere bruker nok med enn 3000-4000 på mat. 3000-4000 Er normalt for EN person!

Anonymkode: b07bc...480

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror nok matposten er feil. Dere bruker nok med enn 3000-4000 på mat. 3000-4000 Er normalt for EN person!

Anonymkode: b07bc...480

Ehh...? Vi er to voksne og tre store barn i familien og bruker under 10000 

Anonymkode: 7b15f...83e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener du seriøst at dere betaler 150.000, hundre og femti tusen kroner i året i forsikringer?! ..... har dere forsikret hele bygda?

Anonymkode: 8bc31...95a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2019 den 15.14, AnonymBruker skrev:

Nei uføreforsikring og kasko må dere ha. 

Anonymkode: 4fa3b...af8

Kasko på en 2004-modell? Tuller du? Hun skal ikke ha mange måneder med så høye forsikringskostnader før hun har oversteget prisen for å kjøpe en annen bil. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, de forsikringene er utenfor all forstand. Det MÅ være snakk om årspremie. Uansett, hvis du virkelig hardnakket mener at det ER det dere betaler månedlig så blir dere mer eller mindre svindlet av forsikringsselskapene og du trenger å bytte forsikringer. Skjønner ikke helt hvorfor du ikke bare gjør det med det samme, og spør etter nye råd fordi det er seriøst svimlende summer å spare på å bare endre disse nu!

Anonymkode: 39e44...d37

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, 14.09.2019 skrev:

Skjekk SIFO sine sider. Hva mener du jeg som bor alene burde bruke på mat da? 

Sønnen min som bor alene bruker under 2000

Anonymkode: 7b15f...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.9.2019 den 22.48, 14.09.2019 skrev:

Da er han veldig flink. Jeg bruker mellom 3500-4000. Da snakker vi alt du kjøper på matbutikken + takeaway. Nå har ikke jeg bil og boliglånet er ferdig om 2år siden jeg betaler ekstra. Derfor unner jeg meg et litt høyere matbudsjett. Ifølge SIFO burde matposten min vært på kr. 2 930. Dette er veldig stramt etter min mening. 

Man kan bruke mye mindre enn 3500-4000 på mat og samtidig spise godt om man bor alene. På kiwi og rema1000 sin "snart utgåtte middager og pålegg"- disk kan man gjøre bra kjøp. Ofte middager som må spise samme dag eller dagen etter men det er ikke noe problem. Planlegger man kan man også bruke ingrediensene på to middager på rad. Kjøpe ting på tilbud og fryse ned osv osv. Storkvanta. Mulighetene er mange. 

Jeg kjøper det meste av toalettpapir/dusjsåper/tannbørster og vaskemidler på Europris. F.eks har de ofte tilbud på de digre Palmolivdusjsåpene til 20kr. 

Anonymkode: 2b803...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2019 den 10.19, AnonymBruker skrev:

Jeg er student, så jeg lever på maks lån 8500, som er svært lite for oss.  Min samboer får ca 22. etter skatt. Vi er en familie på snart 4. Jeg har prøvd å søkt deltidsjobb uten å fortelle at jeg er gravid, men får ikke svar... 

Lei av å låne penger av familie 😓

Vi betaler ca 7000 i bil forsikringer (vi har 2, noe vi MÅ ha.. Går ikke å bo her uten bil). 

5000 i husforsikringer

9000 med billån og huslån inkl renter

1000 i strøm 

3000 i drivstoff med begges bil

1000 i bom

++ små regninger 

Barnehage 3300

3-4000 i mat

Så ca 33300,- så har vi ca 3000... Altså vi må alltid låne litt av foreldrene våre😓

Jeg har kreditt så det holder fra tidligere.. Har nylig tatt førerprøve så jeg har kun fått betalt minstebeløp i ca 8 måneder. 25 000 i bank norwegian og 25 000 via Klarna delbetaling har jeg nå. Norwegianbank var ikke makset (grensen er 25 der), men jeg har nylig samlet fra Svea og litt div. Jeg syntes dette er flaut og samboeren min ANER ikke hvor mye jeg egentlig har å betale på 😭 grunnen til at det har blitt så mye er at han har alltid stått for hus regninger, bil osv, men jeg har kjøpt bilstoler, og div til barnet vårt. Trenger ikke kommentarer på hvor dum jeg er, men vær så snill, hvordan kan jeg få nedbetalt dette på kortest mulig tid med hva vi står igjen med i mnd? 

Anonymkode: d84fc...3b1

1. Bytt bilene i noen som er billigere å forsikre. 

2. Dette tallet er hinsides. Om du ikke har misforstått må du se hva du egentlig betaler på. 

Får du gjort noe med dette får du dekket opp underskuddet. 

Men det jeg tror er at du bare tipper. For du skriver selv at det er din mann som tar seg av økonomien deres. Når han gjør det blir du som et barn i forholdet og roter til pengene dine. Ta ansvar, og fortell han at du har gjeld. Sett dere sammen og lag et budsjett. Kanskje kredittgjelda di kan bakes inn i huslånet? 

Anonymkode: b8045...e41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.9.2019 den 10.19, AnonymBruker skrev:

Jeg er student, så jeg lever på maks lån 8500, som er svært lite for oss.  Min samboer får ca 22. etter skatt. Vi er en familie på snart 4. Jeg har prøvd å søkt deltidsjobb uten å fortelle at jeg er gravid, men får ikke svar... 

Lei av å låne penger av familie 😓

Vi betaler ca 7000 i bil forsikringer (vi har 2, noe vi MÅ ha.. Går ikke å bo her uten bil). 

5000 i husforsikringer

9000 med billån og huslån inkl renter

1000 i strøm 

3000 i drivstoff med begges bil

1000 i bom

++ små regninger 

Barnehage 3300

3-4000 i mat

Så ca 33300,- så har vi ca 3000... Altså vi må alltid låne litt av foreldrene våre😓

Jeg har kreditt så det holder fra tidligere.. Har nylig tatt førerprøve så jeg har kun fått betalt minstebeløp i ca 8 måneder. 25 000 i bank norwegian og 25 000 via Klarna delbetaling har jeg nå. Norwegianbank var ikke makset (grensen er 25 der), men jeg har nylig samlet fra Svea og litt div. Jeg syntes dette er flaut og samboeren min ANER ikke hvor mye jeg egentlig har å betale på 😭 grunnen til at det har blitt så mye er at han har alltid stått for hus regninger, bil osv, men jeg har kjøpt bilstoler, og div til barnet vårt. Trenger ikke kommentarer på hvor dum jeg er, men vær så snill, hvordan kan jeg få nedbetalt dette på kortest mulig tid med hva vi står igjen med i mnd? 

Anonymkode: d84fc...3b1

Dere må kutte i forsikringsposten og bil-posten. 5000 i mbd i forsikringer??? Det er 60K i året ! Ring strax til flere selskaper og hør om pris. Bilene må dere enten kvitte dere med eller finne billigere biler.

Anonymkode: a523a...abc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt til elbil og bytt forsikring, søk om redusert foreldrebetaling (barnehage), søk lånekassen om forsørgerstipend. 

Anonymkode: e6f6c...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...