Gå til innhold

Dere som er over gjennomsnittet intelligente.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Tja...kanskje en del av testen burde være å sitere riktig person?

Anonymkode: 9ae30...fe6

Det var riktig person jeg siterte. Henviser til personens innlegg generelt, da det ikke var skrivefeil her. 

 

 

Anonymkode: 90077...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var riktig person jeg siterte. Henviser til personens innlegg generelt, da det ikke var skrivefeil her. 

 

 

Anonymkode: 90077...0f7

Sorry. Min feil.

Anonymkode: 9ae30...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Av og til føler jeg at det medfører flere ulemper enn fordeler. Jeg er utrolig dårlig til å "lese" mennesker f.eks. og er full av beundring for de som er sosialt intelligente. Det litt merkelige er at dette gjelder meg selv også, jeg kan gå rundt og være på et elendig humør, men jeg aner ikke årsaken før en av venninnene mine tar tak i meg og ordner opp. 

Hvis jeg skal slappe av vil jeg helst ha på både radio og tv mens jeg sitter med nettbrettet og jeg følger med på alle tre tingene samtidig. Da er hjernen min tilstrekkelig okkupert. Ingen andre i dette huset orker å høre på slikt leven. 

Jeg er elendig på høflig småprating. Jeg tror egentlig jeg har venner fordi de er snille og bærer over med meg. Heldigvis har jeg god humor, det redder meg nok litt.

Jeg er en møtedreper og det blir bare verre og verre med årene. Jeg orker ikke to-tre timer med pjatt når jeg allerede vet hva løsningen/vedtaket/whatever blir. Det er kjempepopulært. Not.

Men sånn ellers liker jeg hjernen min ganske godt.

Anonymkode: 0b15e...282

Kjære deg. Det du beskriver handler om følelser.Ikke IQ. 

Anonymkode: 9ae30...fe6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

IQ på 137, så ikke eksepsjonelt høyt. :)

Føler det er lite utfordringer, og masse fordeler i grunnen, men jeg har ingen tilleggsgreier som aspergers eller ADHD. 

Eneste jeg kan komme på er at jeg har lite tålmodighet med folk som ikke er "på samme nivå" som meg, særlig dersom de er lite bevisste i tillegg. Lett for å føle meg omringet av idioter. ;)

Heldigvis har jeg en stor vennekrets med smarte folk, en smart mann, en smart familie og smarte barn.. 😅 

Pluss at jeg etterhvert har lært meg å holde kjeft, nikke og smile, så ikke idiotene blir sure. 😜

Anonymkode: 490bb...881

Wow greit👍 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit spørsmål. Egentlig. Pinlig besvart. Egentlig. 

Skal vi oppsummere med at... enten du trur at du har høg IQ...eller at du trur du har fått slått fast at du har høg IQ: Så er det ikke så viktig...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Fjeud skrev:

Om du hadde hatt 137 i IQ ville du vist at det er relativt eksepsjonelt da omtrent 1.7% av befolkningen har det eller høyere, ettersom det er over to standardavvik høyere enn gjennomsnittet.

Ok. Omgangskretsen min  består av flere med iq over 140. Jeg vet det er høyt, men vet ikke hva TS definerer som høyt i denne tråden. Premissene var uklare. 

Anonymkode: 490bb...881

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri målt iq-en min, men har alltid tenkt at den er på eller under gjennomsnittet. Jeg irriterer meg likevel over stort sett det samme som de andre som har svart i denne tråden. 

Må vel bare trekke den konklusjonen at jeg er smartere enn jeg tror, da 🙃

Anonymkode: 98500...80f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Omgangskretsen min  består av flere med iq over 140.

Anonymkode: 490bb...881

Det gjør trolig min omgangskrets også, men her er det ingen som føler behov for å måle og/eller flashe IQen sin.

Og for å svare på spørsmålet: Jeg kjeder meg lett, finner ofte hverdagen lite utfordrende, og har tendens til å bli lat. 

Anonymkode: c46ab...c15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør trolig min omgangskrets også, men her er det ingen som føler behov for å måle og/eller flashe IQen sin.

Og for å svare på spørsmålet: Jeg kjeder meg lett, finner ofte hverdagen lite utfordrende, og har tendens til å bli lat. 

Anonymkode: c46ab...c15

Det er ingen som flasher noe som helst, jeg har fått den informasjonen i samtaler der jeg har spurt dem. Jeg synes disse tingene er interessant, og nerder mye på ting jeg synes er spennende. Som intelligens. 

Anonymkode: 490bb...881

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjære deg. Det du beskriver handler om følelser.Ikke IQ. 

Anonymkode: 9ae30...fe6

Tror du det? Mange i denne tråden beskriver omtrent det samme og tilskriver det høy intelligens. Du må gjerne komme med en litt mer utfyllende forklaring. Og jeg vet hva IQen min er, så det er ikke slik at jeg bare tror jeg er smart.

Anonymkode: 0b15e...282

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags utfordringer har dere i hverdagen knyttet til intelligensen? Og hva slags fordeler og gleder opplever dere?

 

Anonymkode: b6a2b...bf0

Jeg ser ingen utfordringer knyttet det. Jeg er en helt vanlig person som er god i matte, fysikk, sjakk og IQ-tester.

Jeg skal ikke si at IQ ikke betyr noe. Det har noe å si hvis man driver med avanserte ingeniørfag f.eks.

Det betyr ikke at jeg er et supermenneske som alltid vet best. Jeg kan føle meg dum og inadekvat i enkelte situasjoner.

Anonymkode: c3cb9...4c5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble testet i forbindelse med en utredning for asperger, og ligger over gjennomsnittet. Jeg kan ikke si jeg merker så mye til det i det daglige, men når jeg snakker med folk som ligger godt under snittet blir det selvfølgelig tydelig. Ellers merkes det stort sett når det gjelder å connecte med andre på det humoristiske plan, og så virker det som jeg resonnerer noe raskere enn de fleste. Jeg har også et stort behov for å gå i dybden når noe interesserer meg, og der merker jeg en forskjell. Veldig mange er godt fornøyd med overflatekunnskap selv på ting de driver med av egeninteresse. Jeg tror ikke folk oppfatter meg som smartere enn flertallet. Jeg er ganske surrete og impulsiv, har skrivefeil og banner en del, så det lyser nok ikke smart av meg. 

Anonymkode: b2c07...2cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg heller ikke om skrivefeil. Når jeg leser, så leser jeg ikke bokstav for boksstav, jeg gjenkjenner formen og utseende på ordet. Dvs jeg vil gjenkjenne ordet "muggsopp" om det skrives "mggsopp" eller mugsopp" osv. Ofte merker jeg ikke at det har blitt skrevet feil en gang, for jeg suser gjennom setningen og leser ikke alle bokstavene. Når jeg leser sci fi med oppdiktede navn som "ziskerk" så leser jeg heller ikke ordet, jeg bare gjenkjenner formen. Så ofte kan jeg ha lest en bok der jeg ikke aner hvordan navnene uttales eller høres ut, for jeg leser dem ikke, jeg bare gjenkjenner ordet visuelt. Det er på noen måter en uvane som kommer av min utålmodighet der jeg ikke har tid til å bruke "en evighet" på en setning

6 hours ago, AnonymBruker said:

Elon Musk har nok en ganske høy IQ, og han tilbringer da en del tid med å shitposte på twitter...

Anonymkode: bc476...44e

😂

Ja, jeg har møtt et par shitpostere med høy intelligens som sitter og kaller andre retards og flamer de i spill. Noen ganger grunnet mental lidelse, andre ganger fordi de syntes det var så tåpelig oppførsel at det ble morsomt. De tok verken seg selv eller andre seriøst, på en måte. I ett tilfelle var jeg med i samme guild som en som konstant flamet andre, og jeg må si det var morsomt å lese alt han klaget på, alt som var galt med hans klasse og hvor urettferdig det var osv. Det ble så tåpelig at det ble veldig morsomt iblant. 

At man er intelligent betyr ikke at man oppfører seg sivilisert eller pent, eller bryr seg katten om andre eller hva andre mener. I noen tilfeller gir høy intelligens bedre evne til å være en utspekulert drittsekk..

 

Anonymkode: 3c4cc...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere. Det er ganske vanlig at folk syns andre er "dumme" En trenger ikke ha høy intelligens for det. Det samme gjelder å irritere seg over skrivefeil. Å klare og tyde andre lettere, se andres mer skjulte sider og intensjoner, trenger overhodet ikke ha med høyere intelligens å gjøre, og som en svarer her, så har hn evnen til det pga omsorgssvikt. Folk som er interessert i mennesker, lærer seg det også. 

Å lese ord uten bokstav for bokstav er også helt vanlig. Helt typisk at folk leser ord riktig selv om ordene mangler en eller to bokstaver. Så ikke mye av det som er nevnt her, er typiske for folk med høyere iq. Jeg tror det er en eller to i denne tråden som faktisk har over gjennomsnittet. Måten en formulerer seg på, det har nemlig derimot litt å si🙂

Glemte å nevne small talk. Jeg har ikke sett noen her inne har skrevet at de liker det. Tvert imot. 

Endret av SoWhat?
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det mest irriterende er at folk i realiteten er lite selvstendige. Liksom ... har du aldri sett et mønster bryte? Nei, det er ikke farlig ... 

Anonymkode: 9665c...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, SoWhat? skrev:

Skal det ikke være komma etter skrive? Før bindestreken? 

Nei, det skal det ikke. 

Anonymkode: dace9...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det skal det ikke. 

Anonymkode: dace9...034

Fått svar på det noen ganger nå 🙂 oppfattet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...