Gå til innhold

Dere som er over gjennomsnittet intelligente.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor tar dere IQ test hen da? 

Anonymkode: f6fce...37a

Jeg trenger ingen iq-test for å vite at jeg ligger over snittet. Kommer nok ikke til å prioritere å finne ut av hvordan jeg scorer heller.

 

Så du må nok bare velge å stole på meg :roser:

 

Anonymkode: 0115c...326

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger ingen iq-test for å vite at jeg ligger over snittet. Kommer nok ikke til å prioritere å finne ut av hvordan jeg scorer heller.

 

Så du må nok bare velge å stole på meg :roser:

 

Anonymkode: 0115c...326

Har aldri testet meg, men er ganske sikker på at jeg ligger langt over snittet.. sikkert mellom 140-150

Anonymkode: 39da2...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri testet meg, men er ganske sikker på at jeg ligger langt over snittet.. sikkert mellom 140-150

Anonymkode: 39da2...8b5

Hvor jeg scorer akkurat synes jeg er fryktelig vanskelig å bedømme og noe helt annet enn å klare å skjønne at jeg er over snittet. Blir derfor litt nysgjerrig, hvorfor akkurat mellom 140 og 150? 

 

Anonymkode: 0115c...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg å mellom 140 og 150

Anonymkode: 8a0b8...b2c

Likevel kan du ikke forskjellen på "og" og "å"...

Er ikke noe som heter "jeg å" 

Anonymkode: 03000...aae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har testet meg, ikke på nettet, den offisielle Mensa-testen. Kom ikke opp på Mensa nivå men fikk svar at jeg er smartere enn 90% av befolkningen. I testen over nettet skåret jeg høyre, 135, men det visste seg å ikke stemme i virkeligheten. 

Fordeler er jo godt betalt jobb. Ikke supergodt betalt, men jeg har ingeniørutdannelse på master-nivå, så lønnen er bra og jobben er relativt sikker. 

Minuser er mange. Overtenker det meste, og har av og til vansker med å ta tilsynelatende enkle avgjørelser, fordi jeg kan overveie alle sider av saken til det uendelige. 

Tror jeg kan være irriterende å snakke med. Jeg vet dessverre alltid alt bedre, og jeg burde holde kjeft mer. Men jeg klarer ikke å ta bullshit, og mennesker generelt er så flinke å lure seg selv, når de ønsker å bli lurt. Du vet, vaksinemotstandere, el-sensitive, FRP velgere, verden er jo full av idioter. Det er små setninger, som alle gjentar uten å tenke, som får meg til å eksplodere. Som at «Trump er egentlig ikke dum» eller «det er ikke de som trenger mest som kommer hit» eller «Norge er så lite, det er ingenting vi kan gjøre uansett» osv. Jeg får lite igjen ut av å snakke med andre. Ikke alle selvsagt, men de fleste. Ender opp med å bare nikke og smile, og unngår folk. 

Jeg klarer heller ikke å ta bullshit på jobb. Inkompetente ledere som ikke aner hva jobben deres går ut på, og ender opp med å finne på meningsløse oppgaver til seg selv, som gjør min arbeidsdag litt dårligere. Som free sitting er ny «kul» greia de kastet seg på. Eventuelt bare flytte på ressurser, fysisk flytte de fra en plass i åpen kontorlandskap til en annen. Altså, dette er første sikre tegn på en dårlig leder, når du tror at jobben din går ut på å fysisk finne sitteplass til medarbeidere. Og lage outlook invite til totalt unødvendige ukentlige møter.

Men også arbeidsoppgaver. Ønsker jo å gjøre noe meningsfylt, men isteden sitter jeg og implementerer tusenvis av meningsløse byråkratiske hjemler i ett og annet datasystem. Vet dere for eksempel, at i helsevesenet, en refusjon som du får etter en helsebehandling, i prosentvis, er avhengig av din tidligere helsetilstand (liste med 150 godkjente), nåværende helsetilstand (noe av det samme), din alder, behandling du får, hvor (norge, utlandet eu eller ei, godkjent av helfo eller ei - liste av 25 tusen godkjente plasser), og ikke minst om du reiste til helsebehandling med reinsdyr!! Dette er politikere vedtatt en eller annen gang tidligere, en og en hjemmel om gangen over seksti år, og det bruker staten nå millioner på å få implementert i et datasystem. Det er det de ofte kaller «å bruke penger på konsulenter». Men jeg har vel litt bedre jobb enn de faktiske saksbehandlere, som jobber med dette til daglig. De må jo være totalt døde inne av denne meningsløse jobben de gjør?

Det er bare en eksempel fra helsevesen. Det er ikke bedre, det er verre andre plasser.. la meg ikke fortsette.

Anonymkode: ae4be...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.9.2019 den 23.08, AnonymBruker skrev:

Hva slags utfordringer har dere i hverdagen knyttet til intelligensen? Og hva slags fordeler og gleder opplever dere?

 

Anonymkode: b6a2b...bf0

Jeg er kvinne på 25. 

Tror ikke jeg har noen problemer som følge av min intelligens.

Det jeg merker meg er at jeg lærer veldig raskt. Jeg trenger ikke sette meg ned med bøkene mine og ta notater eller slikt, det sitter bare. Jeg kan lese gjennom pensum i all hast 1 måned før eksamen og likevel få toppkarakter. Jeg forstår også veldig godt fag som er logiske. Matte er ett fag jeg liker godt da det er det samme på alle språk og det kan ikke misforstås.

Sånn ellers har jeg kanskje litt andre interesser enn andre , da jeg er veldig glad i vitenskap og følger med på fremskritt som blir gjort der. 

Det jeg og har merket meg som kanskje ikke er så vanlig er at jeg har veldig god hukommelse. Jeg kan lese feks ett avsnitt og om det er noe viktig klarer jeg å huske det ordrett så lenge det er "innrammet" i en boks. Jeg kan huske det i ukesvis før det går i glemmeboken, jeg kan også klare hente det frem igjen ved ett senere tidspunkt om anledningen byr seg. 

Jeg er veldig kritisk, kan være distre og jeg må ha bevis for å tro på noe. Jeg kan også være veldig belærende. Dette kan selvsagt være noe ved min person og ikke som en følge av min intelligens.

Her er en til side jeg liker å tro er positiv og det er at jeg ALLTID ser fremover. Jeg har blitt voldtatt som barn og tenåring men det berører meg ikke, da jeg ikke tenker på det som ett "problem". Jeg vet det nytter ikke sette seg ned og gråte over spilt melk, det er ingen andre enn meg selv det går utover om jeg skulle tenkt på dette og hatt problemer som følge av det. Jeg tror jeg klarer å se ting i "perspektiv" bedre enn andre. Jeg har aldri forstått meg på personer som har hatt det vanskelig og fortsetter dvele ved det i voksen alder og graver seg selv ned i gjørma. Det har ingenting for seg. Det er lov å klage der og da, senere er det for sent. Mitt motto :) 

I bunn og grunn ser jeg bare positive sider ved det.

 

Anonymkode: 5a397...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...