AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #1 Skrevet 12. september 2019 Jepp, det er minstelønn i England. Føler det litt bortkastet å jobbe for den lønna, men jobb er jobb, ikke sant? Anonymkode: 13414...2ec
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #2 Skrevet 12. september 2019 Fint med mye innvandring og sosial dumping for oss som ikke er nederst på rangstigen. Anonymkode: 0ea8c...a3d
AnonymBruker Skrevet 12. september 2019 #3 Skrevet 12. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jepp, det er minstelønn i England. Føler det litt bortkastet å jobbe for den lønna, men jobb er jobb, ikke sant? Anonymkode: 13414...2ec Slik jeg tolker det, så er du student i England? England har ikke akkurat vært den beste plassen for en norsk student de siste par årene - heller tvert imot, det politiske klimaet i landet er helt horribel. For det andre, ja, minstelønna er så lav i England og de aller fleste norske studenter jobber ikke i England i det hele tatt. Ikke fordi man kan leve av studielånet alene, for det kan man absolutt IKKE, (med noen få unntak), men fordi de enten har sparepenger selv, får penger hjemmefra fra foreldrene sine eller greier å skaffe seg jobb i Norge om sommeren, som er langt bedre betalt enn 80 - 85 kroner timen. Så er det ett annet problem, om du begynner å jobbe en eneste time i England og får betalt, så mister du medlemskapet i Folketrygden. Så England har aldri vært en attraktiv plass å bo for nordmenn med tanke på minstelønn. Anonymkode: cbe81...4ee 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #4 Skrevet 13. september 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Slik jeg tolker det, så er du student i England? England har ikke akkurat vært den beste plassen for en norsk student de siste par årene - heller tvert imot, det politiske klimaet i landet er helt horribel. For det andre, ja, minstelønna er så lav i England og de aller fleste norske studenter jobber ikke i England i det hele tatt. Ikke fordi man kan leve av studielånet alene, for det kan man absolutt IKKE, (med noen få unntak), men fordi de enten har sparepenger selv, får penger hjemmefra fra foreldrene sine eller greier å skaffe seg jobb i Norge om sommeren, som er langt bedre betalt enn 80 - 85 kroner timen. Så er det ett annet problem, om du begynner å jobbe en eneste time i England og får betalt, så mister du medlemskapet i Folketrygden. Så England har aldri vært en attraktiv plass å bo for nordmenn med tanke på minstelønn. Anonymkode: cbe81...4ee Jeg er en av dem som ble igjen etter utdanning. Så ja, de fleste jobbene jeg kan få er på minimum wage. Ikke spesielt interessante jobber, men en jobb er en jobb. Jeg husker da jeg først fikk en jobb i Norge, i 1999, da var minstelønna på 84 kroner timen. Følte meg rik da! Nå, 20 år etter, tjener jeg det samme i England. Ja, det er billigere å kjøpe mat her, husleie er galskap ( £120 i uka). Jeg visste ikke at man mistet rettigheter i folketrygden med en gang man fikk lønn fra ett annet land. Jeg har betalt trygdeavgift ( siden jeg har vært borte fra Norge i over 11 måneder). Anonymkode: 13414...2ec
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #5 Skrevet 13. september 2019 Hvor mye er det i norske kroner da ? Anonymkode: d0344...2a9
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #6 Skrevet 13. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor mye er det i norske kroner da ? Anonymkode: d0344...2a9 Med dagens kurs er det 94.50 NOK. Anonymkode: 13414...2ec
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #7 Skrevet 13. september 2019 Hvorfor får du minimum wage når du har utdanning? Min venninne har en business degree, jobber i England og får mye bedre betalt enn hun ville ha fått i Norge. Det er mange nordmenn i strøket hun jobber i. Hva slags grad har du? Anonymkode: 87dcd...830 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå