Gå til innhold

Utakknemlige brudepar


Bree

Anbefalte innlegg

Gjest maki .i.i

fint folk er forskjelige,

personlig syns jeg det er veldig koselig når foreldrenes taler er litt lange med lysbilder og sånt.

Personlig så legger vi opp bryllupet vårt etter hva vi liker og ønsker, så kan andre ha sine bryllup slik de liker det.

Blir for dumt om vi skal sitte der å angre på ting vi ikke har tatt med eller noe vi har tatt med for gjestenes skyld. Ærligtalt.

Håper da virkelig ikke at noen kjeder seg (selvom jeg må være realistisk da å det kommer sikkert til å være noen som ikke syns alt er så morsomt)

Nettopp fordi folk er forskjelige.

Alle kan ikke like alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm..Ikke lett dette her. Jeg er enig med deg til et visst punkt, men angaende antall kroner du bruker pa reise/bo/gave er vel litt opp til deg. Jeg skal gifte meg i utlandet og har invitert venner og familie fra Norge. Det var ikke lett for meg, nettopp med tanke pa at det sa klart koster masse a reise og bo. Jeg har full forstaelse for de som ikke har rad til a komme eller som rett og slett ikke önsker a bruke sa masse penger pa det. Men de som allikevel önsker a komme tror jeg kommer med den innstilling at de gleder seg til a dele dagen med oss uansett om den kanskje ikke er skreddersydd hver enkelt. De er voksne nok til a se at av 80 forskjellige typer mennesker kan neppe alt vaere like morro for alle, og lar seg ikke provosere av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nok et utakknemlig brudepar som lar gjestene betale for alkoholen etter kaffen selv, og det fordi vi vil be flest mulig til middag og feiring av dagen vår...

Vi er alle forskjellige, og takk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke folk skal invitere flere enn de har råd til å traktere. Gjestene har allerede betalt endel før de kommer i bryllupet i form av gave, antrekk og kanskje reise og opphold og er man gjest i et selskap så synes ikke jeg at man skulle behøve å betale for noe som helst. Det virker som om det har gått litt prestisje i å ha de største selskapene og mange inviterer flere enn budsjettet egentlig tåler og da må gjestene betale "egenandel". Legg heller med en bankgiro med invitasjonen, da vel. Så kan gjestene gjøre unna betalingen på forskudd så de slipper å dra fram lommeboka hver gang de skal ha seg en drink som om de var ute på byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke folk skal invitere flere enn de har råd til å traktere. Gjestene har allerede betalt endel før de kommer i bryllupet i form av gave' date= antrekk og kanskje reise og opphold og er man gjest i et selskap så synes ikke jeg at man skulle behøve å betale for noe som helst. Det virker som om det har gått litt prestisje i å ha de største selskapene og mange inviterer flere enn budsjettet egentlig tåler og da må gjestene betale "egenandel". Legg heller med en bankgiro med invitasjonen, da vel. Så kan gjestene gjøre unna betalingen på forskudd så de slipper å dra fram lommeboka hver gang de skal ha seg en drink som om de var ute på byen.

Vi har valgt å invitere flest mulig, og har derfor valgt å ikke ha fri bar etter kaffen. For oss er det ikke prestisje å ha et stort selskap, og føler vel ikke at gjestene må betale "egenandel" for å delta i bryllupet vårt...

Føler ikke at vi er stormannsgale av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madam Felle

Vi har valgt å invitere flest mulig, og har derfor valgt å ikke ha fri bar etter kaffen. For oss er det ikke prestisje å ha et stort selskap, og føler vel ikke at gjestene må betale "egenandel" for å delta i bryllupet vårt...

Føler ikke at vi er stormannsgale av den grunn.

Men hvorfor invitere flere enn man har økonomi til? jeg forstår det ikke. Hører dere sier at dere ønsker at flest mulig skal være tilstede, men hvorfor må da gjestene betale noe for å komme? Og jeg mener gjestene må betale noe for å komme, når de må betale for sin egen drikke etter kaffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor invitere flere enn man har økonomi til? jeg forstår det ikke. Hører dere sier at dere ønsker at flest mulig skal være tilstede, men hvorfor må da gjestene betale noe for å komme? Og jeg mener gjestene må betale noe for å komme, når de må betale for sin egen drikke etter kaffen.

Da har vi forskjellige meninger på det punktet. Vi mener at ettersom det er kun alkohol gjestene evnt må betale for etter kaffe, er det valgfritt om de gjør det eller ikke. Man må ikke drikke alkohol i et bryllup, og for vår omgangskrets er det heller ikke vanlig å gjøre det i stor grad. Kun til mat. Derfor har vi valgt å gjøre det på denne måten, og for oss var det viktigere å be alle vi ønsket enn at det skulle være fri bar etter kaffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

helt greit at dere har valgt det slik, men det jeg virkelig reagerer på er at de som ber gjestene betale for alkohol etter maten, er også de som har bryllupet på de dyreste stedene. Som for eksemple på hotell, restauranter ol.

Hvorfor ikke da velge noe billigere, for eksempel et lokalet, der man kan ta med drikke selv? hvorfor velge så dyre alternativer, når man vet man egentlig ikke har økonomi til det? Hadde man valgt noe billigere der, så kunne man kanskje invitert de man ville + sørget for at de fikk mat og drikke "gratis". Gratis er ikke et bryllup for noen, for det koster å være gjest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi forskjellige meninger på det punktet. Vi mener at ettersom det er kun alkohol gjestene evnt må betale for etter kaffe, er det valgfritt om de gjør det eller ikke. Man må ikke drikke alkohol i et bryllup, og for vår omgangskrets er det heller ikke vanlig å gjøre det i stor grad. Kun til mat. Derfor har vi valgt å gjøre det på denne måten, og for oss var det viktigere å be alle vi ønsket enn at det skulle være fri bar etter kaffen.

Helt enig Miori. Blir litt skremt av folk her. Er alkohol virkelig SÅ vanvittig viktig? Det går an å ha det morro uten også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Hvorfor ha alkohol i bryllupet da, om man kan ha det morsomt uten? hvorfor må gjestene betale for det, om de ønsker å ta seg en drink i festlig lag, når man egentlig bare kan droppe alkoholen? Brudeparet bestemmer jo :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt greit at dere har valgt det slik, men det jeg virkelig reagerer på er at de som ber gjestene betale for alkohol etter maten, er også de som har bryllupet på de dyreste stedene. Som for eksemple på hotell, restauranter ol.

Hvorfor ikke da velge noe billigere, for eksempel et lokalet, der man kan ta med drikke selv? hvorfor velge så dyre alternativer, når man vet man egentlig ikke har økonomi til det? Hadde man valgt noe billigere der, så kunne man kanskje invitert de man ville + sørget for at de fikk mat og drikke "gratis". Gratis er ikke et bryllup for noen, for det koster å være gjest.

Jeg er ikke uenig i argumentene dine, men jeg synes det skal være "lov" til å velge etter økonomien også for brudepar. For noen (som oss) var det viktigere å be flest mulig, for andre er det viktigere å ha alkohol hele kvelden. (Eller som noen mener la gjestene slippe å betale for noe..)

Kan ikke svare for andre enn oss jeg når det gjelder lokale.. Men det finnes ikke lokale her i nærheten som tar over 50 personer hvor man kan ordne med drikke og mat selv, så det var ikke et alternativ for oss.

Det er ikke gratis for noen i et bryllup, men det er lov å svare nei hvis man føler det blir for dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt skremt av folk her. Er alkohol virkelig SÅ vanvittig viktig? Det går an å ha det morro uten også!

Hvorfor ha drinker etter maten i det hele tatt hvis det ikke er viktig og man ikke har råd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ha alkohol i bryllupet da' date=' om man kan ha det morsomt uten? hvorfor må gjestene betale for det, om de ønsker å ta seg en drink i festlig lag, når man egentlig bare kan droppe alkoholen? Brudeparet bestemmer jo :wink:[/quote']

Vi skal ikke ha alkohol! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ha drinker etter maten i det hele tatt hvis det ikke er viktig og man ikke har råd det?

Vi får vår del ønsker at de gjestene som evnt ønsker å drikke mer alkohol skal ha mulighetene til det. Derfor en løsning hvor de evnt må betale selv for det. Fungerer helt fint den løsningen vi har valgt for oss. Og er det ikke greit for gjestene å velge selv om de vil drikke alkohol eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og er det ikke greit for gjestene å velge selv om de vil drikke alkohol eller ikke?

Det er vel ingen som tvinger i noen alkohol i bryllup? Men er det en del av tilbudet bør det være gratis på lik linje med alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vel ingen som tvinger i noen alkohol i bryllup? Men er det en del av tilbudet bør det være gratis på lik linje med alt annet.

Har da heller ikke sagt at noen tvinger i gjestene alkohol i et bryllup. Men er ikke enig i at alkohol må være gratis i et bryllup. Meg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i et bryllup i fjor hvor det var viktigst for brudeparet å be flest mulig...altså er bryllup på sparebluss....og det var faktisk ikke vellykket.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...