Gå til innhold

Utakknemlige brudepar


Bree

Anbefalte innlegg

Det er slettes ikke gøy å gå i bryllup.

Faktisk synes jeg det ofte er langdrygt og direkte pinlig. Jeg gleder meg virkelig for brudeparet, men det er noe med å samle så mange personer fra forskjellige referansegrupper på ett sted.

Men innimellom er det svært gøy. De bryllupene ejg har vært på som var nettopp artige, var de bryllupene der brudeparet greide å tenke på gjestene i tillegg til seg selv. Dessverre tilhører disse brudeparene unntakene.

Ja, det er definitivt deres dag. Men jeg bruker min helg og mye penger på bryllupet deres, jeg også. Jeg betaler min del i utdrikkingslaget, jeg gir gave, og jeg reiser, og betaler hotell eller annen overnatting. De billigere bryllupene koster meg totalt omtrent 2000, de dyrere opptil 4000.

Jeg takker ikke nei til en bryllupsinvitasjon med mindre jeg har en svært god grunn. Dette fordi jeg ville tatt det tungt om noen takket nei til mitt bryllup. Men jeg må si det føles lite takknemlig overfor meg som gjest når jeg har brukt 3000 kr på å komme, og jeg får komme i kirken - deretter sitte alene på hotellrommet og vente på et fremmed sted i mange timer - før jeg kommer og får servert en kaffe, en cognac og et kakestykke, med beskjed om at "baren er der borte".

Når jeg bruker tusienvis av kroner på deres bryllup, er det minste dere kan gjøre for meg, å gi meg en hyggelig kveld - uten at ejg skal måtte betale for det.

Jeg har all respekt for at dere har dårlig råd. Men da må dere innskrenke antall gjester (jeg forstår at dere ønsker mange folk der - men tenk litt på andre enn dere selv og tenk på om dissse menneskene egentlig har noe igjen for å komme i bryllupet deres - hva kan dere tilby dem?).

Eller gjør det hele enklere; ha spleisefest på et lokal i nærheten. Er det ikke viktigere for dere at folk husker bryllupet deres som et koselig og gjestfritt arrangement?

Jeg ønsker bare å føle meg velkommen. Og jeg føler meg ikke velkommen som kaffegjest, og jeg føler meg ikke velkommen som betalende gjest heller.

Og det er litt sårt å betale i bøtter og spann av ren plikt for at dere skal ha flotte bilder som kan dokumentere at "se, så amnge venner jeg har".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er slettes ikke gøy å gå i bryllup.

Stakkars deg da, som må gå i bryllup.... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss.Chanel

Hmmm.... jeg skal ikke være sånn brud!

jeg skal snakke mye med alle gjestene!

spille mye god musikk og ha det knall!

en skikkelig FEST! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Nå er vi nesten tilbake på den lange diskusjonen om kaffegjester og hva man bør tenke på i forhold til det.

Jeg er faktisk enig med Bree her at om man er tilreisende så bør man bli bedt til middag og ikke bare til kaffen.

Men jeg syns det er helt greit at folk velger å invitere flere folk som de ønsker å dele dagen sin med i motsetning til å ha færre gjester og åpen bar.

Faktisk synes jeg det ofte er langdrygt og direkte pinlig. Jeg gleder meg virkelig for brudeparet' date=' men det er noe med å samle så mange personer fra forskjellige referansegrupper på ett sted. [/quote']

Dette derimot syns jeg er helt tåpelig sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da får jeg bare være tåpelig, da. Men det er sjelden interessant å se en lysbildefremvisning dra brudgommens oppvekst som varer i 30 minutter med kommenaterer. Jeg beklager, men jeg synes det blir pinlig. Hvis brudens mor eller far, som jeg aldri har sett før, står og gråter under talen sin, synes jeg det også er pinlig. Rørende først, en pinlig etter 20 sekunder.

Det er alltid mange talere som gjør en dårlig figur og som burde ha tidd stille, og det er sanger som nesten ikke går an å synge. Jeg synes det er pinlig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg syns det er helt greit at folk velger å invitere flere folk som de ønsker å dele dagen sin med i motsetning til å ha færre gjester og åpen bar.

Hvorfor det???

Jeg gir i det minste en begrunnelse for mine utsagn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sukkerert

Faktisk synes jeg det ofte er langdrygt og direkte pinlig. Jeg gleder meg virkelig for brudeparet, men det er noe med å samle så mange personer fra forskjellige referansegrupper på ett sted.

Dette har jeg også tenkt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Svært så misfornøyd du var da.... Det er lov å takke nei til en invitasjon dersom du ikke klarer å kose deg i et bryllup, uansett hvor dårlige sanger eller rørende/pinlige taler det er... Vi skal ha kaffegjester i vårt bryllup, men det blir bare dem som bor nært. De som reiser lang skal selvsagt komme til middagen og. Når det gjelder å betale for drikke, vet vi ikke ennå hvordan vi gjør det, men de flaste jeg har snakket med av gjestene synes det er selvsagt at de betaler sev for drikke utenom maten og et par drinker, særlig siden vi skal ha festen på hotell. Du sier det er pinlig å høre disse talene; da hadde det kanskje vært best om du bare var kaffegjest da, for etter min mening bør bare de nærmeste, og de som fint "tåler" litt rørende taler være tilstede unver middagen. Folk må få si det de har på hjertet denne dagen, selvsagt hvis det har med bryllupet å gjøre, men da må og folk tåle at den som taler blir litt rørt. Du må og tenke på at denne personen mest sannsynlig har tenkt lenge på talen sin og sikkert har gruet seg. Kanskje det ikke blir like "pinlig" da... Uansett; hvis bryllup er en lidelse for deg, håper jeg for brudeparets skyld at du holder deg hjemme neste gang. Når det er sagt, er jeg enig i at man som brudepar må tenke på gjestene og sørge for at de får en fin og hyggelig dag. Det er i alle fall noe som står veldig høyt på min prioriteringsliste denne dagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hvorfor det???

Jeg gir i det minste en begrunnelse for mine utsagn.

Jeg mener det som står der, at jeg har forståelse for at noen ønsker å dele dagen med flest mulig av slekt og venner. Jeg for min del syns ikke det så viktig å få gratis alkohol hele kvelden.

Håper ikke du lar din negativitet skinner gjennom når du er i alle disse "kjedelige" og "pinlige" bryllupene. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Jeg var med deg i en del av det du sa i det første innlegget, men i de andre viser du at du bare er ute etter å provosere. Så beklager, men du blir bare patetisk i mine øyne nå. :roll:

Du burde stoppet etter første innlegg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...Hvis bryllup er så forferdelig så er det vel bare å la være å gå? Klart gjestene skal bli tatt vare på og de skal ha det bra, men faktisk er det ikke lett for BRUDEPARET å gjøre alle til lags. Men har aldri hørt om noen som har mislikt å gå i bryllup så mye som du gir uttrykk for. Og godt er jo det. Kanskje du skulle vært litt mindre selvopptatt? Den dagen er det faktisk ikke DU som står i sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Tja...Hvis bryllup er så forferdelig så er det vel bare å la være å gå? Klart gjestene skal bli tatt vare på og de skal ha det bra, men faktisk er det ikke lett for BRUDEPARET å gjøre alle til lags. Men har aldri hørt om noen som har mislikt å gå i bryllup så mye som du gir uttrykk for. Og godt er jo det. Kanskje du skulle vært litt mindre selvopptatt? Den dagen er det faktisk ikke DU som står i sentrum.

For all del, jeg har da heller ikke ytret at jeg ønsker å stå i sentrum.

Alt jeg sier er; det er ikke vannvittig festlig å gå i bryllup, selv om det er hyggelig å se de man bryr seg om i en sådan stund. Det er en ting å bruke pegner på utdrikkingslag og gave, det er ikke det. Men når dette, pluss reise og opphold, beløper seg til flere tusen, synes jeg det er smålig og lite gjestfritt å be meg om å betale drinkene mine selv.

Jeg har mye annet jeg gjerne ville brukt pengen mine på, og jeg synes derfor det er temmelig utakknemlig av brudeparet å ikke sørge for at meg som gjest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes jeg det er smålig og lite gjestfritt å be meg om å betale drinkene mine selv.

Ærlig talt...er dette vanlig? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Hm. Svært så misfornøyd du var da.... Det er lov å takke nei til en invitasjon dersom du ikke klarer å kose deg i et bryllup, uansett hvor dårlige sanger eller rørende/pinlige taler det er... Vi skal ha kaffegjester i vårt bryllup, men det blir bare dem som bor nært. De som reiser lang skal selvsagt komme til middagen og. Når det gjelder å betale for drikke, vet vi ikke ennå hvordan vi gjør det, men de flaste jeg har snakket med av gjestene synes det er selvsagt at de betaler sev for drikke utenom maten og et par drinker, særlig siden vi skal ha festen på hotell. Du sier det er pinlig å høre disse talene; da hadde det kanskje vært best om du bare var kaffegjest da, for etter min mening bør bare de nærmeste, og de som fint "tåler" litt rørende taler være tilstede unver middagen. Folk må få si det de har på hjertet denne dagen, selvsagt hvis det har med bryllupet å gjøre, men da må og folk tåle at den som taler blir litt rørt. Du må og tenke på at denne personen mest sannsynlig har tenkt lenge på talen sin og sikkert har gruet seg. Kanskje det ikke blir like "pinlig" da... Uansett; hvis bryllup er en lidelse for deg, håper jeg for brudeparets skyld at du holder deg hjemme neste gang. Når det er sagt, er jeg enig i at man som brudepar må tenke på gjestene og sørge for at de får en fin og hyggelig dag. Det er i alle fall noe som står veldig høyt på min prioriteringsliste denne dagen. :)

Og selvsagt "tåler" jeg det!! Jeg måtte bare utdype hva jeg mente med at det ikke akkurat var den artigste tingen i verden, dette å gå i bryllup.

Jeg er takknemlig for å bli invitert og innlemmet i den store dagen. Men jeg skulle ønske at brudeparet så at de kanskje skulle være takknemlig for hvor mye penger jeg bruker for å dele det med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg var med deg i en del av det du sa i det  første innlegget, men i de andre viser du at du bare er ute etter å provosere. Så beklager, men du blir bare patetisk i mine øyne nå.  :roll:  

Du burde stoppet etter første innlegg  :wink:

Jeg er ikke ute etter å provosere, men jeg er provosert. Synes bare at brudepar må komme ned på jorden og skjønne at selv om denne dagen er alt for dem, er den slettes ikke alt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du bare skal være jævlig glad for at du blir invitert i heletatt med de holdningene du har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror du bare skal være jævlig glad for at du blir invitert i heletatt med de holdningene du har...

:hoho: Godt sagt!

Er glad jeg slipper å invitere deg jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dere vet, det er mange som tenker som meg...

Sannsynligvis har du minst en i bryllupet ditt!!

Jeg ville aldri sagt disse tingene til mine venner som gifter seg. Men ikke innbill dere at det er bare jeg som tenker slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Bree har en del gode poenger jeg også.

De beste bryllupene jeg har vært i har vært i utlandet. Der fikk alle komme til middagen, talene (toasts) var veldig veldig korte - maks 2 min eller noe, de hadde ikke pinlige sanger og heldigvis måtte vi ikke sitte ved bordet i 4-5 timer!! Her er det middag i 3 timer og så må man pinadø sitte og spise kaker og kaffe etterpå i ett par timer. Utrooolig kjedlig. La oss danse istedet! Så kan oldisene sitte der med kaken sin mens vi andre feirer litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...