Gå til innhold

Snart lappen, aldri øvelseskjørt "hjemme"??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en jente i 20-årene som snart har oppkjøring. Begynte i år med kjøreskolen, har hatt 12 (doble) kjøretimer, har 3 til før oppkjøringen min om ikke mange ukene. 

Gruer meg noe veldig, fordi det er egentlig mye jeg må jobbe med (føler jeg selv) men jeg har INGEN å øvelseskjøre med. Kjenner ingen voksne eller noen som er over 25 år med lappen i mer enn 5 år som kan øve med meg eller som bor i samme delen av landet. 

Har noen her klart lappen (automat) på INGEN trening utenfor kjøretimene?? Har til nå brukt 50 tusen kroner på lappen, har brukt alt jeg har av sparepenger for å få dette til.. Blir fort over 5000kr i utgifter om jeg IKKE består (ny leie av bil, sensor, flere kjøretimer osv).....

Bor såpass langt utenfor by at jeg trenger lappen for å kunne jobbe da det ikke går buss tidlig nok eller seint nok, dessuten hadde det vært fint å kunne kjøre til butikken om man har glemt noe 😅 Nærmere byen er det rett og slett for dyrt for både meg og mannen å bo... 

Anonymkode: d8971...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå øvelseskjørte jeg et par timer hjemme (men det var ikke mye mer enn et par timer) og tok lappen på manuell med kun det obligatoriske av kjøretimer. Hadde kjørt 1 gang da jeg tok første kjøretime hos kjøreskole og fikk beskjed om at jeg kunne melde meg opp til å ta oppkjøring med en gang, så da var det bare 1 måned før jeg tok lappen. 

Anonymkode: 661f4...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå øvelseskjørte jeg et par timer hjemme (men det var ikke mye mer enn et par timer) og tok lappen på manuell med kun det obligatoriske av kjøretimer. Hadde kjørt 1 gang da jeg tok første kjøretime hos kjøreskole og fikk beskjed om at jeg kunne melde meg opp til å ta oppkjøring med en gang, så da var det bare 1 måned før jeg tok lappen. 

Anonymkode: 661f4...849

1.dette var på 1960-tallet

2.grisen har vinger og kan fly

 

Til TS: si ifra til kjøreskolelæreren din hva du vil øve på de siste timene. Kjøreskolelæreren synes jo at du er klar til å kjøre opp!

Anonymkode: dbf0e...1ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1.dette var på 1960-tallet

2.grisen har vinger og kan fly

 

Anonymkode: dbf0e...1ea

Nei, jeg tok lappen for under 2 år siden :) Det er med andre ord fullt mulig. 

Anonymkode: 661f4...849

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte opp på manuell uten ekstra kjøretimer utenom med kjørelæreren. Gikk bra det. Men det er klart mange som styrker med og uten ekstra kjøretimer, så det er ikke noe å stresse med. Skjønner at det er kjipt, men ikke verdens undergang. Det ordner seg, du må jo ikke starte på scratch igjen.

Anonymkode: d80df...e76

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er klart mange som styrker med og uten ekstra kjøretimer, så det er ikke noe å stresse med. Skjønner at det er kjipt, men ikke verdens undergang. Det ordner seg, du må jo ikke starte på scratch igjen.

Anonymkode: d80df...e76

😜 ... Klarte ikke å dy meg...

Blir sikkert ikke Så gæli.

Selv om du skulle stryke er det absolutt ikke bortkastet, -ett skritt nærmere uansett. Ønsker deg lykke til. 

Prøvd å gi noen tips i annen tråd... https://forum.kvinneguiden.no/topic/1289640-veien-til-førerkortet/?do=findComment&comment=23942104

a.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk dere! 

 

Kjørelærern min har vært fantastisk og veldig motiverende hele veien. Har alltid tenkt at JEG kan ikke kjøre bil vel. 😜 

Det verste for meg er på en måte å planlegge litt raskere når jeg er i trafikken, og å være litt mer bakpå, for jeg er generelt en veldig utålmodig person og det synes jeg er skummelt da jeg ser meg selv være det i trafikken også, og jeg vet jo at det er grunn til mang en trafikkulyke....😶

 

Mannen har heller ikke bil eller lappen og ingen i familien hans heller, men siden jeg på 2mnd har brukt 50 000kr på kjøring og bil så hjelper han og familien hans litt til økonomisk sånn at jeg får ta 3 doble kjøretimer til, så føler jeg meg hakket bedre med å snart ha oppkjøring 😄👍🏼

 

Godt å høre at det i hvertfall er mulig! Har alltid fått høre at mengdetrening er sååå viktig og det er det sikkert, men ikke vi alle som har muligheten dessverre 😛

Anonymkode: d8971...e6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mange tar lappen helt uten å øvelseskjøre privat. Meg selv inkludert. Av samme grunn som deg. Kjente ingen med bil som hadde hatt lappen i 5 år og som kunne øvelseskjøre med meg.

Tok alle timene på skolen og klarte oppkjøring på første forsøk på manuell. Dette var i Oslo sentrum. Brukte omtrent samme antall timer som deg.

Anonymkode: 15b3a...850

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt lappen i fem år. Øvelseskjørte masse med onkelen min på fjellet og tok mange kjøretimer utenom. Brukte vel 22k på det og jeg besto på første forsøk på manuell og to ganger på teoriprøven. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Hemliganonym skrev:

Jeg har hatt lappen i fem år. Øvelseskjørte masse med onkelen min på fjellet og tok mange kjøretimer utenom. Brukte vel 22k på det og jeg besto på første forsøk på manuell og to ganger på teoriprøven. 

Tror ikke du leste innlegget :-P 

Anonymkode: d8971...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:
På 13.9.2019 den 0.09, Hemliganonym skrev:

g har hatt lappen i fem år. Øvelseskjørte masse med onkelen min på fjellet og tok mange kjøretimer utenom. Brukte vel 22k på det og jeg besto på første forsøk på manuell og to ganger på teoriprøven. 

Tror ikke du leste innlegget :-P 

Skal lese det neste gang😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/12/2019 at 3:59 PM, AnonymBruker said:

Hei, jeg er en jente i 20-årene som snart har oppkjøring. Begynte i år med kjøreskolen, har hatt 12 (doble) kjøretimer, har 3 til før oppkjøringen min om ikke mange ukene. 

Gruer meg noe veldig, fordi det er egentlig mye jeg må jobbe med (føler jeg selv) men jeg har INGEN å øvelseskjøre med. Kjenner ingen voksne eller noen som er over 25 år med lappen i mer enn 5 år som kan øve med meg eller som bor i samme delen av landet. 

Har noen her klart lappen (automat) på INGEN trening utenfor kjøretimene?? Har til nå brukt 50 tusen kroner på lappen, har brukt alt jeg har av sparepenger for å få dette til.. Blir fort over 5000kr i utgifter om jeg IKKE består (ny leie av bil, sensor, flere kjøretimer osv).....

Bor såpass langt utenfor by at jeg trenger lappen for å kunne jobbe da det ikke går buss tidlig nok eller seint nok, dessuten hadde det vært fint å kunne kjøre til butikken om man har glemt noe 😅 Nærmere byen er det rett og slett for dyrt for både meg og mannen å bo... 

Anonymkode: d8971...e6e

Jeg tok lappen og kjørte kun med kjøreskolen, ikke privat

Anonymkode: e357d...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...