Gå til innhold

Incelproblemet, så enkelt kan det løses


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legaliser prostitusjon og få det til å bli noenlunde sosialt akseptert.

Vipps, så forsvinner incelproblemet, sammen med kvinnehat og høyreekstremisme.

Hvis du blir glad, blir jeg glad. Bare ikke mas. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prostitute er en ekstremt dyr tjeneste. Selv der hvor det er lovlig er det dyrt (ihvertfall hvis man skal benytte seg av det regelmessig). Og jeg tror ikke akkurat at incels er den mest pengesterke gruppen (kanskje med unntak av incels i silicon valley).

Også har du jo det faktum at det er ikke egentlig bare sex incels lengter etter (selv om mange av dem tror det selv). Det de egentlig trenger er kjærlighet og relasjoner, men så har de satt sex opp på en slags uoppnåelig pidestall hvor de tror at alt løser seg bare de får det. Når de først da har hatt sex noen ganger med prostituerte vil de fort finne ut at det ikke var så vidunderlig som de hadde malt det frem til å være i sitt eget hode, og de vil finne ut at sosiale relasjoner er en større gevinst enn bare å ha sex.

Anonymkode: 61278...8b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å pålegge alle incels å ha sex jevnlig med minst en annen incel? 

Fordi de ikke er homofile...

Anonymkode: 61278...8b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud så dumme folk er 😂 incels problemet løsers enkelt av at de uattraktive slutter å sette barn til verden . De dårligste utseende trekkende styres av gener. Forøvrig tror jeg problemet løser seg selv ved at dette er siste generasjon. Ellers hadde de ikke vært incels . 

Anonymkode: 7f884...aab

Majoriteten av incels er det nok ikke på grunn av utseende. Jeg vil tru at majoriteten av incels er det pga psykiske problemer som sosial angst, asberger/autisme, ol. Og incels mangler som regel ikke bare kjærester i sitt liv, de har som regel også veldig få eller ingen venner. Det er på det sosiale plan det bryter sammen for de fleste av dem.

Anonymkode: 61278...8b8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Majoriteten av incels er det nok ikke på grunn av utseende. Jeg vil tru at majoriteten av incels er det pga psykiske problemer som sosial angst, asberger/autisme, ol. Og incels mangler som regel ikke bare kjærester i sitt liv, de har som regel også veldig få eller ingen venner. Det er på det sosiale plan det bryter sammen for de fleste av dem.

Anonymkode: 61278...8b8

Endelig et fornuftig innlegg i denne bisarre tråden.

Anonymkode: c1971...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2019 den 13.57, AnonymBruker skrev:

Legaliser prostitusjon og få det til å bli noenlunde sosialt akseptert.

Vipps, så forsvinner incelproblemet, sammen med kvinnehat og høyreekstremisme.

 

Forklar meg igjen hvorfor prostitusjon er forbudt...

Anonymkode: 3f58b...ed6

Prostitusjon er ikke forbudt, men det er ikke lov å kjøpe sex. Jeg tror ikke sexkjøpsloven kommer de prostituerte til gode, men jeg tror heller ikke legalisering løser noe for "incels". Mange av dem trenger jo hjelp til å ta tak i egne liv, ikke å kjøpe seg oppmerksomhet. Jeg vil de fleste ønsker seg en partner som vil ha dem, ikke noen de har leid for et par timer. 

Jeg har medfølelse med såkalte incels, de er jo ofte ensomme og usikre på seg selv, men jeg ser samtidig at det de mener gjør dem uattraktive, f.eks for tykk eller tynn kropp, faktisk er ting de kan gjøre noe med selv. Jeg synes det er veldig spesielt å være trist fordi man ikke får napp på markedet, samtidig som man gjør nada for å være attraktiv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kollegaer med sønner på 13-16 år, som kun vil sitte inne og game. Utvikler null sosial kompetanse og de er lubne eller overvektige. 

Tenker i mitt stille sinn, at her er neste generasjon incels. Har ikke foreldrene et ansvar for å oppdra barna sine til sosiale og velfungerende borgere? 

Uattraktive mennesker har det alltid vært, men de har vært ute blant folk, fått seg jobb og kjæreste. Det er denne datagenerasjonen som har ødelagt helt for seg selv. Ingen jente vil være sammen med en fyr helt uten sosial kompetanse, som knapt nok har sett dagslys.

Anonymkode: 7c122...c73

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Incelproblemet vil ikke løses av dette. Problemet vil bare øke med samfunnsendringene vi nå ser. Selvtillit og sosial kompetanse er to av de viktigste faktorene de fleste av disse mennene mangler. Dette er noe de fleste får ved å ha en jobb der de føler de betyr noe, og daglig omgås andre mennesker av begge kjønn. I tillegg er det at mannen har fast inntekt kanskje det viktigste kriteriet en kvinne stiller når hun skal satse på en mann.

Når stadig flere jobber forsvinner, og man ønsker mennesker med høyere kompetanse, vil stadig flere menn falle av lasset. Det er rett og slett ikke bruk for dem. Tidligere kunne man reise på sjøen, og komme hjem med lomma full av penger, selv uten noe særlig skolegang. Disse jobbene finnes ikke lenger. I tillegg til dette fantes det mange ufaglærte jobber i for eksempel en fabrikk, men nå er også de formelle kravene økt for disse jobbene. Nå trenger du å være god til det du skal gjøre, før du får jobben, samt ha papirene i orden på at du kan det du kan.

Skolesystemet klarer dessverre ikke fange opp alle disse. Dette vet jeg av egen erfaring som lærer. Selv om det er i grunnskolen, så er det mange der som faller så langt bakpå at de får det ekstremt vanskelig med å fullføre videregående.

Ta en jobb som for eksempel bilmekaniker. Tidligere holdt det å kunne skru bil, men med mer moderne biler kreves det også mer fra mekanikerne. Systemene er mer avanserte, og de som jobber på verkstedene trenger mer kompetanse for å kunne gjøre jobben sin.

Ta innvandring inn i beregningen også. De fleste som kommer er menn, uten brukbar kompetanse. Det blir stor konkurranse om de ufaglærte jobbene som er igjen. Arbeidsmarkedet endrer seg også raskt. Jobber som egentlig blir sett ned på, som butikkmedarbeidere for eksempel, er i realiteten mye vanskeligere å få enn andre jobber, så lenge du har papirene i orden.

Det vil bli stadig flere menn (og kvinner) utenfor arbeidsmarkedet de neste tiårene. Either you're in, or you're out. Kvinner vil som alltid velge menn med stabil økonomi fremfor folk uten. Om du i tillegg ikke har utseendet med deg, og har dårlig selvtillit som følge av dette, vil du havne utenfor. Dessverre er det stor grunn til å tro at dette vil være en rekrutteringsarena for radikale bevegelser og tankesett. Incels, islamister, venstreekstreme, høyreekstreme.

Så er spørsmålet, hva vi som samfunn kan løse dette. Legalisering av sexkjøp og prostutisjon løser neppe dette, men det vil være fornuftig uansett. Her mener jeg moralistene har fått få styre lenge nok. Lytt til hva miljøet selv ønsker, så får man nok et klart svar på dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2019 den 15.05, AnonymBruker skrev:

Hva med å pålegge alle incels å ha sex jevnlig med minst en annen incel? 

Det ville løst problemet vesentlgi mer effektivt. Alle fikk sex. Ingen kvinner ble rammet.

Prostitusjon stammer fra den tiden kvinner var en eiendel. Som en ku eller en sofa. Hun var eid av sin far, bror, onkel eller mann. Han solgte henne (eller drepte henne) som han ville. ALL form for samvær mellom kvinner og mann var prostitusjon på den tiden. Og all form for sex var voldtekt. 

Incels (som jeg vil tro du er en av) vil tilbake dit. Fordi de ser på kvinner som en eiendel de burde hatt rettigheter til. Det er derfor kvinner flest mener det beste ville være om dere forsvant i den evolusjonære prosessen. Som seg hør og bør.

Anonymkode: f6183...57b

Kunne ikke vært mer enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette løser jo ingen verdens ting da incels ikke vil ha prostituerte.

Anonymkode: b529d...f8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2019 den 13.57, AnonymBruker skrev:

Legaliser prostitusjon og få det til å bli noenlunde sosialt akseptert.

Vipps, så forsvinner incelproblemet, sammen med kvinnehat og høyreekstremisme.

 

Forklar meg igjen hvorfor prostitusjon er forbudt...

Anonymkode: 3f58b...ed6

Incels burde dø. De vil drepe folk fordi de er så patetiske så kan de bare stikke en pistol mot seg selv.

Men uansett incels er mentalt venstre velgere, ikke høyre velgere. Fordi de skylder mentale problemer på samfunnet istedet for å finne praktiske løsninger. Så ja.

Endret av Kallis92
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2019 den 12.45, Example skrev:

Incelproblemet vil ikke løses av dette. Problemet vil bare øke med samfunnsendringene vi nå ser. Selvtillit og sosial kompetanse er to av de viktigste faktorene de fleste av disse mennene mangler. Dette er noe de fleste får ved å ha en jobb der de føler de betyr noe, og daglig omgås andre mennesker av begge kjønn. I tillegg er det at mannen har fast inntekt kanskje det viktigste kriteriet en kvinne stiller når hun skal satse på en mann.

Når stadig flere jobber forsvinner, og man ønsker mennesker med høyere kompetanse, vil stadig flere menn falle av lasset. Det er rett og slett ikke bruk for dem. Tidligere kunne man reise på sjøen, og komme hjem med lomma full av penger, selv uten noe særlig skolegang. Disse jobbene finnes ikke lenger. I tillegg til dette fantes det mange ufaglærte jobber i for eksempel en fabrikk, men nå er også de formelle kravene økt for disse jobbene. Nå trenger du å være god til det du skal gjøre, før du får jobben, samt ha papirene i orden på at du kan det du kan.

Skolesystemet klarer dessverre ikke fange opp alle disse. Dette vet jeg av egen erfaring som lærer. Selv om det er i grunnskolen, så er det mange der som faller så langt bakpå at de får det ekstremt vanskelig med å fullføre videregående.

Ta en jobb som for eksempel bilmekaniker. Tidligere holdt det å kunne skru bil, men med mer moderne biler kreves det også mer fra mekanikerne. Systemene er mer avanserte, og de som jobber på verkstedene trenger mer kompetanse for å kunne gjøre jobben sin.

Ta innvandring inn i beregningen også. De fleste som kommer er menn, uten brukbar kompetanse. Det blir stor konkurranse om de ufaglærte jobbene som er igjen. Arbeidsmarkedet endrer seg også raskt. Jobber som egentlig blir sett ned på, som butikkmedarbeidere for eksempel, er i realiteten mye vanskeligere å få enn andre jobber, så lenge du har papirene i orden.

Det vil bli stadig flere menn (og kvinner) utenfor arbeidsmarkedet de neste tiårene. Either you're in, or you're out. Kvinner vil som alltid velge menn med stabil økonomi fremfor folk uten. Om du i tillegg ikke har utseendet med deg, og har dårlig selvtillit som følge av dette, vil du havne utenfor. Dessverre er det stor grunn til å tro at dette vil være en rekrutteringsarena for radikale bevegelser og tankesett. Incels, islamister, venstreekstreme, høyreekstreme.

Så er spørsmålet, hva vi som samfunn kan løse dette. Legalisering av sexkjøp og prostutisjon løser neppe dette, men det vil være fornuftig uansett. Her mener jeg moralistene har fått få styre lenge nok. Lytt til hva miljøet selv ønsker, så får man nok et klart svar på dette.

Flott skrevet (selv om jeg ikke vet helt om jeg er enig i det du skriver i siste avsnitt). 

Dette perspektivet er helt skremmende. Vi som oppdrar barn vet ikke helt hva vi bør lære dem; hvis det i hele tatt er jobb til dem vet vi ikke helt hvilken.

Tror det viktigste vi kan lære dem er sosial kompetanse. Og at vi ruster dem med sterk psyke. Det tror jeg de kommer til å trenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2019 den 15.05, AnonymBruker skrev:

Hva med å pålegge alle incels å ha sex jevnlig med minst en annen incel? 

Det ville løst problemet vesentlgi mer effektivt. Alle fikk sex. Ingen kvinner ble rammet.

Prostitusjon stammer fra den tiden kvinner var en eiendel. Som en ku eller en sofa. Hun var eid av sin far, bror, onkel eller mann. Han solgte henne (eller drepte henne) som han ville. ALL form for samvær mellom kvinner og mann var prostitusjon på den tiden. Og all form for sex var voldtekt. 

Incels (som jeg vil tro du er en av) vil tilbake dit. Fordi de ser på kvinner som en eiendel de burde hatt rettigheter til. Det er derfor kvinner flest mener det beste ville være om dere forsvant i den evolusjonære prosessen. Som seg hør og bør.

Anonymkode: f6183...57b

Uff, det var da et sykt negativt syn på livet i gamle dager. Uenig i at ALT var sex og voldtekt i gamle dager, selv om det nok var tilfellet langt oftere enn i dag. Kjærligheten har vi alltid hatt med oss, selv om den ikke alltid har hatt like gode kår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.9.2019 den 18.53, AnonymBruker skrev:

Herregud så dumme folk er 😂 incels problemet løsers enkelt av at de uattraktive slutter å sette barn til verden . De dårligste utseende trekkende styres av gener. Forøvrig tror jeg problemet løser seg selv ved at dette er siste generasjon. Ellers hadde de ikke vært incels . 

Anonymkode: 7f884...aab

Attraktivitet er jo normalfordelt. Det vil alltid være noen prosent på bunnen, uattraktive i allment syn.

Vi har hatt seksuell seleksjon i evigheter, og mennesker er blitt mer og mer attraktive, rent biologisk. Noen på bunn er det til all evighet.

Anonymkode: 019ef...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Helgeline skrev:

Flott skrevet (selv om jeg ikke vet helt om jeg er enig i det du skriver i siste avsnitt). 

Dette perspektivet er helt skremmende. Vi som oppdrar barn vet ikke helt hva vi bør lære dem; hvis det i hele tatt er jobb til dem vet vi ikke helt hvilken.

Tror det viktigste vi kan lære dem er sosial kompetanse. Og at vi ruster dem med sterk psyke. Det tror jeg de kommer til å trenge.

Absolutt. Ungdommen må bli mer robuste og få bedre sosial kompetanse. Dessverre sys det puter under armene på ungene langt opp i barneskolen. Når de kommer til ungdomsskolen og stilles mer krav til, så protesterer de, og det samme gjør foreldrene. 

De fleste som vokser opp nå, vil bli nødt til å utvikle seg gjennom hele livet. De fleste vil arbeide med ganske mye forskjellig gjennom livet, og de som sitter med samme jobb, må følge utviklingen. 

Vi ser det er en del som faller av i sen alder nå, fordi de nekter å ta innover seg nye realiteter. Spesielt når det kommer til digitalisering. En del slipper unna med det nå, men om få år vil de ikke det. Da vil det kun være plass til topp motiverte folk med spesialkompetanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, tryll tryll så er alt kvinnehatet borte, for alle menn er jo som kjent skikkelig snille og greie mot de prostituerte...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Handler ikke dette like mye om at disse føler seg utstøtt og uelsket, som om ren "mekanisk" seksuell utløsning? Jeg ser liksom ikke for meg at menn som er illsinte fordi kvinner ikke vil ha dem blir så veldig mye blidere av at de får sex om de betaler nok, men mulig mange er så seksuelt frustrerte at det faktisk kan hjelpe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Inverto skrev:

Vet dere egentlig hva "Incel" er? Urban Dictionary er det beste verktøyet for slike ungdommelige ord

Jeg føler jeg har ganske god kontroll på betydning av ordet, men vil du belære meg med hva du mener er feiloppfattet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...