Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har søkt om politiattest og skal være ferdig behandlet innen i morgen. Da har det gått 2 uker. Trodde sånt noe tok max 3 dager.. 

Begynner derfor å lure om jeg kan være mistenkt eller under etterforskning siden det tar såppass lang tid. Vil en ikke kunne få attest dersom en er under etterforskning?

Anonymkode: 75371...ac9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Behandlingstid 2 uker står det på nettet.

Anonymkode: 7dc4a...ab0

Skrevet

Hva har du gjort som er ulovlig da? 

Skrevet

Er du sikker på at du ikke har fått den tilsendt allerede? Har du logget inn på politet sine sider for å sjekke status?

Jeg fikk politattesten på digipost noen dager etter at jeg søkte. Jeg fikk ikke beskjed om at den var sendt dit, oppdaget det da jeg logget inn for å sjekke om jeg hadde fått den. 

Anonymkode: 00f6f...512

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, Girlygirl9 skrev:

Hva har du gjort som er ulovlig da? 

Kranglet med exen som bor i usa. Sa han skulle anmelde meg :(

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at du ikke har fått den tilsendt allerede? Har du logget inn på politet sine sider for å sjekke status?

Jeg fikk politattesten på digipost noen dager etter at jeg søkte. Jeg fikk ikke beskjed om at den var sendt dit, oppdaget det da jeg logget inn for å sjekke om jeg hadde fått den. 

Er ikke noe på digipost. Politiets sider står det status: innsendt. Og at den skal være ferdig behandlet 13/9 dvs 2 uker.. :(

Tenker noe er galt da det tar så lang tid

Skrevet

Det var lenge, jeg søkte 4.9 og fikk i dag. Sto at den skulle være ferdig innen 18. 

Anonymkode: dd908...2af

Skrevet

Det er ikke ulovlig å krangle. Du har ikke gjort noe galt, det er bare kø og treig post.

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var lenge, jeg søkte 4.9 og fikk i dag. Sto at den skulle være ferdig innen 18. 

Anonymkode: dd908...2af

Rart...

46 minutter siden, Girlygirl9 skrev:

Det er ikke ulovlig å krangle. Du har ikke gjort noe galt, det er bare kø og treig post.

Håper det.. Men regner med jeg ikke får attest dersom jeg er under etterforskning

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rart...

Håper det.. Men regner med jeg ikke får attest dersom jeg er under etterforskning

Du får attest uansett, mener det bare føres opp at man er mistenkt/ under etterforsking for lovbrudd - noe du sikkert ikke er. På en politiattest føres heller ikke alle lovbrudd opp.

Ring og mas, de har sikkert bare glemt deg bort :)

• Liker 1
Skrevet

Du er ikke under etterforskning :)

Skrevet
13 timer siden, Jr.Garcon skrev:

Du får attest uansett, mener det bare føres opp at man er mistenkt/ under etterforsking for lovbrudd - noe du sikkert ikke er. På en politiattest føres heller ikke alle lovbrudd opp.

Ring og mas, de har sikkert bare glemt deg bort :)

Fortsatt ingen attest og 2 ukers frist gått ut :(

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bare ringe dem på 02800 og høre? Så slepper du å bekymre deg unødig 🙂

Skrevet

Ja ring og hør. Og du vet vel selv om du har gjort noe galt eller ikke??? Hvis du har gjort noe kriminelt eller ulovlig så vil jo det stå der. 

Anonymkode: 9e93d...be6

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

:(

Ring/ sende de en mail!

Skrevet

Det er nok mange som skal ha politiattest i disse dager. Nyansatte lærere, ferske studenter osv. Dermed blir saksbehandlingstiden ofte lengre. Sannsynligvis er det ikke noe galt, bare stort trykk akkurat nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...