Gå til innhold

Dere som har vært gjester i destinasjonsbryllup..


ms. Underwood

Anbefalte innlegg

Hvordan var opplegget? Hvor mange dager var dere der, og hvor mye betalte dere? Hva var positivt, hva var negativt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Droppet å dra i det da det ville kostet 10.000 kr, ingenting ble dekket av brudeparet og det ble lagt til høstferien,  ergo dyre billetter. 

Anonymkode: 41cd8...06b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blidt bedt i 2, var ung student og hadde ikke råd. Så utrolig sårt å ikke kunne feire for de man bryr seg om, syns det er et snev egoistisk....

Anonymkode: a373c...7b5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i ett, husker ikke hva vi betalte for alt, men ble 6000 for hotellet og så var fly utenom. Da jeg sluttet å irritere meg over at det var et bryllup i et annet land og heller tenkte at det var en langweekend-tur med mannen med en fest på lørdagen. Brudeparet betalte ingenting, men hadde laget et program som var frivillig å delta på. Blant annet en guidet tur dagen etter bryllupet. Det ble en veldig fin helg og var et flott bryllup, så er veldig glad vi dro. Endte til og med opp å gi brudeparet gave, glemte litt at vi hadde brukt mye penger på å komme oss dit. 

Anonymkode: f5b3a...855

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i ett, og opplegget var fint. Kom torsdag, felles velkomstmiddag på kvelden på lokal restaurant. Fredagen var det ordnet transport til en by i nærheten hvor man kunne melde seg på i forkant og betale for det. Nydelig by. Middag ute på kvelden for den yngre garde. (Ikke foreldre, tanter osv) Lørdagen var det bryllupsfest og søndagen avslapning i byen vi var i før hjemreise. Veldig fin opplevelse, nydelig sted, bodde på et intimt og koselig B&B, men i mine øyne- altfor dyrt for gjestene. Ble bedt uten samboer (!) og det kostet meg 10.000 mtp fly, overnatting, transport og mat/drikke. Velkomstmiddag og bryllupsmat og drikke var da inkludert. Det syns jeg er ALTFOR mye å legge på gjestene. Så positivt: unik opplevelse- ville ikke tenkt på destinasjonen hvis jeg ikke dro i bryllup. Flott fest preget av stedet vi var. Mye god mat og drikke.

Negativt: En uting å invitere i bryllup som koster gjesten 10.000. Mange som ekskluderes fra å delta. Kan godt bruke noen 1000 på en langhelg, men da vil jeg velge hvem, hvor og hva jeg skal bruke tida på sjøl. Slitsomt å henge med halvkjente og ukjente i 4 dager. Så om jeg blir bedt i destinasjonsbryllup en gang til svarer jeg mest sannsynlig nei. 

Anonymkode: c842e...77a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært i ett, og opplegget var fint. Kom torsdag, felles velkomstmiddag på kvelden på lokal restaurant. Fredagen var det ordnet transport til en by i nærheten hvor man kunne melde seg på i forkant og betale for det. Nydelig by. Middag ute på kvelden for den yngre garde. (Ikke foreldre, tanter osv) Lørdagen var det bryllupsfest og søndagen avslapning i byen vi var i før hjemreise. Veldig fin opplevelse, nydelig sted, bodde på et intimt og koselig B&B, men i mine øyne- altfor dyrt for gjestene. Ble bedt uten samboer (!) og det kostet meg 10.000 mtp fly, overnatting, transport og mat/drikke. Velkomstmiddag og bryllupsmat og drikke var da inkludert. Det syns jeg er ALTFOR mye å legge på gjestene. Så positivt: unik opplevelse- ville ikke tenkt på destinasjonen hvis jeg ikke dro i bryllup. Flott fest preget av stedet vi var. Mye god mat og drikke.

Negativt: En uting å invitere i bryllup som koster gjesten 10.000. Mange som ekskluderes fra å delta. Kan godt bruke noen 1000 på en langhelg, men da vil jeg velge hvem, hvor og hva jeg skal bruke tida på sjøl. Slitsomt å henge med halvkjente og ukjente i 4 dager. Så om jeg blir bedt i destinasjonsbryllup en gang til svarer jeg mest sannsynlig nei. 

Anonymkode: c842e...77a

Det ble nok for dyrt for brudeparet og spandere mat og drikke på samboeren din....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, O.G. skrev:

Det ble nok for dyrt for brudeparet og spandere mat og drikke på samboeren din....

Mulig det... men syns d r litt rart å be uten følge, særlig til et bryllup i utlandet, hvor man skal være lenger enn bare en kveld.

Anonymkode: c842e...77a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2019 den 22.24, ms. Underwood skrev:

Hvordan var opplegget? Hvor mange dager var dere der, og hvor mye betalte dere? Hva var positivt, hva var negativt? 

"Destinasjonsbryllup"  Alle steder er en destinasjon, men mulig du tenker på utenlandske destinasjoner?  Jeg har aldri reist utenlands i bryllup, men Norge er et langt land og med nær slekt fra Hammerfest til Arendal så har det kostet noen kroner å delta i store begivenheter...  Fly og hotell er ikke akkurat billig i Norge, og jeg ville kommet rimeligere fra det om jeg skulle reist f.eks til London eller Paris i stedet for Hammerfest ;)

Anonymkode: 1275d...5d0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde koster rundt 20k for samboer og meg, så vi takket nei. Bruden er sur enda. Har ikke snakka med henne siden. Er vel 3-4 år siden

Anonymkode: b52f0...48c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllup er møkk kjedelig uansett hvor det blir gjennomført. Nei takk

Anonymkode: d9413...593

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i ett. Fineste bryllupet jeg har vært i. Vi la ferie i flere byer i tilknytning til bryllupet, så jeg aner ikke hva vi brukte, men det var et av de nærmeste parene våre som gifta seg og jeg hadde helt ærlig talt reist til månen for å se dem gifte seg. Dessuten hadde vi nærmeste venninnene nærmest invitert oss selv, så prisen var aldri et issue 😂

Anonymkode: aa066...7e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig det... men syns d r litt rart å be uten følge, særlig til et bryllup i utlandet, hvor man skal være lenger enn bare en kveld.

Anonymkode: c842e...77a

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte med å ikke reise, selv om det var min egen søster. Det ble for dyrt og vi ville prioritere ferie med barnet. 

Endret av addict
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var bedt i bryllup i California til et nært vennepar (begge norske), så vi tok med oss barna (fra 2-8 år) samt svigermor (barnevakt) over dammen og gjorde det hele til road trip på Pacific Highway fra LA til San Fransisco. Flott for oss, for HW1 sto uansett på vår bucket list ☀️☀️ Dagen før bryllupet, var alle bryllupsgjester med barn og øvrig familie invitert på bbq og drinker. Veldig koselig, for da fikk vi fikk hilst på gjester fra fjern og nær, samt hilst på gode venner 🥂 På selve dagen var bruden nydelig, været nydelig og stemningen i taket. Et flott bryllup og en flott ferie. Totalt i kroner og øre: ca 150 000 for alt og alle i vårt reisefølge (6 stk) 

Anonymkode: b0fdd...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2019 den 22.24, ms. Underwood skrev:

Hvordan var opplegget? Hvor mange dager var dere der, og hvor mye betalte dere? Hva var positivt, hva var negativt? 

Jeg har vært i ett. Det var ikke sånn opplegg «alle reiser fra Norge fordi vi brudeparet er bortskjemte ilandsmennesker som kjeder oss»-bullshit, det ville jeg aldri orket forholde meg til.

En venn av meg giftet seg med en fra utlandet, og festen sto der. Da fikk den familien med minst sjanse til å reise delta, og vi fra Norge er fint i stand til å betale litt for å dra. 

Var omvisning i byen, strandferie, sightsing til lokale turiststeder etc - jeg var der nesten 3 uker. Selve festen var etter lokal skikk med mye alkohol og dans og veldig lite høytidelig. Fin tur.

Anonymkode: f2f50...6dd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bedt i bryllup i Italia. Et lite sted utenfor allfarvei, typ ett lite bed&breakfast der vi kunne leie oss inn som var kjempedyrt. Brudeparet hadde leid seg en villa, hvor spesielt tilgodesette personer fikk bo sammen med dem mot å spleise (typ svigermor, hun kunne også være barnevakt for de to barna dems såklart, praktisk!). Siden stedet var øde og flere timer fra flyplassen måtte vi hatt leiebil. I tillegg var flybillettene dyre, og det gikk ikke fly hver dag slik at vi måtte ha vært der i minst fire netter. Så for meg og samboer ble kostnadene på cirka 12 tusen for fly og losji, pluss leiebil altså. I tillegg var ingenting inkludert eller påspandert av måltider bortsett fra middag selve bryllupsdagen, så det hadde gått mye lommepenger også. Og joda, det var gaveliste. Vi droppet det. 

Anonymkode: 4bea3...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vært i to. Et i Tyskland og et i Sverige. Første kostet vel 6000kr inkl fly og hotell. Andre 5000kr inkl fly og hotell. Ingenting spandert av brudeparet utenom middag i bryllupet. 

Synes 5-6000kr for en weekend er ok. De fleste har også mulighet å reise torsdag/fredag-søndag om det er hyppige flyavganger og ikke for lang reisevei. Også et stort pluss med valgmuligheter når det gjelder overnatting (Airbnb, hotell, motell osv). Også greit om det er et sted som ikke er øde slik man kan ha det kjekt utenom. Ved reise er det også et must å invitere partner. 

Og man bør få save the date minst 1år tidligere. Ikke alle har like lett for å få fri eller jobbe opp avspasering. Også kan man droppe en privat weekendtur/ferie til fordel for bryllup om ikke pengene rekker til det året. 

Anonymkode: 0afb1...c94

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker storbyferier/utenlandsferier, og blir veldig glad når jeg får en unnskyldning til å reise til et spennende sted. Skal i et bryllup nå, langt ute i GOKK i Norge, og med fly og hotell 2 netter, taxi til og fra mellom hotellet og festlokalet (som ligger LANGT unna allfarvei og overnattingsmuligheter) koster det oss mer enn sist utenlandsbryllup vi var på i Praha.

Anonymkode: ea6a4...91a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2019 den 0.29, AnonymBruker skrev:

Ble bedt i bryllup i Italia. Et lite sted utenfor allfarvei, typ ett lite bed&breakfast der vi kunne leie oss inn som var kjempedyrt. Brudeparet hadde leid seg en villa, hvor spesielt tilgodesette personer fikk bo sammen med dem mot å spleise (typ svigermor, hun kunne også være barnevakt for de to barna dems såklart, praktisk!). Siden stedet var øde og flere timer fra flyplassen måtte vi hatt leiebil. I tillegg var flybillettene dyre, og det gikk ikke fly hver dag slik at vi måtte ha vært der i minst fire netter. Så for meg og samboer ble kostnadene på cirka 12 tusen for fly og losji, pluss leiebil altså. I tillegg var ingenting inkludert eller påspandert av måltider bortsett fra middag selve bryllupsdagen, så det hadde gått mye lommepenger også. Og joda, det var gaveliste. Vi droppet det. 

Anonymkode: 4bea3...fd0

Hmm, dette lød kjent ut. Kommer bruden fra Stavanger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ikke vært i bryllup i utlandet, men vært i et 3-dagers bryllup på en øy i Norge. Koseligste bryllupet jeg har vært i. 

Vi reiste med nattoget torsdag, lånte en bil og kjørte til øyen fredag. Sjekket inn på et rom med ganske lav standard for prisen. Tror det kostet 600kr per pers, per natt. 

Tok en lur og etterpå fikk vi møtt brud og slekt. Vi fikk en deilig middag på kvelden og vant en quiz. Lørdag var bryllup og middagen var superflott. Etterpå festet brudeparet med oss til de stengte lokalet. 

Søndag spiste vi frokost sammen før vi dro hjem. 

Jeg skal gifte meg i utlandet (fordi min samboer er utenlandsk) og ønsker å kopiere dette opplegget. 

Med gave, overnatting, ferger og tog så kostet det nok litt og måtte derfor droppe utdrikningslaget. Men hadde fått datoen et år i forveien og fikk planlagt turen godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...