Gå til innhold

Å få for mange barn på kort tid


PURE/HONEY

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

At mange velger å få barn tett, handler ofte om at mange er forholdsvis godt voksne når de får barn. Er man 25 når man får førstemann, kan man fint vente 5-6 år med å få en til, men ikke hvis man er 35. Man kan ikke bare leve etter et ideal-mal, men etter de forholda som råder i ens eget liv...

Eller så får man bare helt plutselig en haug med barn 😜   Tvillinggutter på 3 år, og en uventet jente på 2 år (18 mnd mellom dem).  Jeg innbiller meg at det er flere fordeler enn ulemper med å ha fått barna så tett.  Vi er to foreldre som begge har litt fleksibel jobb, og vi synes ikke det er noe problem å få hverdagen til å gå opp selv om det er nok å gjøre. 

Anonymkode: bfc84...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Anonymus Notarius skrev:

Hva hvis det var hennes første mann (far til nr 1) venninna di fikk de tre minste med? Skulle den eldste bare flytta ut, da eller? 

Nei, det hadde jo ikke gått? Men nå har hun heldigvis et fint alternativ med å kunne være mye hos pappaen sin når det blir mye kaos hos mor. 

Anonymkode: 185e5...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine fikk 7 barn i løpet av 11,5 år. 

 

det jeg manglet var nærhet, jeg var alltid den store som måtte klare meg selv. som nr 2 søskenflokkenhar jeg en del bilder av meg selv de første åra- mens nest ynget mann har så og si ingen barnebilde av seg .. vi kunne ikke dra på ferier og jeg tror også mamma ser at hun mistet mye av "kosen" med å ha barn. 

Men når det er sagt ville jeg som voksen ikke vært foruten noen av søskena mine..

 

 

Anonymkode: 4e645...962

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det til tross for stressa foreldre er en stor glede i å ha tette søsken. De er på noenlunde samme nivå og kan leke sammen, krangle sammen og lære seg at de ikke er midtpunktet i verden. Alt dette er utrolig viktig for den videre sosialkompetansen. 

Anonymkode: cf343...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2019 den 15.24, AnonymBruker skrev:

Det er feil å si det kommer an på foreldrene.. for det kommer akkurat like mye an på barna. Du skriver selv det er lite skriking og styr hos dere.. hva om den nye babyen hadde kolikk? Da hadde det vært mye hyl og styr.. og langt vanskeligere for foreldrene å våre tålmodig og trøste.. om man har blitt holdt våken hele natten, om man er halvgal av å bære og bysse og bli hylt inn i øret, og om man har en klistremerkebaby, er det ikke lett å ha verken tålmodighet eller tid til en toåring i tillegg.. 

Det blir litt for enkelt å si at "det gikk så fint for oss atte"; og så skryte av at det er foreldrene sine fortjeneste. For det er ikke sikkert andre er like heldige som dere og får "enkle" barn. 

Anonymkode: 11a91...148

Tror jeg tilslutt skrev det kommer an på barna (!!!!), foreldrene og oppdragerstil. 

Vi startet med kolikk men skjønte raskt at det var pga stramt tungebånd og aldri mett baby. Så fikk vi det fikset. Begge to kreve masse nærhet og kos, bæretøy er tingen. En på magen og en på hofta, jeg tuller ikke. Samsoving med begge, så får de faktisk det de trenger begge to og dermed blir de innmari greie unger. Men det koster jo masse egentid og space for oss voksne. Derfor jeg sier det kommer an på foreldre også. Definitivt det kommer mye an på foreldre.... noen kjefter for hver minste ting og får selvsagt unger som ikke er det minste interessert i å oppføre seg. Snakker ikke om spedbarn med kolikk. Tror ikke noen her snakker om spedbarn med kolikk. Den tiden er unntakstilstand. Vi snakker om tiden 1-18 år...

Anonymkode: a9753...8e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...