Gå til innhold

Til dere som kan eggløsningstester! Bilde!


-C-

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har i dag tatt min første eggløsningsstest som var negativ. Det jeg ikke skjønnet helt er det at jeg fikk to streker, men ingen smiley?

Jeg temper og jeg skal egentlig ha eggløsning i morgen eller på fredag, grafen viser tydelig at jeg ikke har hatt det enda. Fertility friend mener jeg har eggløsning i morgen!

Så hvordan tolker man dette? Bør jeg teste igjen i morgen? Eller er det for sent å teste denne perioden?

Setter stor pris på hjelp🙏🏻

 

B2DB72B0-EE37-45B0-B9A0-0F69C5673867.jpeg

8B08D4D0-7B6B-4C55-9E3E-E2476F010855.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Testen er negativ. For at den skal være positiv skal begge strekene være like sterke. Jeg får positivt test rundt 12 timer før eggløsning, altså venter jeg eggløsning i morgen får jeg som regel positiv test samme dag, ikke før. :) 

Anonymkode: 8d894...21e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grei:) men kan dette da bety at eggløsning kommer? For i følge appen står det at jeg er for sent ute til å teste for EL denne mnd:855FA7CB-AF71-451E-9C4F-AA9A64752741.thumb.png.b8490c472ea8ab80b9b1a835fe47f76d.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, -C- skrev:

Den er grei:) men kan dette da bety at eggløsning kommer? For i følge appen står det at jeg er for sent ute til å teste for EL denne mnd:855FA7CB-AF71-451E-9C4F-AA9A64752741.thumb.png.b8490c472ea8ab80b9b1a835fe47f76d.png

Når du jo har tempen så lenge som du har, er nok ff veldig sikker i sin sak når den sier at test er for sent å ta ^^ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sinsiew skrev:

Når du jo har tempen så lenge som du har, er nok ff veldig sikker i sin sak når den sier at test er for sent å ta ^^ 

Takk Sinsiew😊

Men hvorfor er det for sent om jeg ikke har hatt EL enda? Noen som vet hvordan dette funker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, -C- skrev:

Takk Sinsiew😊

Men hvorfor er det for sent om jeg ikke har hatt EL enda? Noen som vet hvordan dette funker?

Det kan jo hende eggløsning er i morgen el overimorgen, og om du har lh-topp 48 timer før er det for sent med test ^^ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Sinsiew skrev:

Det kan jo hende eggløsning er i morgen el overimorgen, og om du har lh-topp 48 timer før er det for sent med test ^^ 

Takk😊

Så den kan bli negativ før selve eggløsning igjen ja, og er kun positiv 2 døgn FØR eggløsning altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, -C- skrev:

Takk😊

Så den kan bli negativ før selve eggløsning igjen ja, og er kun positiv 2 døgn FØR eggløsning altså!

Kommer ann på når lh-toppen din er. Ved lh-topp inntreffer eggløsning alt fra 12-48t etter toppen. 

Det kan derfor, hvis du tenker å fortsette å teste, lønne seg å teste både morgen og kveld i tilfelle du er en av de med kort lh-topp. 

Men siden ff nå sier at du er like ved eggløsning, og ff er mer treffsikker enn tester, så ville jeg stolt på ff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sinsiew skrev:

Kommer ann på når lh-toppen din er. Ved lh-topp inntreffer eggløsning alt fra 12-48t etter toppen. 

Det kan derfor, hvis du tenker å fortsette å teste, lønne seg å teste både morgen og kveld i tilfelle du er en av de med kort lh-topp. 

Men siden ff nå sier at du er like ved eggløsning, og ff er mer treffsikker enn tester, så ville jeg stolt på ff :)

Okei😊kanskje ikke brenne av flere tester nå da!

Føles liksom litt tullete når vi jo allikevel har sex og FF forteller meg etterpå når jeg har hatt eggløsning, så vi misser det jo aldri uansett😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, -C- skrev:

Okei😊kanskje ikke brenne av flere tester nå da!

Føles liksom litt tullete når vi jo allikevel har sex og FF forteller meg etterpå når jeg har hatt eggløsning, så vi misser det jo aldri uansett😆

Du, med stabile sykluser og stabile eggløsninger, vet jo også sånn va når det skjer basert på tidligere perioder, så test for deg vil jeg nesten si er bortkasta 🙈 

Verre med sånn som jeg som hadde el alt fra cd11-22. Da er det greit å teste bare for å fåen indikasjon pånår det er lurt å hoppe til køys :P

Anonymkode: 43b28...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du, med stabile sykluser og stabile eggløsninger, vet jo også sånn va når det skjer basert på tidligere perioder, så test for deg vil jeg nesten si er bortkasta 🙈 

Verre med sånn som jeg som hadde el alt fra cd11-22. Da er det greit å teste bare for å fåen indikasjon pånår det er lurt å hoppe til køys :P

Anonymkode: 43b28...77a

Ab knappen gitt.. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får alltid to streker på EL-tester, men det betyr ikke at testen er positiv. Teststreken må vær like sterk eller sterkere enn kontrollstreken for at det skal vær en positiv test 😊

Anonymkode: 05492...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...