Gå til innhold

Vurderer å droppe forsikring på hunden


Myrmica

Anbefalte innlegg

Nei, om alle som dropper forsikring og tror de vil bruke 50-60 tusen om dyret blir sykt. Min hypotese er at mange tror og sier de vil, men de færreste vil faktisk gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, Brunello said:

Min hypotese er at mange som sier de sparer til eventuelle veterinær-kostnader vil avlive dyret dersom kostnadene blir store. Har man forsikring, blir vurderingen et par tusenlapper i året. Har man ikke forsikring, må man kanskje veie dyret mot årets sommerferie. Når man vet at mange faktisk kvitter seg med dyr fordi de ikke får noen til å passe de i ferien, kan man jo tenke seg hva de gjør når dyret vil koste de flere titusener.

Som jeg kommer til å gjøre, hva er problemet med det? 

Anonymkode: 399cc...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Og i motsatt fall, forsikring har blitt en måte veterinærer kan tjene gode penger, ved å tilby dyre og lite hensiktsmessige behandlinger til desperate eiere. Har selv opplevd at dyrlegen backet ut på å tilby en operasjon, da vi fortalte at vi ikke hadde forsikring, fordi prognosene var så dårlige, at det mest sannsynlig bare ville pine hunden, som også var over forsikringsalder. Vi hadde pengene, og hadde vært villig til å bruke dem, dersom prognosen var god, men det var tydelig at veterinæren ikke var komfortabel med å ta den risikoen for vår regning, men var villig til å forsøke, dersom noen andre betalte. (Jeg har lest meg opp i etterkant og står fortsatt inne for at vi valgte å avlive.)

Anonymkode: d4c0d...234

Åh....det var interessant informasjon, takk. 

Anonymkode: 399cc...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...