Gå til innhold

Min bestevenninne er utro mot mannen sin..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det:( Hun betror seg til meg i fortrolighet fordi hun trenger å lette på samvittigheten.. Prøver å svare fornuftig og «korrekt», for å ikke virke dømmende men også få fram hvor galt jeg synes dette er. Utroskapen har pågått over lang tid. Men inni meg holder jeg ikke ut!! Såver dårlig om natten og vil egentlig bare «filleriste» henne og få den snille mannen hennes til og kaste henne på hue å rævva ut. Men dette er min aller beste venninne og vil ikke miste henne.. Derfor er dette ekstra sårt, når JEG er den som spises opp av dårlig samvittighet, mens hun svever på en rosa sky og har en holding som tilsier at det mannen ikke vet har han ikke vondt av. 

Vet egentlig ikke hva jeg vil med dette innlegget, måtte vel bare få det ut på et vis.. Hva hadde du gjort i min situasjon? Skal jeg holde meg utafor, da jeg ikke har noe med hennes privatliv å gjøre? Eller kutte kontakten til hun «våkner» ifra bobbla si?

Anonymkode: 65810...3a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke giddi. 

Ville rett og slett faset henne ut. 

Men nå er folk som bedrar partner noe avdet verste jeg veit. Slike folk mangler noe viktig, så en sånn en, somi tillegg prøver å bruke med som søppelbøtte, er ingen venn av meg. 

Anonymkode: e563d...fc5

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er jeg nysgjerrig hva damene som er så imot utroskap vil si.. 

Jeg tipper, ektemannen er årsaken til at hun er utro, så han får skylde seg selv. 

Anonymkode: 519fc...fa3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må få vite det, det skal være hans valg om han vil ha henne, ikke hennes

Anonymkode: 39655...d4a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var utro da jeg var yngre og opplevde noe jeg syntes var for vondt til å bearbeide (uforberedt dødsfall i nærmeste familie), jeg bygget opp en vegg og ble et helt forferdelig egoistisk menneske. Jeg trodde at jeg var meg selv og at jeg hadde kontroll, men heldigvis kom jeg til sansene og stod for det jeg hadde gjort og tok konsekvensene av det. I ettertid seg jeg hele situasjonen på avstand og har kunnet reflektere og analysere alle de dårlige valgene jeg tok, noe jeg har lært enormt av. Siden den gang er jeg blitt et mye bedre menneske på alle arenaer enn jeg noensinne var og jeg vokste svært mye på det. 

Nå, dette var i et nokså trøblete og nytt forhold hvor karen selv nok hadde svin på skogen og jeg var sannsynligvis yngre enn venninnen din er. Likevel vil jeg si at det er viktig å ha i bakhodet at ingenting er svart og hvitt, men hun må få et slag i trynet for å komme seg ut av bobla hun er i - hun må forstå at det hun driver med ikke er greit

Hvis jeg var deg ville jeg snakket med henne og vært ærlig om at du er veldig glad i henne, men at hun må ta seg sammen for ikke å skade deres forhold, fordi det gjør deg svært vondt å se hva som skjer. Forklar henne at hun må ta et valg og stå for valget sitt. 

Anonymkode: 61596...fad

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det:( Hun betror seg til meg i fortrolighet fordi hun trenger å lette på samvittigheten.. Prøver å svare fornuftig og «korrekt», for å ikke virke dømmende men også få fram hvor galt jeg synes dette er. Utroskapen har pågått over lang tid. Men inni meg holder jeg ikke ut!! Såver dårlig om natten og vil egentlig bare «filleriste» henne og få den snille mannen hennes til og kaste henne på hue å rævva ut. Men dette er min aller beste venninne og vil ikke miste henne.. Derfor er dette ekstra sårt, når JEG er den som spises opp av dårlig samvittighet, mens hun svever på en rosa sky og har en holding som tilsier at det mannen ikke vet har han ikke vondt av. 

Vet egentlig ikke hva jeg vil med dette innlegget, måtte vel bare få det ut på et vis.. Hva hadde du gjort i min situasjon? Skal jeg holde meg utafor, da jeg ikke har noe med hennes privatliv å gjøre? Eller kutte kontakten til hun «våkner» ifra bobbla si?

Anonymkode: 65810...3a6

Jeg hadde sagt det akkurat som det var, slik du forklarer det her, at dette oppfatter du som ugreit og at det sliter på deg. Spesielt hvis du også er omgangsvenn med partneren hennes.

Dette tåler hun hvis dere er gode venner. Du har jo som du sier ikke noe med hennes privatliv å gjøre, da må du få slippe å få innsikt i noe du ikke ønsker å høre om.

Hadde ikke foretatt meg noe overfor mannen, men oppfordret henne sterkt til å komme seg ut av denne situasjonen selv.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der hadde ikke vært en venninne av meg lenger. Et slikt vennskap hadde vært verdiløst for meg, da en sånn handling sier ganske mye om henne som person. Hadde sagt henne rett utat om ikke hun sa det, ville jeg ha gjort det.

Anonymkode: a9262...9d4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestevenner er ikke de som sier det du ØNSKER å høre, bestevenner er de som sier det du TRENGER å høre. Så jeg ville sagt det som det var. Jeg ville sagt at enten så sier du fra til mannen din og slutter med det tullet der, eller så kan du finne deg en ny venninne. Stille ultimatum er ikke alltid bra, men i enkelte situasjoner, bla utroskap-relatert, så vil jeg egentlig ikke være sammen med noen som syns det ikke skader. 

Har absolutt nulltoleranse for utroskap, da jeg har vært vitne til hva det gjør med den som opplever det. Venner og familie hadde nok fått høre om det, hvis de hadde gjort det. Venner hadde jeg faset ut, familie hadde jeg hatt minimalt å gjøre med. 

Anonymkode: 0f0b0...962

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha snakket med henne. Fortalt akkurat hva du mente, og at dette kan du ikke være en del av - så om hun vil beholde vennskapet, så er hun nødt til å fortelle han det. 

Jeg har ingenting til overs for de som er utro. Jeg skjønner det ikke alltid er svart/hvitt, men hvorfor er ikke å gå et alternativ uten utroskap? Om et forhold er så forbanna dødt, partneren er så jævlig eller hva enn unnskyldninger man måtte ha for å unnskylde utroskap, hvorfor ikke bare gå? "Det er ikke så enkelt", nei, men å være utro er det? 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var utro da jeg var yngre og opplevde noe jeg syntes var for vondt til å bearbeide (uforberedt dødsfall i nærmeste familie), jeg bygget opp en vegg og ble et helt forferdelig egoistisk menneske. Jeg trodde at jeg var meg selv og at jeg hadde kontroll, men heldigvis kom jeg til sansene og stod for det jeg hadde gjort og tok konsekvensene av det. I ettertid seg jeg hele situasjonen på avstand og har kunnet reflektere og analysere alle de dårlige valgene jeg tok, noe jeg har lært enormt av. Siden den gang er jeg blitt et mye bedre menneske på alle arenaer enn jeg noensinne var og jeg vokste svært mye på det. 

Nå, dette var i et nokså trøblete og nytt forhold hvor karen selv nok hadde svin på skogen og jeg var sannsynligvis yngre enn venninnen din er. Likevel vil jeg si at det er viktig å ha i bakhodet at ingenting er svart og hvitt, men hun må få et slag i trynet for å komme seg ut av bobla hun er i - hun må forstå at det hun driver med ikke er greit

Hvis jeg var deg ville jeg snakket med henne og vært ærlig om at du er veldig glad i henne, men at hun må ta seg sammen for ikke å skade deres forhold, fordi det gjør deg svært vondt å se hva som skjer. Forklar henne at hun må ta et valg og stå for valget sitt. 

Anonymkode: 61596...fad

Tusen takk for langt og ærlig innlegg. 

Forstår at jeg bør ta praten med henne. Før ting går for langt og hele livet hennes ødelegges. Tror hun har sett seg helt blind på hele situasjonen, da hun virkelig elsker sin mann og familielivet. Men har dette som ett lite krydder i hverdagen. Tror ikke hun forstår alvoret rett og slett, før det en dag er forsent. Akkuart nå lever hun sitt beste liv med det beste fra to verdener, singel livet og familielivet.

Anonymkode: 65810...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, keops skrev:

Jeg hadde sagt det akkurat som det var, slik du forklarer det her, at dette oppfatter du som ugreit og at det sliter på deg. Spesielt hvis du også er omgangsvenn med partneren hennes.

Dette tåler hun hvis dere er gode venner. Du har jo som du sier ikke noe med hennes privatliv å gjøre, da må du få slippe å få innsikt i noe du ikke ønsker å høre om.

Hadde ikke foretatt meg noe overfor mannen, men oppfordret henne sterkt til å komme seg ut av denne situasjonen selv.

Tenkte akkurat det samme 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva hadde du gjort i min situasjon?

Jeg hadde brutt kontakten helt. Jeg er ikke noen dørmatte overfor mine venner, så de kan bare hoppe og drite i at jeg skal bevare slike hemmeligheter om at de er råtne mennesker. 

Anonymkode: 6bee8...6b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Tusen takk for langt og ærlig innlegg. 

Forstår at jeg bør ta praten med henne. Før ting går for langt og hele livet hennes ødelegges. Tror hun har sett seg helt blind på hele situasjonen, da hun virkelig elsker sin mann og familielivet. Men har dette som ett lite krydder i hverdagen. Tror ikke hun forstår alvoret rett og slett, før det en dag er forsent. Akkuart nå lever hun sitt beste liv med det beste fra to verdener, singel livet og familielivet.

Anonymkode: 65810...3a6

Lyst kan dessverre farge et menneskes forstand noe helt sinnsykt. Hun tror kanskje at hun er forelsket, selv om jeg mener at det er noe hjernen gjerne hopper til for å rettferdiggjøre sine handlinger på en eller annen romantisk måte. Hun trenger en skikkelig bestevenninne som forteller henne hvor skapet står før hun mister alt. Både familien sin og deg. 

Anonymkode: 61596...fad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette handler ikke om deg. Venner er de en skal stole 100 % på, og toleranse må jo være en høy faktor i vennskap. Om du ikke vil høre om det, greit nok. Da sier du det. At du har i mot utroskap, og at du syns at hun handler feil. Hvis du vil gjøre noe med det.

Syns det er så rart med folk som tar alt andres innover seg, og på seg selv. At en gjør seg selv til offer pga andres handlinger. At du ikke får sove fordi du sliter så mye med dette, det fatter jeg ikke. Det er som når en vegrer seg for å fortelle noe vondt en har opplevd, fordi mottager tar det så ille, at en til slutt må trøste hn. Sprøtt. Du er ikke venninnen din, og hun er ikke deg. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Dette handler ikke om deg. Venner er de en skal stole 100 % på, og toleranse må jo være en høy faktor i vennskap. Om du ikke vil høre om det, greit nok. Da sier du det. At du har i mot utroskap, og at du syns at hun handler feil. Hvis du vil gjøre noe med det.

Syns det er så rart med folk som tar alt andres innover seg, og på seg selv. At en gjør seg selv til offer pga andres handlinger. At du ikke får sove fordi du sliter så mye med dette, det fatter jeg ikke. Det er som når en vegrer seg for å fortelle noe vondt en har opplevd, fordi mottager tar det så ille, at en til slutt må trøste hn. Sprøtt. Du er ikke venninnen din, og hun er ikke deg. 

Enig! 

Anonymkode: 8fd8c...218

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, SoWhat? skrev:

Dette handler ikke om deg. Venner er de en skal stole 100 % på, og toleranse må jo være en høy faktor i vennskap. Om du ikke vil høre om det, greit nok. Da sier du det. At du har i mot utroskap, og at du syns at hun handler feil. Hvis du vil gjøre noe med det.

Syns det er så rart med folk som tar alt andres innover seg, og på seg selv. At en gjør seg selv til offer pga andres handlinger. At du ikke får sove fordi du sliter så mye med dette, det fatter jeg ikke. Det er som når en vegrer seg for å fortelle noe vondt en har opplevd, fordi mottager tar det så ille, at en til slutt må trøste hn. Sprøtt. Du er ikke venninnen din, og hun er ikke deg. 

Skjønner hvor du vil altså. Men nå er det altså sånn at vi mennesker er forskjellig. Hadde heller ikke trodd at dette skulle påvirke meg i den grad det gjør. Har vell en god dose mer empati enn deg, du som ikke klarer å fatte at hun potensielt ødelegger både for seg selv, mannen, barna sine, og livet til han hun er utro med som også har sin egen familie med 3 barn. Ganske hardt å holde maska når vi alle henger sammen og ler og koser oss sammen mens det tikker inn dickpicks på snappen hennes som en form for forspill før hun skal på «trening» etterpå. Og hvis du tolker det som om at jeg er offeret i denne situasjonen så er du helt på viddene. Men det er som du sier selv, du er ikke meg og jeg er ikke deg. 

Anonymkode: 65810...3a6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

47 minutter siden, SoWhat? skrev:

Venner er de en skal stole 100 % på, og toleranse må jo være en høy faktor i vennskap.

For en naiv holdning!

Det er jo som å åpne slusene for alle mulige mennesker, med all slags elendig oppførsel. Man ender opp med å være sosialkurator, prest og psykolog, hvor alle de som ikke fikser livet kommer til en og bruker en som søppelbøtte.

Nei, skal man først ha venner, så skal det være noen som har noe å gi, noe å tilføre. Ikke bare noen som bidrar til bekymring og sorg. 

Anonymkode: 6bee8...6b5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si - jeg er veldig glad i deg, og jeg tror du gjør ditt livs største tabbe akkurat nå. Det blir ingen lykkelig slutt hvis du ikke avslutter dette med en gang. Hvis du ikke har tenkt å avslutte dette forholdet, så må du i det minste slutte å snakke om det til meg. Jeg vil IKKE vite hva du driver med, OK? 

Anonymkode: c958f...944

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SoWhat? skrev:

Dette handler ikke om deg. Venner er de en skal stole 100 % på, og toleranse må jo være en høy faktor i vennskap. Om du ikke vil høre om det, greit nok. Da sier du det. At du har i mot utroskap, og at du syns at hun handler feil. Hvis du vil gjøre noe med det.

Syns det er så rart med folk som tar alt andres innover seg, og på seg selv. At en gjør seg selv til offer pga andres handlinger. At du ikke får sove fordi du sliter så mye med dette, det fatter jeg ikke. Det er som når en vegrer seg for å fortelle noe vondt en har opplevd, fordi mottager tar det så ille, at en til slutt må trøste hn. Sprøtt. Du er ikke venninnen din, og hun er ikke deg. 

JA, venner er noen man skal kunne stole 100% på, og kunne betro seg til; MEN det er også noen man skal kunne stole hundre prosent på at forteller deg når de ikke er enige i valgene man tar, ikke bare jatte med. Noen som skal stille opp og hjelpe deg på rett kjør. Dette handlet heller ikke om at venninnen til TS er nødt til å trøste henne, men at det fakrisk er en informasjon som potensielt kan ødelegge 2 familier, med barn involvert. Det handler om moral, emapti og å sette seg selv i en slik posisjon, og det å bry seg om en venninne som rævkjører seg selv og det hun har. 

Jeg setter pris på venner som kjefter på meg når jeg gjør noe de ikke er enige med, og der jeg ville gjort det samme. DET er ekte vennskap. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For en naiv holdning!

Det er jo som å åpne slusene for alle mulige mennesker, med all slags elendig oppførsel. Man ender opp med å være sosialkurator, prest og psykolog, hvor alle de som ikke fikser livet kommer til en og bruker en som søppelbøtte.

Nei, skal man først ha venner, så skal det være noen som har noe å gi, noe å tilføre. Ikke bare noen som bidrar til bekymring og sorg. 

Anonymkode: 6bee8...6b5

Du kaller meg naiv ut fra dine erfaringer. Jeg snakker ut fra mine, og dessuten syns jeg lojalitet er viktig. Skjønner ikke hva som er naivt med å stole på venner? Stoler du ikke på noen? Ellers skjønte jeg ikke hvor relevant resten var. Poenget mitt er at venner er selvstendige individer som tar egne valg. Helt greit å ha empati, men å lide på andres bekostning kan umulig være særlig konstruktivt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...