Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Drikke alkohol 8 dager etter EL?

Recommended Posts

AnonymBruker

Vært gravid to ganger før, begge ganger klaffet det på første forsøk. Andre graviditet endte med kjemisk (altså har jeg et barn). Nå prøver vi igjen og hadde sex på eggløsningsdagen for 8 dager siden. "Problemet" er at jeg er invitert på fest/middag i kveld. Det blir en del vin og jeg har på en måte lyst å drikke et par glass og ikke tenke over hva jeg spiser.. hva ville dere andre gjort?

Anonymkode: 7ae81...c52

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vært gravid to ganger før, begge ganger klaffet det på første forsøk. Andre graviditet endte med kjemisk (altså har jeg et barn). Nå prøver vi igjen og hadde sex på eggløsningsdagen for 8 dager siden. "Problemet" er at jeg er invitert på fest/middag i kveld. Det blir en del vin og jeg har på en måte lyst å drikke et par glass og ikke tenke over hva jeg spiser.. hva ville dere andre gjort?

Anonymkode: 7ae81...c52

I prøvetiden drikker jeg kun alkohol når jeg har mensen 😊

Anonymkode: acc27...ccc

AnonymBruker

Jeg ville latt være. Jeg levde "som gravid" mellom el og ikm, i de 7 mnd vi prøvde. For meg var det adskillig lettere enn å bekymre meg for om jeg kom til å føde et alkohol/spekeskinkeskadet misfoster :p 

Anonymkode: 835c0...4c5

kaleidoskop

Jeg ville tatt et glass eller to. Ikke positiv test = ikke gravid. Som prøver i 2-3 år fungerte det ikke for meg å leve to uker på og to uker av. 

Jeg spiste også det jeg hadde lyst på. Den første delen av svangerskap har barnet egen plommesekk den henter næring fra. Siden du også prøver vil du jo raskt finne ut om du er gravid, og da slutte med ting man bør holde seg unna. 

hotfudge

Jeg var langtidsprøver og i mange av de månedene levde jeg som gravid to uker i måneden kun for å være på den sikre siden. Den måneden jeg ikke brydde meg og drakk som jeg selv ville, ble jeg gravid. Riktig nok ble jeg ikke full, men drakk de glassene jeg selv følte for. Dagen før positiv test var jeg på fest og drakk, er nå gravid i uke 23 og alt ser bra ut med lille jenta. Med andre ord så anbefaler jeg deg å slappe av og leve som normalt frem til positiv test 😊 Du får nok av tid til å ta hensyn til hva du ikke burde gjøre, spise og drikke den dagen du sitter med positiv test i hånda.

heipådegsann

For min egen del så tenker vi å ta ut spiralen om ett års tid uten å begynne på ny prevensjon etterpå. Også der ifra "se hva som skjer". Vi vil altså veldig gjerne ha ett barn til, men vi vet jo ikke hvor lang tid det tar, eller om vi kommer til å greie å lage ett barn til på naturmåten i det heletatt. Så jeg kommer nok til å leve som normalt, også når det kommer til å ta meg en vinkveld eller en bytur. Bare teste meg månedlig slik at jeg kan innrette meg raskt etter en eventuell graviditet.

Annonse