Jump to content
AnonymBruker

Blidgjøre en sur mann, eller ikke?

Recommended Posts

AnonymBruker

Så flott at arbeidsfordelingen er ganske rettferdig og at han gjør mye bra. Dette gir han IKKE rett til å slenge dritt til deg, og la sitt dårlige humør gå ut over deg. Det er trist å se at du beklaget deg over din naturlige reaksjon da begeret ditt til slutt rente over! Jeg kjenner meg så altfor godt igjen. Jeg har sett på mailer jeg har sendt han på jobb hvor jeg beklagde at jeg ble sint. Da var det farlig høyt trykk i MITT beger, og umulig å beherske seg, komme seg vekk og ta utblåsningen i dusjen eller i bilen. Med det stygge sinte trynet hans og pekefingeren oppi ansiktet mitt sprakk jeg. Og unnskyldte meg etterpå, for å slippe å ha en sint mann i hus. Jeg visste jeg ikke fikk en beklagelse tilbake for hans oppførsel. I hans øyne var han bare saklig og ga meg konstruktiv kritikk fordi jeg ikke gjorde ting på hans måte, eller ikke var synsk eller at vi ikke hadde spennende nok sex. Og han så ikke alle de andre gangene som jeg bare bet tennene i sammen. Jeg prøvde å forbedre meg selv, men kjeften kom uansett. Ikke hver dag. Det var flere gode dager i uken som overbeviste meg om at jeg bare innbilte meg alt, og at hvis jeg bare skjerpet meg, så ble jeg så bra som han ønsket og mente han fortjente. Da ville nok ting bli bedre. Men det gjorde det ikke. De siste årene ble jeg vanskelig. Jeg fant meg i mindre og mindre. Og vi har også barn som ikke skal ha en underkuet mor som forbilde! Han ble verre og verre. Han fant seg ei ny, og slo opp noen måneder senere. Jeg var i sjokk, men merket fort hvor godt det føles å slippe å ha den dårlige stemningen i hus. Slippe å få skylden for alt (han prøver seg fortsatt der), slippe nedrakking og kjefting. Først etter bruddet så jeg hvordan han vridde på ting og gjorde meg til den store stygge ulven når jeg satte ned foten for dårlig oppførsel!

Vær gjerne takknemlig for alt bra han gjør. Elsk han gjerne. Men når han gjør dritt, så sett foten ned. Hev gjerne stemmen. NÅ ER DET NOK!! Protesterer han, og sier det er du som oppfører deg dårlig, så bare ikke gi deg. Si du ikke finner deg i å bli snakket på den måten og si at han kan være alene til han har lært seg folkeskikk. Og så går du og smeller med døren. Ikke vær forsiktig. Ikke unnskyld deg for en forståelig reaksjon. Få han til å skjønne at nå er det faen meg nok. Nå må det gjøres noe drastisk.

Anonymkode: ea83d...d3e

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sikkert mange som reagerer nå. Men Google gaslighting

Anonymkode: ea83d...d3e