Gå til innhold

Hvor kjøper dere lyspærer?


Guidet Kvinne

Anbefalte innlegg

Ja, hvor? Jeg trenger hovedsaklig helt vanlige pærer, 40 watt, tykk sokkel. Gikk på Rema og de skulle ha bortimot hundre kroner for én. Det må da finnes billigere alternativer? Jeg skal ikke ha spesialpærer, dimming etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jula, Rusta og Biltema har rimelige pærer, og jeg kjøper bare LED. 

Anonymkode: 1a5a0...6a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt, kjøp det som kalles filament-LED.  De første generasjonene av pærer hadde ofte store sokler. Ofte skygget disse for at lyset kunne skinne godt nedover. Disse finnes fortsatt endel steder tror jeg, og er da de billigste. Filament varianten gjenkjennes ved at sokkelen er bortimot helt lik slik de var på gamle pærer.  Jeg bruker ofte disse, men også frostede der det passer best https://www.elektroimportoren.no/led-paere-filament-6w-e27-klar-3-pk/3802393/Product.html?Event=pathlist

Endret av skrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pærer kommer stort sett med E27 sokkel (normalt stor) eller E14 sokkel (liten sokkel).

Clas Ohlson har, Rusta har  og Europris har innimellom skikkelig gode tilbud. 

Anonymkode: 6f23a...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pærer kommer stort sett med E27 sokkel (normalt stor) eller E14 sokkel (liten sokkel).

Clas Ohlson har, Rusta har  og Europris har innimellom skikkelig gode tilbud. 

Anonymkode: 6f23a...dee

Husk at du får både dimmbare pærer og ikke dimmbare pærer. De dimmbare pærene er dyrere så det kan ha vært en dimmbar pære som kostet nesten 100 kr. Uansett ville jeg tatt en tur på ClasOhlson om du har det i nærheten. De har tilbud på en del lyspærer om dagen også.

Hos Europris finner du f.eks. 3 pk med LED pærer (styrke tilsvarende de gamle 60W pærene) til 70 kr. for en 3-pk.

Anonymkode: 2eef8...dfc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøper stort sett på Europris nå de har tilbud. Da kjøper jeg opp et lite lager.

Anonymkode: ec074...277

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...