Gå til innhold

"ikke hold dørene" på t-banen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er litt morsomt når fører kommer på høyttaler etter avgang og holder en lang tirade om å ikke holde dørene. Noen av dem er så nervøse for å snakke at de skjelver i stemmen. Mens andre høres ut som skikkelige kruttønner og kunne sikkert gått til angrep på passasjerer hvis det ikke var for at de må sitte foran og styre. 

De fleste passasjerene hører på musikk og får ikke med seg en dritt av hva som blir sagt likevel. 

Men ikke hold døra. Det er teit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest #Rasshøl
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man kan faktisk ikke bare skyve ungen sin fremfor seg og håpe på det beste. Har sett mødre som går rett ut i veien med barnevogna foran seg. Det kommer både lyd og varsel før og når dørene lukkes. Velger man da å kjøre barnevogna rett inn foran seg kan grusomme ting skje. 

Anonymkode: ca64b...62b

Huff ja, dette er mange år siden. Jeg var et barn, men jeg husker det så utrolig godt. 

 

De aller fleste mødre er vel oppmerke, og tar nok ikke slike sjanser. 

De sier jo alltid: - Dørene lukkes. Men du har jo de som kommer løpene og skal inn. Da kan ulykker skje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2019 den 18.42, AnonymBruker skrev:

Er jo ikke meg det er snakk om, det er noe jeg observerer. Tror du hele Oslos befolkning kommer til å være i tide fordi du sier det? 

TS

Anonymkode: 33d47...083

Selvfølgelig vil ikke hele oslos befeolkning høre på meg. Men folk er så vimsete, eksperter i å havne i tidsklemma, prater seg bort osv. Det går jo ofte bane. 

Anonymkode: 1f5cc...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt t-bane i de fleste storbyene i Europa og alle steder har det vært likt som i Oslo, så jeg regner med at dette er helt gjengs og ikke kommer til å endres. Og godt er det. Synes det er bare bra at folk som på død og liv skal presse seg inn får en smekk av dørene.

Anonymkode: 1d97d...2fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...