Gå til innhold

Har fått fått en minkkåpe av mormor, men hva i alle dager skal jeg gjøre med den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Saken er at jeg har fått en minkkåpe av min mormor. Da den var nye for fire år siden så kostet den nesten 20000kr. Den er svært lite brukt, og den er som hadde vært helt ny. Spørsmålet er da hva i alle dager skal jeg gjøre?

Problemet er at jeg vil ikke kaste den (da kaster den nesten 20000kr ut gjennom vinduet, heller ikke gi den bort, og bruker jeg den til vinteren så blir en sett stygt på eller trua på en eller annen måte for det er ikke INN å bruke sånne klær lengre pga det ene og andre.

Så da, hva gjør jeg??? TIps 

Anonymkode: 3cd56...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen andre i familien din som kunne tenkt seg denne kåpen? Hvis ikke er det bedre å prøve å få solgt den, så slipper den å ta opp plass i klesskapet ditt, hvis du ikke kommer til å bruke den. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv å selge på finn.no eller kanskje ebay? Eller bare bruk den på pisskalde dager. At folk ikke liker pels er jo ikke din feil. Er den fin ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt vare på den. Pelskåper er EKSTREMT varme, og kan brukes om du f.eks skal på isfiske, sitte ute i 20 minus over lengre tid etc. Har dere hytte på fjellet hvor den kunne blitt brukt?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doner den til dyrebeskyttelsen. De vil ofte ta inn gamle pelskåper som de bruker som tepper for kattunger eller valper. 

Anonymkode: fba34...4ec

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil kaste, gi bort eller bruke er jo det siste alternativet å selge

Anonymkode: 37a46...3d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk den. Det er mye bedre enn å forsøple havene våre med mikroplast fra plastklærne som er så populære i dag. 

Den er et naturprodukt. Mer miljøvennlig blir det ikke. 

Anonymkode: 47de2...cf3

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyra er allerede døde. Kan likegjerne bruke den. 

Mesteparten av pelsmotstanderne spiser kjøtt til middag flere ganger i uka, bruker håndsåpe med dyrefett og kjører bil med seter i okseskinn. Dobbeltmoral deluxe

Anonymkode: d560c...2c9

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg arvet en gammel bunad. Den henger i skapet og vil aldri bli brukt. Håper å kunne gi den til et annet familiemedlem en gang i fremtiden

Anonymkode: 3539f...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Alice123 skrev:

Jeg hadde tatt vare på den. Pelskåper er EKSTREMT varme, og kan brukes om du f.eks skal på isfiske, sitte ute i 20 minus over lengre tid etc. Har dere hytte på fjellet hvor den kunne blitt brukt?

Hadde vært isfiske med stil, noe annet enn bevernylon fra Europris😂

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bruk den. Det er mye bedre enn å forsøple havene våre med mikroplast fra plastklærne som er så populære i dag. 

Den er et naturprodukt. Mer miljøvennlig blir det ikke. 

Anonymkode: 47de2...cf3

Pelsdyrene spiser matavfall, og dyret utnyttes til fulle. Pelsen er 100 nedbrytbar. I disse miljøtider er det bakvendt å forby pelsdyrindustrien bare fordi at minken og revene er søte. 

Anonymkode: d560c...2c9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At folk foreslår å kaste den er helt sykt...

Dyrene er allerede døde. Det MINSTE du kan gjøre da er å ta i bruk det de ga deg ved å bøte med livet sitt. Hvis ikke døde de for absolutt ingen grunn. Og i tillegg vil du jo da kjøpe og bruke andre klær som har trengt ressurser for å bli lagt og sendt til butikken du kjøpte den i, istedet for pelskåpen.

Hvis TS selv ikke vil bruke den, så gi den bort, eller selg den. Eventuelt drit i hva andre synes og bruk den. Hvis noen spør, lyv og si at det er fuskepels i veldig god kvalitet, og gå videre før de får sett nærmere på det.

Anonymkode: eb45e...941

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Ingen andre har noe med hva du kler deg i.Å bli trua er vel heller sjeldent,men å få slengt noen drittkommentarer er ikke så uvanlig. Jeg har arvet 2 pelskåper og bruker dem. Kaste/Brenne dem....bare tull. 

Endret av Chantielle
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært veggis i over 10 år, men hadde jeg fått en pelskåpe hadde jeg gått med den. DU har ikke kjøpt denne og på den måten ikke bidratt til pelsdyrindustrien. Arv er god utnyttelse av resssurser

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den er fin, bruk den! Jeg kjøpte meg nettopp en på finn.no som jeg skal ha i vinter. Den er myk, varm og miljøvennlig og hvis noen spør kan du si den er falsk.

Anonymkode: d29c2...e31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...