Gå til innhold

Syntes du det er vanskelig å reise?


vildedesignstudent

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er interessert i å høre om folk har noe problemer med å reise i hverdagen? 

Evt. om du har en historie fra en reise som har opprørt deg, urettferdighet eller ukomfortabelhet.

Har begynt å se på folk på bussen, og det er mye som får meg til å rynke på nesa. Hva irriterer deg mest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke komme på en eneste gang jeg har blitt irritert på noe på reise, verken korte bussturer eller lengre internasjonale flygninger.. Er det vanlig å alltid bli irritert av noe? Jeg tror det er sunt å lære seg å se bortifra ting man ikke kan endre, mindre irritasjon betyr mindre stress og mindre stress betyr et bedre (og lengre!) liv! :) 

Anonymkode: 20c43...659

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det kan være irriterende noen ganger, men stort sett så liker jeg å reise.

Tror jeg er en av få som faktisk liker å ta bussen. I hvert fall når jeg leser på nett og hører folk fortelle om det. Jeg synes faktisk det er mer stress å kjøre selv. Alt man må passe på og følge med på. Ikke spesielt avslappende. Ikke alltid man kommer fortere frem heller. Ikke hvis man bor i en by i hvert fall.

Det kan være litt irriterende når bussen er stappfull og alle samler seg i en klynge midt på fordi de er redd for å ikke komme seg av eller hva nå enn som er grunnen. Ellers opplever jeg ikke så mye. Har alltid med hodetelefoner sånn at jeg kan blokkere ute alle slags irriterende lyder og bråk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bussene her jeg bor har midlertidig byttet holdeplass, så kom ikke bussen og mange stod å ventet. Bussene går 1 gang i timen. 

Ei mor med barnevogn, og to småbarn skulle på bussen. Hun prøvde å komme seg på bussen, men ingen flyttet seg da hun prøvde å komme seg på der barnevogner/rullestoler skal stå. Hun måtte hoppe av, og den lille datteren hennes hoppa på bussen så den kjørte et lite stykke. Heldigvis så stoppa bussen, så moren fikk tak i datteren. Bussjåføren la ikke merke til denne moren prøvde å få plass i bussen, og bare kjørte. 

Sa i fra til busselskapet at sjåføren ta mer hensyn. 

Anonymkode: ea151...648

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hater folkemengder, og folk generelt :p Så jeg synes det er irriterende når jeg blir tvunget til å oppholde meg med folk uten mulighet til å komme unna, som på fly, tog, o.l. 

Jeg ser på selve reisen som et nødvendig onde for å komme meg steder. Foretrekker om jeg kan reise med bil, så det er minst mulig folk å forholde seg til.. 

Anonymkode: 9f9d6...554

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alt er greit så lenge jeg har hodetelefoner som stenger ute skrikende unger. Alt annet bryr jeg meg ikke om.

Anonymkode: ce3ec...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er respektløst at svært mange, både unge og godt voksne sitter med skoene sine i setene. 

Anonymkode: b64aa...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...