Gå til innhold

Jeg føler meg utslitt men går kun på løse vakter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har følt neg utslitt siden forrige uke, har kun hatt en sommervikariat der jeg har jobbet ganske intens fikk tre vakter denne uken forrige uken men har tatt egenmelding igår da jeg ikke hadde noe krefter og i natt hadde jeg en episode med kraftig hudreaksjon mer prikking og huden ble helt rød fikk blodtrykksfall og fikk tilkalt ambulanse. De konkluderte med ingenting og jeg ville ikke risikere å stå flere timer på legevakten jeg skal til legen nå og ber om å få tatt blodprøve osv. Men spørsmålet mitt er jeg kan ikke bli sykemeldt når jeg har kun tre vakter denne uken og ingen vakter fremover ... Har noen vært i en slik situasjon ? Kan en bli sykemeldt når en ikke har noe vakter fremover ? Må jeg gå på nav? 

 

 

Anonymkode: fd5ce...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde endre ditt kosthold til sunnere, og renere, ta blodprøver å sjekke eventuelle mangler på vitamin , mineraler/sporstoffer og også eventuelt kutte ned på kaffe/alkohol. 

Anonymkode: c8098...dbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du burde endre ditt kosthold til sunnere, og renere, ta blodprøver å sjekke eventuelle mangler på vitamin , mineraler/sporstoffer og også eventuelt kutte ned på kaffe/alkohol. 

Anonymkode: c8098...dbf

 Takk for et mer empatisk svar. Jeg drikker ikke kaffe og drikker sjelden alkohol. Jeg tar vitaminer og spiser nokså sunt vil jeg tro. Blodprøve er tatt for noen uker siden så jeg skal nå hente svar (er hos legen nå).

 

 

Anonymkode: fd5ce...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykemelding så får man for det man har jobbet de siste tre mnd. Så ko man kan bli sykemeldt og få penger. Men hvorvidt du får flere vakter etter en sykemelding er en annen sak. En vikar er kun en vikar og ledelsen trenger ikke leie deg inn.

Anonymkode: 48913...71a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt klart at å jobbe i helsevesenet på denne måten er en av de største drittjobbene du kan ha. Særlig når man har slike kollegaer med de meningene og svært lite støttende holdningene som kommer frem her. Der er det bare å fremheve seg selv og prøve å trykke andre mest mulig ned når de opplever det som vanskelig å jobbe i den drittjobben.

Jeg er utrolig glad for at jeg har valgt et helt annet yrke og føler med TS og andre som har vært så uheldige å velge en slik jobb. 

Anonymkode: 4c52f...868

Har ts jobbet i helsevesenet? Da vet du mer enn meg. Som sagt, ts i forkledning!

Men som sagt, det er utrolig mange som står ut både 20, 30 og 40 år som ansatt i helsevesenet. Så at ts (du?) ikke klarer det uten å bli utbrent på 2 mnd det får være din sak. Og det er ikke beundringsverdig på noen måte. 

Anonymkode: ae22e...f9f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du KAN, men da får du ikke flere vakter. Jeg stod i den situasjonen da jeg ble gravid og jobbet som tilkallingsvikar med utagerende brukere. Holdt graviditeten skjult så lenge jeg kunne. Måtte til slutt innrømme det og le aldri ringt igjen. 

Anonymkode: 951f8...bc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Sykemelding så får man for det man har jobbet de siste tre mnd. Så ko man kan bli sykemeldt og få penger. Men hvorvidt du får flere vakter etter en sykemelding er en annen sak. En vikar er kun en vikar og ledelsen trenger ikke leie deg inn.

Anonymkode: 48913...71a

Om en blir sykemeldt utover den ene uken man har fått vakter beregner nav vakter for de siste tre månedene du har jobbet? Har jeg forstått det riktig ? 

 

 

 

 

Anonymkode: fd5ce...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Takk for et mer empatisk svar. Jeg drikker ikke kaffe og drikker sjelden alkohol. Jeg tar vitaminer og spiser nokså sunt vil jeg tro. Blodprøve er tatt for noen uker siden så jeg skal nå hente svar (er hos legen nå).

Anonymkode: fd5ce...e85

Hva hjelper det at du tar vitaminer? :klo: 

Uansett - dersom dette ikke er en sykdom så er det enten kosthold eller livsstil (manglende trening og aktivitet og for lite stressmestring). Uavhengig av om det er sykdom eller livsstil/kosthold så hjelper det mer å leve normalt sunt enn det meste annet - spise mest grønt og frukt, trene 3 ganger i uka (husk minst en dag med styrketrening dersom du jobber i helsevesenet) og praktisere stressmestring regelmessig. Så det er der du må starte. 

Anonymkode: f6504...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...