Gå til innhold

Hvilke hjemmelagde ting liker du å få eller kjøpe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg driver med salg av håndlagde ting som hobby, og det meste jeg lager er ting jeg blir gira på. Vil likevel også ha ting som folk vil ha generelt så jeg kan selge mest mulig på markeder.

Skriv gjerne alder, kjønn og livssituasjon også så jeg kan ta med produkter som passer til kundene på forskjellige arrangementer🙂

(Jeg strikker, syr, hekler, maler, lager smykker, vesker, hårpynt, og resirkulerer glass og tre)

Anonymkode: 24213...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Maestro skrev:

Elsker raggsokker og strikkegensere

Jente 26

Kjøper du selv?

Anonymkode: 24213...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøper du selv?

Anonymkode: 24213...a7b

Hadde jeg hatt råd til og kjøpe gensere som er håndstrikket så hadde jeg gjort det. Har en genser som mamma har strikket til meg. Har en Islendinggenser forresten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pannebånd og luer har jeg kjøpt en del av på markeder. Har  barn i småskolealder. 

Ellers har jeg handlet strikkebukser og barnhagevotter da de gikk i barnehage. Vi får en del strikkende ullsokkker, hvis ikke hadde jeg handlet det også. 

Ellers handler jeg ofte syltetøy/gelé på marked. +flatbrød 

oppvaskkluter også. Handler ikke mye, ofte, men litt. Pannebånd er vel det jeg handlet mest av.. 

Anonymkode: 1efe9...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullsokker, og votter med mønster😁 ikke bare sorte og hvite, men med farger☺️

Kjøper ting jeg kan bruke å ha nytte av. Ingenting «nips» osv...

Anonymkode: fde2a...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sydde gensere til barn som er lette å få på/av selv. Pannebånd. Tovede votter og tøfler. Kjøkkenkluter. Julepynt. Pene kort. Tøynett til varer og heklede fruktnett. Hjemmelaget saft, syltetøy, knekkebrød og granola. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfekt, drops, marmelader og gelèer, gode hjemmebakte brød - altså fortrinnsvis ting som kan spises. Kjøkkenkluter og fruktnett som @Hotwife nevner. Og så raggsokker, da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpe selv så elsker jeg strikk. I gave er egentlig votter det eneste jeg (så langt) har likt av strikkegaver. Mat og syltetøy og sånn kjøper jeg bare hvis det er fra en bedrift og ikke en privatperson på eget kjøkken. Smykker og vesker og hårpynt har jeg aldri kjøpt av noen som ikke har det som spesialfelt. Er ikke noe fan av juggel og dill . Kvinne I 30 åra 

Anonymkode: f07af...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt noen strikkede gensere.  Da bestilte jeg før vedkommende hadde begynt strikkingen. Sånn sett er vel strikkede gensere en grei måte for at du skal slippe å lage noe som ikke blir solgt

Har også kjøpt malerier. Men de var jo ferdigmalte. Her risikerer jo maleren å sitte igjen med maleriene i lang tid og kanskje måtte dumpe prisene for å få solgt. 

Mann i 30-årene. 

Anonymkode: 739bb...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider


Her jeg bor er det håndverksmarked hver høst.  Da kjøper jeg gode ullsokker til mann, barn og barnebarn.  Gensere i ull kjøper jeg på facebooks kjøp-og salgssider. 

Jeg ser også etter mat som kan gis i gave på markedet.  Liker å kjøpe lokal mat som f.eks. hjemmelaget marmelader på glass, og også syltet mat.  Tror der er et stort marked for slikt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sokker, votter og ullgensere (sistnevnte alt for dyrt for meg å kjøpe selv, men blir veldig glad for å få det) er sånt jeg typisk liker å se på på markeder og liknende. Også lokal mat, men som andre her sier så ville jeg nok ikke kjøpt det av en privatperson. 

På ønskelista mi til jul i år står heklede kluter i forskjellige farger, bivoksark og gjenbrukbare sminke"pads" med vaskepose. Prøver å redusere mengden bruk og kast-produkter hjemme, og det virker å være en trend. Kanskje low/zero waste-bevegelsen er noe å studere for inspirasjon? 

Kvinne 27

Anonymkode: 157d7...d40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokker, pannebånd og luer. Kjøper ikke spiselige ting på markeder, typ karameller og sånt, liker ikke å få det heller. Er for kresen, stoler ikke på at folk har god nok kjøkkenhygiene (ser for meg kattedamer som smatter og slikker på fingrene). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker strikkede og heklede plagg. Hvis jeg skal kjøpe et maleri må det være høyt nivå, ikke typ hobbykunstner.

- dame 30 årene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Kjøper mønstrete strikkasokker og votter (for det gidder jeg ikke selv), jerseyluer og pannebånd, og hjemmebakte julekaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...