Gå til innhold

Jeg synes vindmøller er vakre. Er det lov til å mene det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Elsker å reise nedover i Sverige å se vindmøllene langs veien. Det er vakkert. Jeg liker teknologi og er samfunn som utvikler seg. Vi kan ikke leve av nasjonalromantikk og Tideman og Gude.

Anonymkode: 510b1...4f3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt enig, de er vakre! Skulle bare ønske det hadde vært mulig å plassere de på steder hvor fuglelivet ikke blir så hardt rammet.

Anonymkode: e3635...064

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Topp med vindmøller på Tryvann, Koster og Kvitfjell. Gjeilo. Ja det er vind nok 260m over bakken. fin og stabil vind og kort leverings distanse til Oslo distriktet. De er kjempe fine å se på. Hvorfor ikke på toppen  postgiro bygget? 

Anonymkode: 9b6f5...58a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elsker å reise nedover i Sverige å se vindmøllene langs veien. Det er vakkert. Jeg liker teknologi og er samfunn som utvikler seg. Vi kan ikke leve av nasjonalromantikk og Tideman og Gude.

Anonymkode: 510b1...4f3

Selvfølgelig kan du syns de er vakre, bare synd de gir så lite tilbake i forhold til hvor mye de ødelegger

Anonymkode: c265e...d5c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Tidemand og Gude kunst. Naturen er ikke kunst, og vi kan ikke leve uten naturen.

Anonymkode: 73e0f...489

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig jeg også! De er stilrene og flotte. Men man må plassere de unna bosetting, for må være kjedelig å bo slik at man hele tiden hører susingen. 

Anonymkode: c8568...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig jeg også! De er stilrene og flotte. Men man må plassere de unna bosetting, for må være kjedelig å bo slik at man hele tiden hører susingen. 

Anonymkode: c8568...c98

Hva med dyrene som bor der? 

Anonymkode: a2509...e69

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig, de er vakre! Skulle bare ønske det hadde vært mulig å plassere de på steder hvor fuglelivet ikke blir så hardt rammet.

Anonymkode: e3635...064

Dette er et argument som er så overdrevent at det er helt latterlig.

Fuglene greier å holde øynene åpne og passe seg for alle mulige andre farer både i naturen og i menneskeskapte miljøer. Men når de nærmer seg en vindmølle, blir de blind og dum og skal fly rett inn i vingene på den.

Anonymkode: 014a2...763

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er sikkert fine de. Det bare det at de krever ganske store inngrep i naturen å sette de opp. Handler ikke bare om fugler, men hele dyrelivet samlet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er et argument som er så overdrevent at det er helt latterlig.

Fuglene greier å holde øynene åpne og passe seg for alle mulige andre farer både i naturen og i menneskeskapte miljøer. Men når de nærmer seg en vindmølle, blir de blind og dum og skal fly rett inn i vingene på den.

Anonymkode: 014a2...763

https://naturvernforbundet.no/agder/debattinnlegg/vindmoller-truer-fugl-article27455-2000.html?fbclid=IwAR2sxay2qUlJ7gwhJDQDM20bmBOx7H4XMGXyuCfuEID0zgPDQAF6TFmetPs

Anonymkode: 43829...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vindturbinparker er ikke vakre. De raserer natur, det er store industriområder, og utbyggingene som planlegges vil for alltid ødelegge områdene de bygges i. 

Jeg forstår ikke hvorfor man skal ødelegge naturen for å redde naturen. Det er et paradoks.

Anonymkode: 43829...25f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oi, for en seriøs kilde.

Anonymkode: 014a2...763

Mer seriøs enn en KG-bedreviter, i hvert fall.

Anonymkode: 43829...25f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mer seriøs enn en KG-bedreviter, i hvert fall.

Anonymkode: 43829...25f

MSM-påvirket.

Anonymkode: 014a2...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...