Gå til innhold

Hvordan gikk du fra fattig til rik?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 hours ago, AnonymBruker said:

Eller hvordan gikk du fra dårlig til god råd?

Jeg har så ekstremt dårlig råd og har mistet alt håp om å noen gang komme meg ovenpå igjen i dette livet. Trenger noen inspirasjons-historier.

Anonymkode: 24994...44c

Jeg kvitta meg rett og slett med den største og dummeste utgiften jeg noensinne hadde hatt. KVINNFOLKET.

Lever nå i sus og dus, reiser på ferie, handler inn god mat og nyter hver eneste dag. Er sikkert flere kvinner og menn som burde gjøre det samme, blir kvitt mannen eller dama.

Anonymkode: ac706...4e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvittet meg meg kona og lever godt av å være singel og nyter hver eneste dag.

Anonymkode: ac706...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte

Heldig med salg av leilighet og hus, samt startet eget firma på absolutt rett tid og sted. 

Så takknemlig for at jeg var fattig før jeg ble rik ;) På alle måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2019 den 23.06, AnonymBruker skrev:

Rik blir du ikke med mindre du har følgende:

Penger å investere. Renters rente på store beløp gjør deg rik. Dette kan ikke fattige få til. 

 

Anonymkode: fe5dc...9f5

 

Anonymkode: aed0a...406

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en av de heldige som kom tidlig inn på boligmarkedet, kjøpte like etter at jeg var ferdig å studere.  Syntes jo det var kjempedyrt da jeg kjøpte første leiligheten, og det holdt hardt å betale alle regningene hver måned (og samtidig ha råd til å gå på byen ;) ). Etterhvert ble leiligheten solgt for over det dobbelte av hva jeg ga for den. Og slik har det fortsatt, helt til jeg (vi) i dag sitter med enebolig verd over 10 mill og hytte, og ikke så veldig mye i lån. . Samtidig tjener jeg jo stadig bedre og har attpåtil arvet en del. Så jeg har vært heldig, og mange av mine samtidige med meg.

Anonymkode: eb741...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.9.2019 den 2.39, AnonymBruker skrev:

Mye arv. Både jeg og barna er nok sikret ut livet. 

Anonymkode: df642...d14

Det blir det samme hos oss. Mye forskudd på arv i vente.

Anonymkode: e1772...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fullførte utdannelsen og flyttet hjem til Finnmark. Forhandlet lønna ganske mye opp når jeg startet i jobben. Nå bor jeg billig og tjener greit.Trives godt med både jobben og bygda. Skader ikke at jeg bare betaler renter på studielånet. Har en ganske normal inntekt (litt over snittet), men tenker over hva jeg bruker penger på. Jeg kjører fortsatt rundt i en 20 år gammel bil. Har absolutt råd til å kjøpe ny bil, men det er bortkastede penger så lenge den bilen jeg har nå fungerer. Bilen kan byttes ut når den er oppbrukt eller for dyr å få gjennom EU-kontrollen :) Sjekker fortsatt tilbudene på butikkene, og jeg vurderer nøye om ting jeg ønsker meg er verdt prisen. Som oftest finner jeg ut at det ikke er verdt det. I dag kunne jeg sette inn 3000 ekstra på sparekontoen, og jeg har dermed spart 11 000 av siste lønning. Synes enda jeg har brukt mye penger denne mnd. da vi har vært i 30 års dag, jeg har kjøpt inn nytt ullundertøy og støvler til ungen, nye tursko til meg og nytt klorestativ til katta 😂 Kunne fint spart mer da det er mye å hente inn på matbudsjettet vårt.

For samboerens del førte flyttingen til at han kom seg ut av NAV-systemet og over i vanlig jobb. Til tross for at han bare jobber 50% har også han økt sin inntekt. Den muligheten ville han neppe fått om vi bodde på en større plass der arbeidsgivere kan velge mellom ansatte. Han fikk jobb her pga. at det ikke var noen andre å ansette. 

Anonymkode: 4271a...159

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regel nr 1... For å bli rik, må du bruke andre sine penger. Enkelt ☺️

Anonymkode: df642...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
På 9.9.2019 den 19.22, AnonymBruker skrev:

Eller hvordan gikk du fra dårlig til god råd?

Jeg har så ekstremt dårlig råd og har mistet alt håp om å noen gang komme meg ovenpå igjen i dette livet. Trenger noen inspirasjons-historier.

Anonymkode: 24994...44c

De ferreste kan forvente å vinne  en pen Lottovinst , og  bli rike på den måten.     Slettes ikkje alle er født m/ en sølvskje i munnen og kan forvente seg å arve en stor formue i  aksjer,  penger eigedomer o.l.    

Tar men ein titt i skattelistene som snart legge ut, så vil ein oppdage at ein  har de siste 20 årene fått mange  såkalt nyrike personer i Norge.    Mange av de såkalt rike er   bare  blitt enda rikere og differansen har   økt betrakteleg forhold til resten av befokningen. 

Veien til rikdom går ikkje igjennom pengeboka og banken.    Den  går på  holdninger til økonomi og   inntekt, prioriteringer, sparing og invisteringer.          Ingen viste at for 50 år sidan at  eigedomen som de  kanskje  kjøpte   for  slikk og ingenting idag kanskje er blitt gull verdt, og omsettes for  en høy sum.    

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...