Gå til innhold

Ryggsmerter etter fødsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fødte for 5 mnd siden, de siste ukene så har jeg tvunget meg selv til å gjøre dagligdagse oppgaver med babyen. Jeg har så vondt at jeg ikke får sove før sent på natt pga smertene. Når mannen er hjemme så ligger jeg rett ut. Så skyldfølelsen står over hodet på meg oppi det hele, samtidig som jeg mister dyrbar tid med den lille. Ingenting er koselig lenger pga smertene. Så permisjonen min «brukes opp» på ingenting. 

Jeg har time hos fysioterapeut om et par dager og mannen er nødt til å ta fri fordi jeg ikke klarer å gjøre stort :(  

noen som har vært i liknende situasjon som kan komme med noe råd og løsninger ? 

Anonymkode: 0ad14...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Behandling og trening, hadde nok heller anbefalt en naprapat enn fysioterapeut men det er vel en smakssak. Min naprapat gjør i hvertfall underverker og hjelper også til med øvelser og trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk til fysioterapi og hun anbefalte trening. Har holdt på i fire uker og er mye bedre. Trener da mest styrke fast fire dager i uken. To av dagene med personlig trener. 

Jeg lå rett ut hver dag å gråt pga smerter. Jeg belastet ryggen og var rett og slett ikke sterk nok til å bære rundt på babyen eller gjøre husarbeid. 

Anonymkode: 53a32...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 10.9.2019 den 11.12, AnonymBruker skrev:

Kiropraktor?

Anonymkode: 31139...7ea

Jeg går til en fysioterapeut nå, han driver med akupunktur og «knekker» ryggen og bekkenet. Men jeg blir jo bare værre :( 

vagger mer nå enn det jeg gjorde som høygravid...

Anonymkode: 0ad14...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner en som slet veldig med ryggen etter fødsel, men det kom av en komplikasjon etter epidural. Vet at det gikk en liten stund før det blusset opp, men kanskje ikke så lenge som 5 mnd.. men kanskje greit å sjekke opp dersom dj hadde epidural 

Anonymkode: 8c9f4...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo gå til legen å få sykemelding slik mannen din kan ta over permisjonen nå.

Anonymkode: 2a058...cdb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo gå til legen å få sykemelding slik mannen din kan ta over permisjonen nå.

Anonymkode: 2a058...cdb

Skal få gjort det i løpet av uken, har bare håpet på at det skulle gi seg 😕 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samsover du? 

 

Anonymkode: 26c32...816

Ja men vi har så stor seng så babyen legges enten inntil pappaen eller i bedside crib etter amming. 

 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner en som slet veldig med ryggen etter fødsel, men det kom av en komplikasjon etter epidural. Vet at det gikk en liten stund før det blusset opp, men kanskje ikke så lenge som 5 mnd.. men kanskje greit å sjekke opp dersom dj hadde epidural 

Anonymkode: 8c9f4...037

Hva slags komplikasjon var det ? Jeg fikk epidural, og klarte ikke å sitte i nesten tre uker etter fødsel. Fikk det under første fødsel også men da klarte jeg ihvertfall å sitte «med en gang» 

Anonymkode: 0ad14...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...