Gå til innhold

Kjenner du barn som husker tidligere liv?


Hanne1981

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat lest en spennende bok om barn som ser ut til å huske tidligere liv. De begynner spontant å snakke om hendelser som foreldrene vet at de ikke kan ha tilegnet seg på normale måter, og historiene endrer seg ikke selv om tiden går, slik rene fantasi-historier gjerne gjør. 

Noen med barn som har opplevd dette? Eller som kjenner noen barn som har gjort det?

Når begynte de med dette, og hva fortalte de?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville vel heller bekymret meg for tau er og alvorlig dissosiasjon enn å tenkt at de husker tidligere liv. 

Anonymkode: 83adc...0ee

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville vel heller bekymret meg for tau er og alvorlig dissosiasjon enn å tenkt at de husker tidligere liv. 

Anonymkode: 83adc...0ee

Det skal naturligvis stå traumer, ille tau er. 

Anonymkode: 83adc...0ee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville vel heller bekymret meg for tau er og alvorlig dissosiasjon enn å tenkt at de husker tidligere liv. 

Anonymkode: 83adc...0ee

Mitt barn nevner til stadig ting hun «husker» fra tidligere liv. Hun er ei normal frisk jente, uten noen form for traumer😊 

Anonymkode: 70951...22f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mitt barn nevner til stadig ting hun «husker» fra tidligere liv. Hun er ei normal frisk jente, uten noen form for traumer😊 

Anonymkode: 70951...22f

Takk for svar, Anonym!

Forteller barnet ditt da det samme hver gang, eller er historiene forskjellige fra gang til gang?

Forteller hun om ett tidligere liv, eller flere?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det skal naturligvis stå traumer, ille tau er. 

Anonymkode: 83adc...0ee

Ja, tau er ille.

Anonymkode: 01f51...70b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mitt barn nevner til stadig ting hun «husker» fra tidligere liv. Hun er ei normal frisk jente, uten noen form for traumer😊 

Anonymkode: 70951...22f

Fortell mer ? 

Anonymkode: e132e...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husket en mer avansert verden enn denne da jeg var barn. Jeg ble forbauset over at de fortsatt red på hester her, og teknologien virket rar og gammeldags. Jeg hadde et klart bilde av at f.ex. steroanlegg skulle ikke være svarte og ha knotter, men ha blanke flater og ingen knapper. Dette var 70-tallet.

Sønnen til noen venner av meg hadde også minner om at han bodde i et primitivt samfunn, var svart og hadde familie. Han pekte også på et sted i Afrika på globusen da han var veldig liten, og sa at dit skulle han reise.

Anonymkode: 9deaf...d6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner heldigvis ikke til noen som er så mentalt syke og overtroiske nei.

Anonymkode: 914f0...f5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn lurte på når han skulle bli baby igjen. Jeg svarer at skal han nok ikke. Han svarer, «før når jeg var større enn jeg er så skyta noen meg og da ble jeg baby hos dere. » 

Anonymkode: 991d3...023

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min sønn lurte på når han skulle bli baby igjen. Jeg svarer at skal han nok ikke. Han svarer, «før når jeg var større enn jeg er så skyta noen meg og da ble jeg baby hos dere. » 

Anonymkode: 991d3...023

Oj 

Vet ikke om noen barn selv, men har lest mye om reinkarnasjon. Også om noen barn som husker detaljert fra tidligere liv( eller hva det er) Vi vet det vi vet pr dags dato, og vi vet at vi vil vite mer i fremtiden. Skjønner meg ikke på folk som bare ignorerer. Så kjedelig, og hadde alle vært sånn, så hadde verden stått stille. Det er jo nysgjerrighet som får verden videre og som gjør oss opplyste.

Interessant tema! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men min sønn sa han husket fra han var inne i magen min. Kunne fortelle hvordan han opplevde å være i magen, hva han tenkte, følte og hørte. Han sa han så de han skulle møte når han skulle komme ut av magen, han visste hvem alle var fordi han allerede hadde sett og hørt de. Han fortalte om slektninger som var døde, en bestefar som det var meningen at han skulle møte, men som døde i en ulykke før han «kom ut». Han sa han visste at han var død fordi han hadde sett det og blitt fortalt det da han var i magen, men at det egentlig var meningen at de skulle møtes.

han forklarte om ting søsknene hans gjorde/likte/ osv, og det samme om meg. Pappaen hans forsvant før han ble født, men han kunne fortelle mye om han også. At han ikke var en snill mann, og mange andre detaljer rundt dette.Ting ingen andre har fortalt min sønn. 

Fra han var ca to til fire år snakket han en del om dette. Nå er han mye, mye større og nevner aldri slike ting. Når jeg spør ham om dette bare fnyser han av det. 

Anonymkode: c300a...c6c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min sønn lurte på når han skulle bli baby igjen. Jeg svarer at skal han nok ikke. Han svarer, «før når jeg var større enn jeg er så skyta noen meg og da ble jeg baby hos dere. » 

Anonymkode: 991d3...023

Interessant, har han gitt noen flere detaljer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men min sønn sa han husket fra han var inne i magen min. Kunne fortelle hvordan han opplevde å være i magen, hva han tenkte, følte og hørte. Han sa han så de han skulle møte når han skulle komme ut av magen, han visste hvem alle var fordi han allerede hadde sett og hørt de. Han fortalte om slektninger som var døde, en bestefar som det var meningen at han skulle møte, men som døde i en ulykke før han «kom ut». Han sa han visste at han var død fordi han hadde sett det og blitt fortalt det da han var i magen, men at det egentlig var meningen at de skulle møtes.

han forklarte om ting søsknene hans gjorde/likte/ osv, og det samme om meg. Pappaen hans forsvant før han ble født, men han kunne fortelle mye om han også. At han ikke var en snill mann, og mange andre detaljer rundt dette.Ting ingen andre har fortalt min sønn. 

Fra han var ca to til fire år snakket han en del om dette. Nå er han mye, mye større og nevner aldri slike ting. Når jeg spør ham om dette bare fnyser han av det. 

Anonymkode: c300a...c6c

Tusen takk for at du fortalte dette. Stemmer alt det sønnen din fortalte, både det at bestefaren døde i en ulykke, det han fortalte om søsknene sine og deg, og det han fortalte om pappaen sin? Og ingen andre hadde altså fortalt ham om dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, SoWhat? skrev:

Oj 

Vet ikke om noen barn selv, men har lest mye om reinkarnasjon. Også om noen barn som husker detaljert fra tidligere liv( eller hva det er) Vi vet det vi vet pr dags dato, og vi vet at vi vil vite mer i fremtiden. Skjønner meg ikke på folk som bare ignorerer. Så kjedelig, og hadde alle vært sånn, så hadde verden stått stille. Det er jo nysgjerrighet som får verden videre og som gjør oss opplyste.

Interessant tema! 

Helt enig! Med spørsmålet mente jeg ikke å påstå at reinkarnasjon nødvendigvis finner sted, jeg bare synes det også blir rart totalt å avvise slike historier. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på noe til. En venninne av meg husker fra hun var i magen til moren sin, og en hendelse hun spesielt husker - som jeg ikke husker ordentlig dessverre - er at moren var i et hus der det brant, og at noen i familien enten ble alvorlig skadet i brannen eller døde. Jeg lurer på om det kan ha vært søsteren og at hun døde, men jeg husker ikke helt.... Hun husker også fra før hun kom inn i magen til moren, at hun døde som baby og var på vei opp i "himmelen", men faren hennes var så fortvilet og ropte "Jeg får ikke bli kjent med mitt barn!", og denne fortvilelsen gjorde at hun ble sugd inn i en ny kropp og inkarnerte umiddelbart igjen. Men hun har ikke møtt noen i dette livet som hun opplever har vært faren hennes i et annet liv.

Anonymkode: 9deaf...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Kikkisixx said:

Spennande tema. Er er nysgjerrig på kva bok du har lest 🙂

Vet ikke hvilken bok ts har lest, men spørsmålet ditt fikk meg til å google "children remember past lives book" og blant annet denne kom opp: https://med.virginia.edu/perceptual-studies/book/return-to-life/

Han som har skrevet den er barnepsykiater og har gjort studier på dette ved universitetet i Virginia.

 

Anonymkode: 9deaf...d6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...