Gå til innhold

Når skal skjorta/genseren/blusen opp i skjørtet/buksa? Når skal den ikke opp i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når skal skjorta/genseren/blusen opp i skjørtet/buksa? Når skal den ikke opp i?

Anonymkode: 2f820...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer helt an på type skjorte og bukse det.  Hvite skjorter som skal brukes som pentøy har jeg alltid nedi skjørtet eller penbuksa. Er det vanlige dagligdagse klær så kommer det enda en gang ut på åssen klærne ser ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved alt som er et snev av formelt skal skjorta nedi buksa/ skjørt, det vil si kundemøter, måltider med kunder, om en kunde bare kan brase inn på kontoret ditt etc. Samme gjelder om man er på besøk hos venner og slekt i dress. Så fort man bruker jeans trenger man ikke ha skjorta nedi, da er man uformell. Bruker man lindress og det er varmt sommerstid kan man vurdere å ha skjorta ute av buksa. Så fort man har slips må skjorta i buksa. Og skjorter med mansjettknapper er mer formelle enn skjorter uten, og dermed i buksa. Flanellskjorter er uformelle plagg og bør vel aldri i buksa egentlig. Rutete skjorter er mindre formelle enn stripete, ensfargede er mer formelle og rent hvite er mest formelle. Rutete skjorter er kun for helgen og privat (egentlig noe man bare bruker på sitt landsted) om man skal være helt korrekt. Men det har blitt et akademikerplagg. Jeans og blazer er en merkelig miks hvor man er semiformell men egentlig også veldig casual, men til en blazer ser det snålt ut med skjorta oppe av buksa. 

Anonymkode: c8307...008

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på blusen/ toppen jeg bruker til skjørtet men på jobben har jeg blusen ned i skjørtet, Har som regel en ensfarget bluse da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Morpheus skrev:

Bruk body. Ser posete og fælt ut ofte når man har skjorta nedi buksa. 

:hoho: 

Seriøst, ingen som er ute av bleier bør bruke body. 

Anonymkode: be0a7...747

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Morpheus skrev:

Bruk body. Ser posete og fælt ut ofte når man har skjorta nedi buksa. 

Body og skjørt på voksne folk..? Med mindre man jobber på utested eller skal på turn-trening så ser jeg ikke helt at det funker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 minutt siden, globalagogo said:

Body og skjørt på voksne folk..? Med mindre man jobber på utested eller skal på turn-trening så ser jeg ikke helt at det funker...

Hva er problemet med body? Når den først er på så ser man ikke at det er en body, det ser bare ut som en vanlig topp, minus overflødig stoff. Det er ingen grunn til at det ikke "funker", men du må gjerne utdype. 

Anonymkode: f62e9...b6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

:hoho: 

Seriøst, ingen som er ute av bleier bør bruke body. 

Anonymkode: be0a7...747

Hvorfor ikke? 

Anonymkode: f62e9...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alle topper/bluser/skjorter i buksen. French stuck er kledelig på de fleste, og jeg ser mye bedre ut når jeg tucker

Anonymkode: e385a...072

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...