Gå til innhold

Forskning viser at vi sover for lite


Gjest Forumhei

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg mener alt over 6 timer er usunt, så jeg sover aldri mer enn det og det holder i massevis. 

Anonymkode: 390ad...73d

Hva baserer du dette på?

Anonymkode: ff185...753

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver å få 7-8 timer hver natt, legger meg så jeg sovner 22-22.30, opp ca kl 6. Sover dessverre ikke disse timene sammenhengende pga barn, de få nettene jeg gjør det så er jeg som er nytt menneske! 

Anonymkode: 3ae97...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2019 den 10.53, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg begynner ikke med et antipsykotisk middel uten indikasjon og et rush med bivirkninger fordi noen på KG mener det er en god ide. 

Anonymkode: 2c391...a2e

Bivirkningene av Seroquel er ofte doseavhengig og man bruker ofte en lav dose når indikasjonen for å ta medisinen bare er søvn. Vil påstå det er mye usunnere å sove så redusert som du gjør over tid enn det er å ta en søvndyssende medisin slik at du faktisk får sove. 

Anonymkode: 3ae97...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2019 den 23.42, AnonymBruker skrev:

Jeg sover 3,5-5 timer pr natt, på en veldig god natt kan jeg få 6 timers søvn. Har slitt med søvn i en årrekke, sikkert gitt beskjed til 11- 12 leger at det er et problem, ikke fått noe hjelp. Forsøkt alt av søvnhygiene råd, naturlige sovemedisiner, te, urter, o.l. uten snev av effekt. Det er pyton å gjespe hele dagen, men sånn er det. 

Anonymkode: 2c391...a2e

Grunnet småbarn blir det mye det samme her, tungt til tider men går greit, sniker meg til litt søvn når jeg kan, må bare tenke kreativt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva baserer du dette på?

Anonymkode: ff185...753

Forskning. For noen er 6,5 timer optimalt, for noen 7. Men alt over syv timer for igjen en usunn mengde søvn. 

Anonymkode: 390ad...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 9/8/2019 at 11:48 PM, absinthia said:

Jeg sover gjennomsnittlig 6,5 timer, der helgene trekker opp statistikken. 

Dette er egentlig for lite for meg, da jeg fungerer best med 7,5 timer og jeg har ambisjoner om å få mer søvn. Det som butter i mot er at det er så deilig å ha litt voksentid på kvelden at jeg sliter litt med lakenskrekk. 

Hvor gamle er barna, og når er de forskjellige i seng? 

Anonymkode: c42b4...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er barna, og når er de forskjellige i seng? 

Anonymkode: c42b4...c19

Fra 4-27, men de i huset er fra 4-14 og du kan kanskje tenke deg at jeg ikke legger fjortisen klokken 20.00, når de minste har lagt seg, er det nemlig tid for rydding, ofte litt «fjortistid» og en halvtimes løpetur + dusj.. etter dette kommer alenetiden uten fysisk aktivitet eller plikter. 

Jeg er fullstendig kapabel til å legge meg klokken 11, men det er så kjedelig.. 😉

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover mellom 7-8 timer i hverdagen og 8-10 timer i helgen. Jeg får altså mye søvn, sliter aldri med sovne, og har god søvnkvalitet. Har mye energi, stresser lite, og har relativt god helse. 

Anonymkode: 4a648...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...