Gå til innhold

Midt imellom to buksestørrelser – hvilken bør jeg velge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har brede hofter og tykke lår, men rimelig smal midje. Sliter alltid med å finne bukser som passer. Str. 36 passer perfekt i livet, men blir akkurat litt for trang om lårene. Str. 38 passer fint om lårene, men er veldig vid i livet. Jeg er ikke så glad i å bruke belter, men det er jeg nødt til når jeg kjøper bukser i str. 38. Jeg er 30 år og hvis jeg bruker en bukse i str. 36 påpeker moren min alltid at den er for trang over lårene og at det ser uanstendig ut. Hehe  Å betale noen for å ta inn bukser koster sikkert mer enn det smaker, og da blir vel lommene flyttet på og ser rare ut?  Hvilken størrelse bør man velge når man er midt i mellom to størrelser? Hva pleier dere andre med samme problem å gjøre? 

Anonymkode: 90f24...1b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er akkurat samme størrelse med samme kroppsfasong som deg. Har alltid slitt med å finne bukser som passer skikkelig. Ender stort sett med strech av noe slag, eller dropper bukser og går i skjørt og kjoler. Ingen gode råd dessverre. Annet enn å bruke bukser som er vide i beina hele veien.

Anonymkode: 53457...670

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du finne en annen modell, som passer deg bedre. Hvis den ene er for stor og den andre for liten, er det ikke riktig passform til din kropp. 

Anonymkode: e0b40...8cb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvilket stoff det er. Er det dongeri så burde du absolutt gå for den minste størrelsen, da dongeri utvider seg mye når man bruker det og har brukt det en stund. Vanlige bukser typ dressbukser og liknende ser jo ikke rare ut når de er litt større på størrelsen, så lenge de passer i livet og ikke "faller ned", har det ingenting å si at lommene sitter litt lenger ned.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er akkurat samme størrelse med samme kroppsfasong som deg. Har alltid slitt med å finne bukser som passer skikkelig. Ender stort sett med strech av noe slag, eller dropper bukser og går i skjørt og kjoler. Ingen gode råd dessverre. Annet enn å bruke bukser som er vide i beina hele veien.

Anonymkode: 53457...670

Ja, jeg synes også skjørt/kjole er best, men foretrekker bukser i vinterhalvåret. Synd at ikke bukseprodusentene lager bukser som passer oss bedre. 

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da bør du finne en annen modell, som passer deg bedre. Hvis den ene er for stor og den andre for liten, er det ikke riktig passform til din kropp. 

Anonymkode: e0b40...8cb

Hvilken modell/buksetype vil du anbefale? For jeg har nå brukt den siste måneden på å gå innom alle klesbutikkene her og prøve på nesten alle buksene, i tilegg til at jeg har prøvd mange bukser fra Zalando. Har brukt masse tid på prøving nå, men har det samme problemet med alle buksene jeg har prøvd.

31 minutter siden, NewInTown skrev:

Spørs hvilket stoff det er. Er det dongeri så burde du absolutt gå for den minste størrelsen, da dongeri utvider seg mye når man bruker det og har brukt det en stund. Vanlige bukser typ dressbukser og liknende ser jo ikke rare ut når de er litt større på størrelsen, så lenge de passer i livet og ikke "faller ned", har det ingenting å si at lommene sitter litt lenger ned.

Ja, dongeri er nok det jeg har mest suksess med, føler man kommer lettere unna med at dongeribukser er trange om lårene. Men skal helst ikke bruke det på jobben. Med dressbukser, chinos, linbukser o.l. er jeg nødt til å bruke belte hvis jeg kjøper str. 38, ellers siger buksen nedover med en gang og jeg får skikkelig saggerumpe i verste MC Hammer-stil. Har prøvd på flere bukser i str. 38 som jeg kunne dra av meg uten at jeg trengte å åpne glidelåsen, så de er relativt vide i livet. 

Anonymkode: 90f24...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv buksene fra kaffe eller dranella. Vet ikke hvor pene du må ha de, men jeg syns disse modellene fungerer fint: kaffe jillian med glidelåslomme (ikke legg) og dranella tessa tight fit (ikke jeansen). :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd levis demi curve eller levis bold curve? De buksene er designet for kvinner med mere former over rumpe og lår. Da kan du bruke den tomtestørrelsen som passer perfekt i livet samtidig som lår og rumpe ikke blir skviset :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk 38 og ta knappen inn i nærmeste beltehull før du knepper sammen og glider igjen.

Anonymkode: ed6b9...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvordan du vil ha det.

Jeg hadde uten tvil valgt den største. Hater når noe er for trangt. I livet, (for så vidt alle steder) liker jeg at det sitter løst og er bekvemt, men buksen må jo ikke falle ned. 

Jeg har en bukse om er litt for stor i livet, men passer perfekt ellers. Den har jeg sydd strikk på innersiden rundt midjen i buksen. Ingen som ser det, og veldig behagelig. Jeg liker heller ikke å gå med belte.

Endret av exictence
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det stretch i buksene du prøver? Er det det utvider jo buksen seg godt over tid, og den minste vil være den beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2019 den 10.41, skruf skrev:

Har du prøvd levis demi curve eller levis bold curve? De buksene er designet for kvinner med mere former over rumpe og lår. Da kan du bruke den tomtestørrelsen som passer perfekt i livet samtidig som lår og rumpe ikke blir skviset :) 

Det er vel noen år siden levi's sluttet med slight/demi/bold curve? 

Anonymkode: 45b8a...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...