Gå til innhold

Dagen før IKM - håpet er borte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer har vært prøvere i 7 mnd nå... Fikk en negativ test i dag tidlig med morgen urin på en 25mlu test. Er 14 dpo i dag. Kjenner håpet for denne måneden igjen er ute og gruer meg til om mensen kommer eller ikke.. Eneste lille håpet jeg klamrer meg til er at jeg ikke har hatt mensensmerter enda, kun stikninger rett ovenfor skambeinet. 

Men noe jeg egentlig ønsker å spørre dere prøvende mødre og fedre om er hvordan er det dere takler følelsen av at det igjen ikke sitter en spire? Gang på gang..? Kjenner håpet begynner å gå ut, og jeg kvier meg for å gå på do. Er så redd for å se blod, for da vet jeg at jeg kommer til å bli så lei meg.. er det noen som har noen teknikker på å takle «sorgen»? 

Hilsen en prøvene mor som har mistet litt håp..  

Anonymkode: 58719...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, jeg kjenner veldig godt til følelsen. Å klamre seg til håp helt til mensen er der, og så bli skuffet. Jeg pleide til og med å fortsette å håpe litt etter at jeg hadde begynt å blø noen ganger, og tenke at jeg hadde jo ikke menssmerter, eller jeg hadde jo fortsatt ømmere pupper enn vanlig, eller et eller annet.  

For meg ble det ofte litt bedre når mensen var ordentlig i gang. Jeg tror kanskje det var hormonelt at humøret ble litt bedre da, samt at da var det dag én av syklusen og et nytt forsøk. Men vi prøvde lenge, og det er klart, etter hvert blir det ikke like lett å gå på med friskt mot igjen. 

Etter hvert hjalp det litt å tenke på at det kan finnes hjelp, og planlegge å bestille time hos legen etter et års prøving. Selv om den tanken kunne være vanskelig også. Vi fikk barn med hjelp til slutt, og jeg er gravid med nr. to uten hjelp nå. Å plutselig oppleve at håpet jeg klamret meg til på slutten av syklusen ble oppfylt, var helt fantastisk. Krysser fingrene for at du opplever det snart. 

Anonymkode: 3a718...a83

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville startet prosessen med å få hjelp, da greier man å slappe av litt mer. Plutselig kan spiren sitte naturlig, ellers så blir det gjort tiltak for å hjelpe dere. 

Anonymkode: 6507d...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...