Gå til innhold

Ligge med bena opp etter samleie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har begynt å prøve å få barn nå. Er det noe i det at man bør ligge med bena opp etter samleie? Bruker dere å gjøre det?

er det noen samleiestillinger som er mer effektive enn andre?

Anonymkode: 2f20a...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal visst ha liten effekt i følge ekspertene. Men samtidig er det jo frustrerende at sæden rinner ut. Så vi prøvde i sin tid, uten at det ga noen resultater. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lite troa på at det gjør noe for seg. Spermet sprutes jo inn ca 10-14 cm inne i skjeden, og de svømmer jo så videre innover uavhengig om føttene kastes opp. Jeg unngikk å reise meg for å gå på do, men lå flatt i senga. 

Anonymkode: 8f4a6...d1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare tull. Du kan fint reise deg opp rett etter samleie, det vil ikke påvirke dine sjanser for å bli gravid. 

Anonymkode: 93218...42c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og venninna mi ble gravide etter over 1 års prøving ved å legge oss med beina i taket, så  det er ikke bare tull nei.

Anonymkode: 74c34...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Både jeg og venninna mi ble gravide etter over 1 års prøving ved å legge oss med beina i taket, så  det er ikke bare tull nei.

Anonymkode: 74c34...340

Å både du OG venninna? Da er det jo sant!! Har du sendt inn forskningsstudiet til legeforeningen nå kan vi jo endelig hjelp mange 

Anonymkode: 32f1e...c11

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om det hjelper med bena opp, men begge mine graviditeter kom fra ganske heftig doggystyle sex. Så det er mulig det er en bra stilling.. 😂

Anonymkode: 2f20a...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som sa til meg at kona hans ble gravid etter en kjapp en bakfra i dusjen. Som jo vil si at penis ikke nødvendigvis kommer så dypt inn og at spermen renner rett ut igjen siden man står oppreist. 

Tror det har lite å si jeg også, men jeg ligger til jeg har fått igjen pusten som regel.

Anonymkode: b1014...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frankie1985

Skal egentlig ikke spille noen rolle, for det som skjer er at vakuumet inni jentas kjønnsorgan drar spermen opp … det er vakuumet som gjør det, mulig dette avtar litt i effekt med alderen likevel ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om det hjelper med bena opp, men begge mine graviditeter kom fra ganske heftig doggystyle sex. Så det er mulig det er en bra stilling.. 😂

Anonymkode: 2f20a...a6f

Har lest at man penetrerer dypere ved doggystyle, og det kan muligens ha noe å si 😜

Anonymkode: 8d3b8...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe det har noe å si... hvis ikke kunne jo bare alle som ikke ønsker å bli gravide gå på toalettet med engang 🤷‍♀️

Anonymkode: 428cd...bbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lest at man penetrerer dypere ved doggystyle, og det kan muligens ha noe å si 😜

Anonymkode: 8d3b8...849

Man føler vel lettere at gubben bunner en i en sånn stilling og så det er jo klart at han er dypere i en.

Anonymkode: b1014...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å både du OG venninna? Da er det jo sant!! Har du sendt inn forskningsstudiet til legeforeningen nå kan vi jo endelig hjelp mange 

Anonymkode: 32f1e...c11

Typisk nett troll du, som må være drittsekk og frekk mot folk som faktisk har opplevd effekt. Bitter og sur for du ikke får det til?:) Håper du har en ræva dag og at en god natts søvn vil hjelpe det triste hjertet ditt.

Anonymkode: 74c34...340

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det "hjalp" for oss. Men eg kan jo ikkje vita får eit vitenskaplig perspektiv om det faktisk hjalp eller ikkje. Det var ein ting vi gjorde, av fleire. Eg stengte og inne svømmerene hans med ein mensenkopp, stengte dei inne rett og slett. Tok den ut om morgonen. Hadde sex før, under og etter eggløsning. Vi ble gravide, vel eg..

Anonymkode: 07741...ac6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Typisk nett troll du, som må være drittsekk og frekk mot folk som faktisk har opplevd effekt. Bitter og sur for du ikke får det til?:) Håper du har en ræva dag og at en god natts søvn vil hjelpe det triste hjertet ditt.

Anonymkode: 74c34...340

Man måler ikke effekt på den måten. 

Anonymkode: 92d70...41b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Typisk nett troll du, som må være drittsekk og frekk mot folk som faktisk har opplevd effekt. Bitter og sur for du ikke får det til?:) Håper du har en ræva dag og at en god natts søvn vil hjelpe det triste hjertet ditt.

Anonymkode: 74c34...340

Men det er jo sant det han/hun skriver, du kan ikke bare gå ut ifra at det hjelper fordi du og veninna di opplevde det. Det kan være så mange andre faktorer som også spiller inn. F.eks. spermkvaliteten den aktuelle dagen, hvor nære du var eggløsning, hvor stresset du var ift.befruktning, helt andre tilfeldigheter, osv. Blir så oppgitt over alle som skal hevde at "noe fungerer" bare fordi det fungerte for dem den ene gangen. I de fleste sånne tilfeller er det ett hundre prosent tilfeldig + en god dose personlig overbevisning.

 

Det er en grunn til at forskning tar lang tid

Anonymkode: a918e...71d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lurte også på det da vi prøvde siden jeg bruker å gå på do med en gang. Mens vi prøvde lå jeg kanskje litt ekstra i senga, 2 min kanskje før jeg reiste meg. Gravid første mnd. Så for oss hadde det hvertfall ingenting å si 😊 lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...