Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, alle sammen!

Jeg er sisteårsstudent på universitetet (bachelor), og skal etter planen ut i praksis etter jul. Man kan velge å ta fag i stedet for praksis, men siden praksis gir bedre jobbmuligheter, mye lærdom, verdi på CV og ikke minst nettverk, har jeg jobbet hardt for å få gode nok karakterer til å få gå ut i praksis.

Så langsiktig tror jeg at det er mer karriereverdi i praksis. Men nå som det nærmer seg, har jeg begynt å tenke på selve praksisperioden.

Hvordan skal jeg få råd til dette? Hvordan skal jeg i det hele tatt få betalt de grunnleggende tingene som husleie, mat og regninger? Jeg får ca. 8000 kroner utbetalt i studielån, så det er jo ikke så mye å leve av alene.

Det er fire måneder der jeg skal jobbe 100 % helt ulønnet. Ved siden av praksisperioden skal jeg skrive bacheloroppgave, så ettermiddager og helger vil jo gå til dette. Når skal jeg få tid til å jobbe for å tjene penger? :klo: 

Jeg tenker at det sikkert er mange her inne som har vært gjennom det samme, så vil gjerne høre hvordan det gikk med dere, og kanskje få noen tips :) 

Anonymkode: 521c6...12c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du jobber som en gal nå, for å kompensere for tapt inntekt den tiden. 

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet
På 7.9.2019 den 13.45, Nuttery skrev:

Du jobber som en gal nå, for å kompensere for tapt inntekt den tiden. 

Det gjør jeg uansett :) Men jeg må skru ned på arbeidsmengden resten av året, siden jeg snart har nådd det jeg maks får lov til å tjene ila. ett år. Har dessverre måttet bruke en del av oppsparte midler i sommer da jeg ikke hadde jobb (arbeidsplassen min hadde stengt).

I fjor tjente jeg litt over inntektsgrensa, og må betale tilbake hele stipendet. Kjipe penger!

Anonymkode: 521c6...12c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...