AnonymBruker Skrevet 7. september 2019 #1 Skrevet 7. september 2019 Hei, alle sammen! Jeg er sisteårsstudent på universitetet (bachelor), og skal etter planen ut i praksis etter jul. Man kan velge å ta fag i stedet for praksis, men siden praksis gir bedre jobbmuligheter, mye lærdom, verdi på CV og ikke minst nettverk, har jeg jobbet hardt for å få gode nok karakterer til å få gå ut i praksis. Så langsiktig tror jeg at det er mer karriereverdi i praksis. Men nå som det nærmer seg, har jeg begynt å tenke på selve praksisperioden. Hvordan skal jeg få råd til dette? Hvordan skal jeg i det hele tatt få betalt de grunnleggende tingene som husleie, mat og regninger? Jeg får ca. 8000 kroner utbetalt i studielån, så det er jo ikke så mye å leve av alene. Det er fire måneder der jeg skal jobbe 100 % helt ulønnet. Ved siden av praksisperioden skal jeg skrive bacheloroppgave, så ettermiddager og helger vil jo gå til dette. Når skal jeg få tid til å jobbe for å tjene penger? Jeg tenker at det sikkert er mange her inne som har vært gjennom det samme, så vil gjerne høre hvordan det gikk med dere, og kanskje få noen tips Anonymkode: 521c6...12c
Nuttery Skrevet 7. september 2019 #2 Skrevet 7. september 2019 Du jobber som en gal nå, for å kompensere for tapt inntekt den tiden. 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #3 Skrevet 15. september 2019 På 7.9.2019 den 13.45, Nuttery skrev: Du jobber som en gal nå, for å kompensere for tapt inntekt den tiden. Det gjør jeg uansett Men jeg må skru ned på arbeidsmengden resten av året, siden jeg snart har nådd det jeg maks får lov til å tjene ila. ett år. Har dessverre måttet bruke en del av oppsparte midler i sommer da jeg ikke hadde jobb (arbeidsplassen min hadde stengt). I fjor tjente jeg litt over inntektsgrensa, og må betale tilbake hele stipendet. Kjipe penger! Anonymkode: 521c6...12c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå